Några bilder som kanske kan vara kul att se.
Gubben som alltid är med:
En av medlemmarna i det vinnande italienska laget. Proffs som man är så lyckades jag knäppa bilden när hon vände bort ansiktet :-)
En av svenskbilarna
Morgonen efter, dvs dagen för herreliten att göra upp var man uppspelt som en lite pojke. Nästa lite pinsamt men när sportens superstjärnor kommer rullande på gatorna, påväg till inskrivning, så fick jag små rysningar av lycka.
Först såg jag både Hushovd och Boasson Hagen men då hann jag inte få upp kameran. När Britterna kom rullande var jag beredd: (kvaliteten är dock lika kass...:-)
Italienarna var mkt samlade. Lyckligt ovetande om att de tyvärr suklle göra sitt sämsta vm på många, många år
Belgiska mästaren och årets världsetta påväg ner i startfållan
Minsann, är det inte Spartacus himself:
Svenska laget myser lite innan start och Årets underbarn Peter Sagan i förgrunden
En till idolbild men är det inte lite Cobo-varning på hjälmen?
Luxembourg in da house!
Sen har jag massor med bilder på klungan i olika vinklar, ingen av bilderna blev särskilt bra så jag utelämnar dem. Men det skall ändå nämnas att det är en mkt mäktig upplevelse när proffsklungan kommer susande. Endast ljudet av välpumpade tuber mot asfalten hörs, som ett susande på håll som växer och växer i styrka för att sedan nå sitt max när 200 i övrigt ljudlösa fartfantomer flyger förbi.