storfiskarn
Aktiv medlem
Visa en titanhoj !
h.wallin sa:Före:
Efter:
Lite justeringar kvar... men än så länge nöjd!
Jävlar så fin den blev.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Efter:
Efter:
Rejält med dregel på den där. Soft tail känns lite som en lösning som borde passa vissa situationer, men som aldrig fick en ärlig chans. Parat med titan blir det oemotståndligt. Synd på prislappen bara...Pfaff sa:Njaa, inte min men om nån saknar en grushof och har en schysst plånbok så https://www.bikeradar.com/road/gear/article/moots-routt-ybb-53689/
Nu hittar jag inte källan, men vissa material kunde flexa i all oändlighet utan att gå av - minns inte hur det var med titan.planetx sa:Gällande softail så frågar jag mig ofta hur säkra de är i längden. Mattas inte metallen oavsett om de är titan eller annat i längden av att flexa?
julgus sa:On One Pickenflick.
ogami sa:Blev äntligen med titanhoj igen!
Stooge Speedball ?
h.wallin sa:Och den andra, som jag haffade som en present till mig själv. Ska skaffa nya däck och ny styrkombo på sikt.
kais01 sa:vilket kul koncept bakery. vad väger den nu?
planetx sa:Vad är de för ram? Raleigh? Parkpre? Litespeed?
Fantastisk utsikt ifrån Åsledsberget, finare än Björkberget i Siljansnäs tycker jag!igloo sa:Utflykter i Dalarna
Hejnrik sa:Fantastisk utsikt ifrån Åsledsberget, finare än Björkberget i Siljansnäs tycker jag!igloo sa:Utflykter i Dalarna
Fin cykel också :-)
Jävlar vilken fin cykel!freddiesan sa:Nya pendlarhojen som äntligen är färdig. Min egen ram och gaffel. Gaffeln är inspirerad av Jeff Jones "Truss fork" och möjliggör ett styrhuvud av det äldre och smalare 1 1/8 stuket eftersom jag har två kontaktpunkter till styrhuvudet och därmed fördelar krafterna jämnare mellan de två punkterna. Det blir en stelare gaffel utan vibration vid inbromsning och en skarpare känsla helt enkelt. Utrymme för upp till 29" x 3" hjul. Schwalbe G-One Speed LiteSkin 29" x 3.35" däck för snabbhet på grusvägar och asfalt.
storfiskarn sa:Jävlar vilken fin cykel!freddiesan sa:Nya pendlarhojen som äntligen är färdig. Min egen ram och gaffel. Gaffeln är inspirerad av Jeff Jones "Truss fork" och möjliggör ett styrhuvud av det äldre och smalare 1 1/8 stuket eftersom jag har två kontaktpunkter till styrhuvudet och därmed fördelar krafterna jämnare mellan de två punkterna. Det blir en stelare gaffel utan vibration vid inbromsning och en skarpare känsla helt enkelt. Utrymme för upp till 29" x 3" hjul. Schwalbe G-One Speed LiteSkin 29" x 3.35" däck för snabbhet på grusvägar och asfalt.
cykloton sa:storfiskarn sa:Jävlar vilken fin cykel!freddiesan sa:Nya pendlarhojen som äntligen är färdig.
+100!
Jäkligt fina svetsfogar med :)
Ruggigt fin! Men var pendlar man om man behöver en sån stridsvagn till jobbet? :)Vippen sa:cykloton sa:storfiskarn sa:Jävlar vilken fin cykel!freddiesan sa:Nya pendlarhojen som äntligen är färdig.
+100!
Jäkligt fina svetsfogar med :)
Sannerligen ett riktigt imponerade hantverk! Jag blir avis på både fordonet och kompetensen!
Mycket väl slöjdat!freddiesan sa:Nya pendlarhojen som äntligen är färdig. Min egen ram och gaffel. Gaffeln är inspirerad av Jeff Jones "Truss fork" och möjliggör ett styrhuvud av det äldre och smalare 1 1/8 stuket eftersom jag har två kontaktpunkter till styrhuvudet och därmed fördelar krafterna jämnare mellan de två punkterna. Det blir en stelare gaffel utan vibration vid inbromsning och en skarpare känsla helt enkelt. Utrymme för upp till 29" x 3" hjul. Schwalbe G-One Speed LiteSkin 29" x 3.35" däck för snabbhet på grusvägar och asfalt.
Fantastisk cykel! Men 2.35" var det väl ;-)freddiesan sa:...
. Utrymme för upp till 29" x 3" hjul. Schwalbe G-One Speed LiteSkin 29" x 3.35" däck för snabbhet på grusvägar och asfalt.
På Öland (vet vi som stalkar freddisan på https://instagram.com/sandstrom_cyklar?igshid=1dnnwtfbpuarl )erik_valdemar sa:Ruggigt fin! Men var pendlar man om man behöver en sån stridsvagn till jobbet? :)Vippen sa:...cykloton sa:...storfiskarn sa:...freddiesan sa:Nya pendlarhojen som äntligen är färdig.