en som är lagom stor till användaren. Sedan beror ju mycket på vad man önskar få ut av cykeln. En mer nervös eller en lite trögare cykel osv. men det har snarare med egna preferenser än med nybörjare eller inte att göra, ju brantare vinkel desto nervösare upplevs cykeln (förutsatt att man har samma gaffel).
Det finns hundra trådar i just ämnet om lämplig storlek. men generellt lite för stor än för liten ram alla gånger för egen del.
förövrigt:
vilka av dessa alibaba säljare är seriösa? på ebay är det ju enkelt att tyda iom betygen osv, men på alibaba är det besvärligare. speciellt när man gått på en nitlott för några år sedan (dock inga jättepengar)
hongfu-bikes? är de seriösa?
Asia carbon bicycles Co.Ltd?
Dengfu Sports Equipment Co., Limited?
vilka har ni handlat av?
ebay är ju ett alternativ om man vill handla, men dessa 12k ramarna är inte särskillt snygga i min mening och framförallt är det tämligen begränsat med modeller. Speciellt när jag är 185+ och gärna vill få tag på något med åtminstone 590mm topprör, finns en del alibaba-handlare som tillhandahåller till vettiga priser, men vilka är och inte är rötägg?
jag har ju haft en TCR composite ram tidigare som jag var väldigt nöjd med, men jag tävlar inte längre så inte sugen på att lägga samma pengar. dessutom vill jag prova något nytt och då med isp.