Visa ditt rambrott

Visa ditt rambrott
Glöm dock inte att vissa av dagens kameror klarar uppåt 30 bilder per sekund. Det är alltså nästan som att filma och sen välja ut den ruta som ser bäst ut.

Precis, exponering/dynamik och upplösning är också så bra att man kan skjuta med en medvetet kortare brännvidd för att sedan ändra kompositionen/utsnittet efteråt. Och eftersom dynamiken är så stor så kan man rycka mycket i kurvorna för att kompensera för tasklig ljusmätning och hafsjobb vid exponeringen..

Det kanske håller att filma i 60 FPS 4K med autofokus och autoexponering och sedan bara rycka de bästa framesen.

Oavsett klockren bild =)
Tror inte vi vanliga dödliga behöver vara rädd för att köra GT Fury.

Visa ditt rambrott
Jag har alltid fått lära mig att det blir svagare där det är svetsat. Men jag kan tänka mig (gissar) att rören i nya ramar är tunnare på mitten och tjockare runt svetsfogarna, helt utan att jag vet något om det.

Är det vanligt med MTB ramar där de går tvärt av mitt på sådär?

(jag har själv bara sett cyklar som spricker i svetsfogarna eller runt styrhuvudet & chainstays, även sett att krafter från lagren förstör ramen runt infästningarna för pivotpunkter)
Planerat åldrande?

Visa ditt rambrott
Låter troligt.

Vet inte om han landade framtungt, baktungt eller platt. Men framgaffeln ger ju en ganska häftig brytning i ramen också och jag har sett ramar där det spricker runt styrröret. Kanske är en thing of the past nu när allt är 1.5” taper.

Helt sjukt rambrott iallafall. Får ni ny på garantin? :)
Framtung säger han att landningen var, men det var inget stort drop så det känns som något som byggts upp över tid. Jo, NS Bikes levererade en ny ram utan krångel ?

Visa ditt rambrott
Framtung säger han att landningen var, men det var inget stort drop så det känns som något som byggts upp över tid. Jo, NS Bikes levererade en ny ram utan krångel ?
Posta gärna en bild på brottytan om du inte skickat iväg ramen.

Jag tror att droppande är cykelslakt. (Med nöje)

Har sett skador på cyklar gång på gång som jag tror kommer från drop.

Visa ditt rambrott
Posta gärna en bild på brottytan om du inte skickat iväg ramen.

Jag tror att droppande är cykelslakt. (Med nöje)

Har sett skador på cyklar gång på gång som jag tror kommer från drop.
Ramen är kastad (de var oväntat avslappnade i frågan och nöjde sig med bilden jag postade ursprungligen för att lägga en ny ram på posten)men här ser man från lite annan vinkel iaf. ?

Bilagor

• IMG_1313.png
    IMG_1313.png
    564.4 KB · Besök: 283
Visa ditt rambrott
Gick på hjul, kommer inte ihåg nåt.
Kraftig hjärnskakning m liten blödning i hjärnan, hade dock gått tillbaka när jag fick lämna csk efter 2 dygn?
Aj då, trist men det kunde ha varit värre. Även om det är en klen tröst för dig.

Ramen är påväg till Dalarna? på lite massage så den blir nog fin?
Blir det "endast" en reparation, eller kommer du samtidigt att ändra på något?

Visa ditt rambrott
Funderade på misärtråden men eftersom de gick lungt till och inte blev nått blodvite så får de bli här.

Kom cyklande vid en depå på gräset på cykelvasan öppet spår o hörde ett crack.

Men märkte inget annorlunda med cykeln, så tänkte att jag kanske kört över nånting i gräset eller om de var sadeln som knakade till eller nått.
Fick se detta förut när jag tvätta av leran ?

Bilagor

• 20230813_141031.jpg
    20230813_141031.jpg
    357.2 KB · Besök: 349
Visa ditt rambrott
Funderade på misärtråden men eftersom de gick lungt till och inte blev nått blodvite så får de bli här.

Kom cyklande vid en depå på gräset på cykelvasan öppet spår o hörde ett crack.

Men märkte inget annorlunda med cykeln, så tänkte att jag kanske kört över nånting i gräset eller om de var sadeln som knakade till eller nått.
Fick se detta förut när jag tvätta av leran ?
Vad är det för cykel? Var är det trasigt? Några andra märken osv?
Såklart garanti om allt är som det ska.

Visa ditt rambrott
Det är en allebike majstic ht. Inga andra skador o putsade upp den rejält innan vasan och såg inga konstigheter då. Det är nedanför sadel röret. Har mailat dom om garanti. Får se vad dom svarar ?

Visa ditt rambrott
Rätt dåliga produkter till cyklar, om man tänker utifrån hur många som verkar köra av sina ramar… En plastpåse som många tänker sig som engångsbruk kan man använda många gånger… Jag har som tur inte kört av något men är inte oskyldig till att ibland köpa lätta prylar till cykeln.

Visa ditt rambrott
Rätt dåliga produkter till cyklar, om man tänker utifrån hur många som verkar köra av sina ramar… En plastpåse som många tänker sig som engångsbruk kan man använda många gånger… Jag har som tur inte kört av något men är inte oskyldig till att ibland köpa lätta prylar till cykeln.
Det är nog tillräckligt många cyklar som inte går så mycket att det är mycket billigare att byta ramar åt oss som faktiskt cyklar på dem.

Visa ditt rambrott

Jag skulle gissa på att plastpåsen inte görs så absolut lätt det bara går inom det förväntade användningsområdet.

Visa ditt rambrott
Det är en liten andel jämfört med hur många som produceras, men med så hög vinstmarginal som är normalt idag så räcker det att tillverkaren har några extra artiklar på hyllan i fall av reklamationer och garantier. Det är generellt inte värt att lägga ned tid och utveckling för att åtgärda problem som bara händer någon procent av kunderna

Visa ditt rambrott
Kanske överväga en större cykel om du får ny ram? Det blir bra hävstång.
Är 181cm o kör en L.
Har sadeln lite högre än optimalt pga atros I höftleden.
Kan nog sänka saden 1-2cm efter att jag bytt leden..
Har aldrig hört förut att man måste ha sadeln så långt ner i ramen de går för att den inte ska gå av.
Tur att mina andra två kolfibercyklar inte gått av ännu med liknande sadelhöj ?

Tillbaka
Topp