Visa era fulkineser i carbon

bike1.jpg

Min kines är inne på andra säsongen och jag är väldigt nöjd. Styrlagrena rostade bort ganska omgående så numera sitter det rostfria lager från BBB i ramen. Men frånsett det har ramen funkat klanderfritt

Dämparna har krånglat lite Reban funkar bättre nu efter renovering och XX dämparen funkade inte alls först utan den fick jag reklamera men den nya har funkat som den ska har dock fått lufta lockouten en gång.

Jag har monterat en kraftigare tejp frampå ramen. Men annars är den matta ytan väldigt slitstark. Jag har gjort några vurpor så ramen har lite repor. Kolfiberhjulen har också funkat fint jag har 30mm breda fälgar och det känns bra när det är lite stökigt. Jag har få göra rent frihjulsmekanismen i Chosen navet

Väldigt nöjd med SLX bromsarna och XT vevpartiet jag har bytt ut 24 drevet fram till 26 och det funkar bättre för långlopp bak har jag 11-32.

27.5 funkar kanon för mig som är 174cm cykeln är väldigt smidig

Senast ändrad:
konstruktören skrev:

Kolfiberhjulen har också funkat fint jag
> har 30mm breda fälgar och det känns bra när det
> är lite stökigt.

Intressant, du har ingen länk till hjulen?

Ac036 från Ican. Gjort två rundor på den nu och är supernöjd!
Ihopskruvad med:
SID WC gaffel
Monarch XX
XT bromsar och bakväxel
1x10 från oneup components
American classic wide lightning

Bilagor

• FullSizeRender-3.jpg
    FullSizeRender-3.jpg
    144.2 KB · Besök: 158
Byggde en ny doitall, mest för jag var sugen på att bygga lite..

1.jpg

Hittade en crossram med fäste för skärmar.
Blev inte så snyggt med vit linda och höljen men det låg på hyllan.

2.jpg

Wire-dragningen på tiagra gör ju ingen glad men det är ett hopplock av slaktavfall och hyllvärmare blandat med väldigt lite nytt.

3.jpg

Flyxii fick leverera

4.jpg

Inte så pro kanske... styret är riktigt :)

5.jpg

Lite gaffelfladder men sitter kanske i styrlagret. BB7:or som säkert börjar ta vilken dag som helst.
Shimano MT15

6.jpg

Megaexo som hade behövt bytas :>
Conti sportcontact 2 i 28mm, kanontrevligt trådat däck.

7.jpg

Vet inte varför de skarvat väven just där.

8.jpg

Fizik - såklart.

9.jpg

105/tiagra-mix. Custom elite - alltid custom elite.

Mycket trevlig hoj faktiskt.

Ramen 1100 gram och gaffeln har jag glömt men runt 350, totalvikt på strax över 10 med skärmar, lampor, pedaler, flaskställ och campingutrustning under sadeln. Hjulen är klart tunga och pedalerna väger nog ett halv kilo :D eventuellt sätter jag på mina trailpedaler, de funkar rätt bra med vanliga skor.

LasseB skrev:
-------------------------------------------------------
> 27,5" 150/160mm VPP/DW linkage. Otroligt mysig
> både uppför och nedför.
>
>

Fin! Var hittade du den?

skier skrev:
> LasseB skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 27,5" 150/160mm VPP/DW linkage. Otroligt mysig
> > både uppför och nedför.
> >
> >
>
> Fin! Var hittade du den?

Hong Fu m336. Inte snabba på att leverera dock. Beställde i januari.

LasseB skrev:
> skier skrev:
> -----
> > LasseB skrev:
> >
>
> > -----
> > > 27,5" 150/160mm VPP/DW linkage. Otroligt
> mysig
> > > både uppför och nedför.
> > >
> > >
> >
> > Fin! Var hittade du den?
>
> Hong Fu m336. Inte snabba på att leverera dock.
> Beställde i januari.

Hittar inte den på deras sida? Eller är jag bara kass på google? ;)

LasseB skrev:
> En kombination.
> Den heter egentligen fm336
> http://www.hongfu-bikes.com/html_products/2015-ful
> l-carbon-All-mountain-Frame-309.html

De har så många sidor... ;)

Jag skrev lite med Nancy nu. Men hon vill att jag skall betala 1100 dollar för en ram med frakt. Helt plötsligt blev det lite dyrt med moms och tull...

Mer direktköp utan mellanhand från våra hjältemodiga kinesiska tillverkare = mindre pengar och färre arbetstillfällen till kapitaliststaterna! Europa kollapsar snart så all heder för ert samarbete, kamrater!

/Politbyrån

Det ser ut att vara samma som allebiken.
Jag betalade $998 ink frakt och styrlager tidigt på året... Tull och moms gick på ca 750sek. Skaffade en rp23 för en tusenlapp.
Är väldigt nöjd med känslan i ramen. Funkar bättre i alla sammanhang än min lättare, 120mm "stigraket". Följsammare utför och klättrar galet bra. Något osäker på om HA på 68,5 behöver slackas något.

Sadelstolpe och styrstam i kinesisk kolfiber monterat på en äkta aluminium Pinarello.
Äldsta dotterns första racer.

Bilagor

• DSC_0333.jpg
    DSC_0333.jpg
    94.3 KB · Besök: 154
KON skrev:
> Sadelstolpe och styrstam i kinesisk kolfiber
> monterat på en äkta aluminium Pinarello.
> Äldsta dotterns första racer.

Visa inte din fina italienska racer i denna tråd!!

Becker skrev:
> Chinapina

Snyggt, team sky lackeringen ser bra ut på både 65.1 och F8.
Hur duktiga var dina kineser på att få loggorna rätt?

garfunkel skrev:
> Hade varit trevligt om forumet förbjöd
> postningen av rena piratkopior.

Det är väl handeln som är olaglig? Så länge den inte sker här ser jag inget problem mer än att folk är gnelliga..

Tempo.jpg

Här är min "fulkines"
Ramen är köpt på carbonzone
Är en salig blanding av ultegra, 105 och tiagra delar på växlarna och tektro bromsar där bakbromsen sitter under BB

Bakhjulet är Mavic Cometé från 2005 och framhjulet är Mavic Cosmic Carbon från 2011

Ja Lundatok man sätter väl bra komponentgrupper på en "fulkines" för att man vill ha det bästa på sin cykel. Köper man en "billig" ram kan man ju lägga mer pengar på komponentgruppen ;)

Senast ändrad:
Jag fattar fortfarande inte. Min fulkines var så rank och vinglig så att den inte var i närheten av något jag cyklat på efter. Hur en DA - grupp skulle hjälpa där vet jag inte.

Sen försöker man ju ge sken av att ha köpt något för 50 kkr men betalt 5 kkr. Är man snabbast på parkeringen då?

Min ram ar styv och bra. Faktiskt riktigt bra och har gjort att jag kunnat cykla riktigt fort på den =) Helt klart värd de 5000 kr jag betalde för den inklusive frakt och tullavgift.

Har aldrig handlat om att vara snabbast på parkeringen för mig. Jag vill ha en så bra ram som möjligt och hade jag haft råd att köpa en BMC Time Machine hade jag gjort det. Sen har jag satt på komponenter som jag har råd med och som ska göra så stor skillnad som möjligt. Som mina Rotor Qring som jag tycker är helt underbara eller min Ism Adamo som verkligen är jätteskön att cykla på.

Jag förstår faktiskt inte heller varför man sätter på dekaler på en ram som inte hör ihop med ramen. Jag är stolt över min cykel och tycker den är skitsnygg. Vill inte sätta på dekaler som gör att den ljuger. Den står bra för sig själv.

Kanske ska lacka ramen med något personligt senare då kolfiberutseendet kanske inte är det vackraste. Tycker matt svart med något roligt skriver är riktigt häftigt.

Förstod att du inte menade min tempocykel
Försökte bara svara på varför man slänger på dura Ace på en kineram.

Man lägger väl på vad man har råd med helt enkelt och det man prioriterar mest :)

mikko skrev:
> Tack marr

Några fler bilder? Kul med något som inte ser ut som allt annat.

En till... Om någon är mer nyfiken och ska köra Kalmar grand prix idag kan man få klämma och känna lite också...

Bilagor

• IMG_9752.JPG
    IMG_9752.JPG
    62.2 KB · Besök: 137
Det där ja! Där är en av anledningarna som gör att jag ibland är sugen på fulkines: att kunna sätta en helt egen prägel, och göra sitt egna märke :) Snyggt!

Hade tänkt att bygga ihop en HT 29a till min sambo som är 164 cm med grenmått på 77cm.

Någon som har lust att länka bra sida ni köpte ifrån hyffsat nyligen?

Har tittat på cyclocross-ramar, två som finns ganska gott om på eBay är Ican AC059 och FR602. Skulle vilja ta typ 38 mm däck i på sommaren och skärm och dubbdäck på vintern. Någon som vet om dessa tar lite större däck alt däck och skärm?

Alt om ni vet någon annan ram som kan passa?

Tillbaka
Topp