Visa en titanhoj !

julgus

Aktiv medlem
Visa en titanhoj !
Snygg! Ska modda min, såklart,och blev sugen på lite mer info om -sadelstolpe (dämpning?), sadel o styrlinda...
Crocko sa:
Tydligen har jag inte spritt mitt titanium i denna tråden, så då är det bara bättra sig.
Reilly Gradient som till vardags rullar som randohoj.
 

Crocko

Aktiv medlem
Visa en titanhoj !
julgus sa:
Snygg! Ska modda min, såklart,och blev sugen på lite mer info om -sadelstolpe (dämpning?), sadel o styrlinda...
Crocko sa:
Tydligen har jag inte spritt mitt titanium i denna tråden, så då är det bara bättra sig.
Reilly Gradient som till vardags rullar som randohoj.
Ja, vet ju inte om mitt recept passar alla men jag har ju byggt för att kunna spendera många timmar/dagar i sadeln primärt.
Sadelstolpen är specialised's variant av dämpstolpe, med tyngdpunkt på just dämp, ingen man sitter och gungar på men vecket på kolfiberröret i kombo med gummibussningen jämnar ut och sväljer en del skak.
Sadeln är en Gilles Berthoud, som är väl ansedd bland lädersadel entusiaster, ganska liknande konstruktion som brooks men jag tycker att underredet är bättre och även efterspänningen, själva läderarbetet verkar lite mer påkostat och skinnet tjockare, sen kan man själv byta ut skinnet om man skulle lyckas slita ut det då det är skruvat och inte nitat. Brukar ta ett par 100 mil all cykla in men sen sitter man som i en lyxig chesterfield fotölj.

Lindan är books helt vanliga läder linda, skall man linda läder som är betydligt längre livslängd på än vanliga lindor kan jag tipsa om att blöta lindan lite innan, då får man en riktigt tight och snygg lindning som verkligen sitter på plats.
 

Crocko

Aktiv medlem
Visa en titanhoj !
AndreasVH sa:
Crocko sa:
...jämnar ut och sväljer en del skak...
Borde inte ett par fetare däck också göra det? Jag tittade mycket på den ramen, men kom tyvärr fram till att jag inte hade råd...
Jag hade definitivt gått full retard och kört Compass 38or. Minst. :)
Absolut, har kört slanglöst på schwalbes 1pro i 28mm utförande med lite lägre tryck så man rullar förvånansvärt bra redan i den dimensionen när man törs köra på 5-5.5 tryck, men har ett hjulbygge på gång som skall kunna växlas mellan denna och annan cx jag har.
Då tänkte jag bygga på 650B med lätta XC fälgar så jag kan testa att rulla på 40+ däck för framkomlighet och komfort.

Nu är väl ordet billigt inte riktigt rätt i sammanhanget, men det kan vara värt att kika in på reillys sida då och då om man är sugen för han "dumpa" ibland iväg någon ram till specialpris, jag visste att jag inte skulle spara på resten av utrustningen så ramen var inte det som kostade mest på mitt bygge.
 

AndreasVH

Medlem
Visa en titanhoj !
Crocko sa:
... värt att kika in på reillys sida då och då om man är sugen för han "dumpa" ibland iväg någon ram till specialpris....
Jotack, han hade precis en kopparanodiserad Spectre i min storlek till salu med sisådär £500 rabatt. Jäkla tur att någon annan hann före för egentligen hade jag inte alls "behövt" den... :)
 

h.wallin

Ny medlem
Visa en titanhoj !
Det är lite omtvistat, han jag köpte den av hade köpt den som en KHS, men alla dekaler var bortplockade. Han sa att han hört att den skulle varit byggd av Litespeed. Efter lite googlande verkar det ändå vara lite oklart kring om det verkligen är en Litespeed eller ngt annat, men det som talar för är ju attt canti-bryggan ser precis ut som Litespeed, även drop-outsen, men det som talar mot är att det är 27,0 mm sadelrörsdiameter. Finns inga märkningar i vevhuset tyvärr vad jag kunnat se. Nu blir den modern iaf!
 

planetx

Medlem
Visa en titanhoj !
Aha. Konstigt att just min Parkpre oxå är byggd av litespeed. Har dock fått den biten klar iaf så ingen kina-parkpre.
Men inte visste jag att litespeed byggde åt khs med, har du kikat om de går o kontakta litespeed? För mig gick de o få ut av deras support o ramnr.
 

Erik$$on

Ny medlem
Visa en titanhoj !
h.wallin sa:
Erik$$on sa:
Sista fotot på gamla Wheelern innan den förses med kinagaffel och kinastyre kinastyrstam och kinasadelstolpe :)
Vad är det för stolpe/stam nu? Tycker iaf stammen ser ut som titan... kommer det upp i Köp/Sälj kanske?
Stammen är Ti det stämmer! Men grejerna åker väl tillbaka på sen när man vill ha den hängandes på väggen i originalskick.
 

alexander_s

Ny medlem
Visa en titanhoj !
Jo den blev ganska bra faktiskt. Klart lillen ska åka titan!
Är på jakt efter ett xtr m980 vevparti till den för att istället köra 10 delat (har redan bakväxel och reglage).
 

Kneecap

Aktiv medlem
Visa en titanhoj !
alexander_s sa:
Jo den blev ganska bra faktiskt. Klart lillen ska åka titan!
Är på jakt efter ett xtr m980 vevparti till den för att istället köra 10 delat (har redan bakväxel och reglage).
Tjena!

Inga problem att köra 10-delat på det vevpartiet. Men bättre att byta och sälja det till mig. Mest i behov av vevlagret iofs.
 

h.wallin

Ny medlem
Visa en titanhoj !
Är det titangaffel på den? Týcker det är sällan man ser det. Och ja, Gram-ramarna är grymma med de höga sadelstagen. Skulle sjukt gärna ha en sån med.
 

Bollox

Medlem
Visa en titanhoj !
Fkavipela sa:
Vet att jag spammat forumet tidigare med denna bild.
Men jag inser att det saknas en Alpinestars Ti-Mega i samlingen av bilder på ädelmetallstaket ;)
Snubblade över detta gamla inlägg....

Din? Tror att de byggde bara 200st eller så, o mycket sälsynt med titangaffeln.

Fin fin!
 
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer