Vittoria Barzo/Mezcal

Nisanob

Aktiv medlem
Vittoria Barzo/Mezcal
Någon där ute som har Vittoria Barzo och/eller Mezcal 29*2,35 monterade på fälgar som mäter 29mm invändigt och kan berätta om hur breda de blir i vekligheten.

Vittoria Barzo/Mezcal
Det verkar som de håller minst utsatt bredd vilket är bra tycker jag.
Jag kunde inte hålla mig längre så det blev en beställning på r2-bike idag. Det ska bli spännande att se hur de är.

Vittoria Barzo/Mezcal
Första testrundan blir senare idag, men jäklar vilken rejäl diameter dom verkar ha. 2.35 Mezcal bak ger lika lite frigång som det tidigare monterade Nobby Nic 2.6(!)

Vittoria Barzo/Mezcal
MontyOnAcid sa:
Första testrundan blir senare idag, men jäklar vilken rejäl diameter dom verkar ha. 2.35 Mezcal bak ger lika lite frigång som det tidigare monterade Nobby Nic 2.6(!)
Testrundan avklarad.
Man kan säga så här; snabb, lättrullad kombo, men Mezcal gillar inte blöt lera...;-)

Vittoria Barzo/Mezcal
Har kört Peyote/Terreno kombo under sommaren och la på Barzo/Peyote nu när underlaget blir sämre.

Kan konstatera att de vill ha lite högre tryck än Schwalbe Racing Ralph/Thunderburt vill ha. Burp'ar lätt annars.
Antar att det är tunnare väggar.

Vittoria Barzo/Mezcal
Detta börjar bli riktigt intressant. Anledningen till att jag valde Barzo är just för att jag trodde på bättre grepp än Ray/Ralph och även att lägre tryck ska kunna användas.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp