Visa en titanhoj !

Visa en titanhoj !
KORSPOSTNING! :) Jag kan inte mina material, tydligen. Nästan färdig, men än i WeightWeenie-skrud, bartejpen då.

Bilagor

• C115C6D9-F107-420D-A05B-D35F7E94FD64.jpeg
    C115C6D9-F107-420D-A05B-D35F7E94FD64.jpeg
    1 MB · Besök: 317
Visa en titanhoj !
Hej, ny på forumet och tänkte väcka liv i tråden. Någon där ute som har någon aning om vilket märke det kan vara på ramen? Killen jag köpte den av sa att den var troligtvis svensk med ryska rör och det får mig att tänka på magmaa. Hoppas någon där ute kan ge lite info om vad det kan tänkas vara för något, tack på förhand!Visa bilaga 436488Visa bilaga 436489
Det kan även vara en Snakebike! Ryska ramar importerades till Sverige av en firma i Uppsala och fick namnet Snakebike. Jag har en sådan racer. Finns på sidan 1 i den här tråden. I någon av dom första sidorna kommer det med en kommentar från han som importerade och även en bild på hans MTB, du kan jämföra med den och se om dom är lika

Visa en titanhoj !
Är Zipp Ryssvänner ?
Inte vad jag vet men ryssarna använder Z som symbol i Ukraina.

Och för att vara tydlig, jag skämtade. Har likadana pluggar på min cykel pga styre och styrlinda från Zipp.

Visa en titanhoj !
Inte vad jag vet men ryssarna använder Z som symbol i Ukraina.

Och för att vara tydlig, jag skämtade. Har likadana pluggar på min cykel pga styre och styrlinda från Zipp.
Aaha du tänkte så! Skönt då slipper jag sälja mina pluggar och hjul då;)

Visa en titanhoj !
Vad är det på vevare-armen? Jordgubbsplockare?

Fulmek :)

Visa en titanhoj !

Du verkar ha tappat bort trainern men det kanske du har märkt?

Visa en titanhoj !

Tyckte väll att det var något bekant med plåtbiten ?

Visa en titanhoj !
Den senaste (eller sista, om ni frågar resten av familjen). Ville verkligen få användning av Syncros-stammen, så det fick bli stel gaffel och det ganska fina Odyssey-styrlagret. Resten av delarna är ganska självpresenterande, bortsett från vevlagret från White Industrier.
Självklart ska du använda Syncros-stammen.
Anar man månne en Paul Brodie brake booster?

Visa en titanhoj !
Tjosan!
Va nog 12 år sedan jag bidrog med nåt i denna tråden,.. känner att det kan va dags nu:) Mycket har hänt sen sist, 10 års frånvaro från titanet, men nu är man tillbaka i träsket ?

En trotjänare från Magma jag fick förvärva från en god vän, (min 4:e magma, och min 11:e titanrigg?) som fått en del slitiga men njutbara arbetstimmar! Lite ”Neo-retro” touch över honom. Stel magma-gaffel, samt ett test med pace:)
67327CF9-6B19-4BDD-B242-9763786BA977.jpeg
1CC88A93-204D-4E6C-825D-B41CD6A6EBA1.jpeg
057802F6-37A4-4203-9A2C-F1833461401A.jpeg

Visa en titanhoj !
Titantråden!

När jag flyttade hem från Kalifornien för snart två år sedan sålde jag flera cyklar och köpte en. En titanhoj från mina vänner som driver Slug Bicycles i San Francisco. Designad av mig själv i samarbete med vännen Steve. Byggd på fabrik i Kina.
IMG_7049.jpeg

Fokus för bygget var att skapa en ”Jack of all trades, master of none” där komfort var ett stort fokus för att kunna cykla långt och aldrig känna mig begränsad av att utforska nya vägar när andan faller på.
IMG_6396.jpeg

Cykeln innan denna var en custom stålhoj med plats för ännu bredare däck, jag lärde mig mycket med det bygget och visste att nästa hoj skulle vara lite mer väg-orienterd. För Slugen valde jag 42mm slicks med skärmar eller 48mm utan. Vi valde de tunnaste rören som fabriken hade tillgång till för att få mycket flex. Ramen är parad med en Ritcheygaffel med rak steerer, igen för mer flex och mer smäcker look.
IMG_5845.jpeg

Komponenterna är ett pandemihopkok med lite som jag hade hemma, hjul från förra hojen, eBay och nytt; WI, SON, Paul, Shimano, B&M, Lightbicycle, Bontrager, Specialized, Simworks, Rene Herse, etc. ”Pakethållaren” fram är byggd av min vän Lyle och fyller tre syften, lamphållare, stöd för styrhängda väskor och som en tredje infästningspunkt för framskärmen.
IMG_3286.jpeg

Cykeln är otroligt nära det vi hade som mål. Väldigt bekväm, intuitiv styrgeometri, relativt lätt. Ibland undrar jag hur den hade upplevts om vi hade gått upp en nivå i godstjocklek på underröret men när man ligger där och maler på de vindlande grusvägarna så är flexet mumma.
IMG_0817.jpeg

IMG_0827.jpeg

IMG_0825.jpeg

Visa en titanhoj !
Titantråden!

När jag flyttade hem från Kalifornien för snart två år sedan sålde jag flera cyklar och köpte en. En titanhoj från mina vänner som driver Slug Bicycles i San Francisco. Designad av mig själv i samarbete med vännen Steve. Byggd på fabrik i Kina.
Visa bilaga 663032
Fokus för bygget var att skapa en ”Jack of all trades, master of none” där komfort var ett stort fokus för att kunna cykla långt och aldrig känna mig begränsad av att utforska nya vägar när andan faller på.
Visa bilaga 663033
Cykeln innan denna var en custom stålhoj med plats för ännu bredare däck, jag lärde mig mycket med det bygget och visste att nästa hoj skulle vara lite mer väg-orienterd. För Slugen valde jag 42mm slicks med skärmar eller 48mm utan. Vi valde de tunnaste rören som fabriken hade tillgång till för att få mycket flex. Ramen är parad med en Ritcheygaffel med rak steerer, igen för mer flex och mer smäcker look.
Visa bilaga 663034
Komponenterna är ett pandemihopkok med lite som jag hade hemma, hjul från förra hojen, eBay och nytt; WI, SON, Paul, Shimano, B&M, Lightbicycle, Bontrager, Specialized, Simworks, Rene Herse, etc. ”Pakethållaren” fram är byggd av min vän Lyle och fyller tre syften, lamphållare, stöd för styrhängda väskor och som en tredje infästningspunkt för framskärmen.
Visa bilaga 663035
Cykeln är otroligt nära det vi hade som mål. Väldigt bekväm, intuitiv styrgeometri, relativt lätt. Ibland undrar jag hur den hade upplevts om vi hade gått upp en nivå i godstjocklek på underröret men när man ligger där och maler på de vindlande grusvägarna så är flexet mumma.
Visa bilaga 663036
Visa bilaga 663037
Visa bilaga 663038
Njutarhoj.

Visa en titanhoj !
Så här nästan 17 år efter att jag startade tråden har jag fortfarande ej ägt en enda titanhoj.

Har liksom glömt bort det när jag börjat kika på nytt. Och nu kostar en Moots... flis.
Jag har varit riktigt sugen några ggr men när jag tänkt efter och försökt hitta en cykel som den ska ersätta så blir det tillslut inget☹️

Tillbaka
Topp