Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Daaanyy sa:Såhär har jag det. Bra ljus och aldrig något krav på att bilen ska få plats ?
Kung_Gustaf sa:Du har ju en riktigt mysig verkstad! Har du allt du behöver?
mikipedia_ sa:Mitt lilla krypin
Vernersson sa:mikipedia_ sa:Mitt lilla krypin
Brandsläckaren har allt blivit lite undanskuffad ;)
mikipedia_ sa:Allsvetande happy.
Hur bygger jag lämpligast en arbetsbänk som ska klara 2-3 generationer?
Min spontana tanke var att ta 2*4" och ställa på högkant och skruva ihop till önskad bredd på ytan, sen kanske hyvla lr skruva fast en tunn plyfa så det blir slätt.
Har ni ideer så spotta ur er dom;-)
Vernersson sa:mikipedia_ sa:Allsvetande happy.
Min spontana tanke var att ta 2*4" och ställa på högkant och skruva ihop till önskad bredd på ytan, sen kanske hyvla lr skruva fast en tunn plyfa så det blir slätt.
Du som är i byggsektorn, be bekanta hålla utkik efter gamla svintunga dörrar.
De kan man ganska enkelt "förädla" till en generationsöverlappande arbetsbänk inbillar jag mig =)
Konkret sa:Vernersson sa:mikipedia_ sa:Allsvetande happy.
Du som är i byggsektorn, be bekanta hålla utkik efter gamla svintunga dörrar.
De kan man ganska enkelt "förädla" till en generationsöverlappande arbetsbänk inbillar jag mig =)
Gjut en bänkskiva.
Kung_Gustaf sa:Att gjuta en bänkskiva lät inte som någon toppenidé. Den ska nog vara rätt tjock och ha rejält med armering för att hålla.
Trä rakt igenom säger jag. Reglar upp som du säger fast lägg till några kottlingar och sedan köper du ett paket Moelven trägolv. 28mm tjocka. Villl du bli av med kantfasen så får du hyvla lite.
Det lär hålla tror jag :)
Kung_Gustaf sa:Daaanyy sa:Såhär har jag det. Bra ljus och aldrig något krav på att bilen ska få plats ?
Nice! Men vad säger byggahus om impregnerade kottlingar? :O
Så här blev minmikipedia_ sa:Kung_Gustaf sa:Att gjuta en bänkskiva lät inte som någon toppenidé. Den ska nog vara rätt tjock och ha rejält med armering för att hålla.
Trä rakt igenom säger jag. Reglar upp som du säger fast lägg till några kottlingar och sedan köper du ett paket Moelven trägolv. 28mm tjocka. Villl du bli av med kantfasen så får du hyvla lite.
Det lär hålla tror jag :)
Tror du missade lite här kungen.
Jag ska inte ha något mellanrum mellan reglarna, stumt mot varandra:-)
@fredrik
Ja ikea skiva är kanske inte så dumt!
Kung_Gustaf sa:Att gjuta en bänkskiva lät inte som någon toppenidé. Den ska nog vara rätt tjock och ha rejält med armering för att hålla
Daaanyy sa:Kung_Gustaf sa:Daaanyy sa:Såhär har jag det. Bra ljus och aldrig något krav på att bilen ska få plats ?
Nice! Men vad säger byggahus om impregnerade kottlingar? :O
Jag vet faktiskt inte. Har läst att det kan lukta en del osv men det är om det ligger i kontakt med t.ex. betong. Nu är det inte jag som satt upp dem och jag har inte tänkt på det så mycket. Har haft egna reglar liggande uppe på loftet i garaget ett par år och aldrig märkt något av att ha dem där heller för den delen :)
Jag lade masonitskiva med blanka sidan uppåt ovanpå träreglarna.mikipedia_ sa:Allsvetande happy.
Luzen sa:Jag lade masonitskiva med blanka sidan uppåt ovanpå träreglarna.mikipedia_ sa:Allsvetande happy.
Har funkat i +20 år nu.
Muntis sa:Här är en mysig serie Youtube-klipp om att bygga en bänk av limmade 2"x4". Kanske overkill men väldigt underhållande om man är intresserad av lite egenbygge.
Jimel sa:
Jimel sa:
Kung_Gustaf sa:Luzen sa:Jag lade masonitskiva med blanka sidan uppåt ovanpå träreglarna.mikipedia_ sa:Allsvetande happy.
Har funkat i +20 år nu.
Limmade du masoniten eller spikade du?