Void softshell jacket o vinter tights - bra/dålig?

Hej,

Någon som har erfarenheter med Voids softshell jacket och Vinter tights?

Funkar de bra vid temperaturer runt nollstrecket?

Tänker både basemiles och temporundor.

Andas de bra? Funkar de även när det är blött?

polarbread sa:
Hej,

Någon som har erfarenheter med Voids softshell jacket och Vinter tights?

Funkar de bra vid temperaturer runt nollstrecket?

Tänker både basemiles och temporundor.

Andas de bra? Funkar de även när det är blött?

Bor du i gbg så finns möjligheten att klämma på dom i jonsered!
Ta med hojjen och kläm dom två fina uppförsbackarna med!

Jackan är riktigt grym, funkar kanon i regn, men som de flesta softshell så älskar de inte pissregn.
Har inte byxorna så kan inte uttala mig om dem.

Är byxorna som resten av Voids sortiment så är det bara att köpa!

Har liksom Fredrik jackan och den är asgrym! Det jag gillar är att den är lite tightare och så ger den bra ventilation. Har en likvärdiga jackor från Endura och jag tycker de är lite för bylsiga samt att de inte "andas" lika bra.

Köpte softshelljackan för ett år sen och har haft den för höst/vinter/vår-pendling och träning i temp runt och under nollan. Den har funkat bra modell- och materialmässigt men sömkvalitén har haft övrigt att önska då en av sömmarna som delar av ryggfickorna släppte rätt tidigt. Nu börjar dragkedjan strejka så det behövs buff när det är svalare ute.

Har förra årets modell och den är kanon tycker jag. Funkar i dom flesta förhållanden och man blir inte genomkokt om man kör på lite. Snygg dessutom :-)

Jag gillar Voids kläder. Föredrar de lite mer diskreta kläderna. Dock är kvalitén väldigt olika. Jag har haft tur men för kompisen gick vinter/höst bibsen sönder inom 3 månader. Erbjudandet från Void var klena 10% av på nästa nyköp. Det är riktigt dåligt i min bok!

Jackan har iaf visat upp bra kraschtålighet, så om de bara hade haft kvar den mörkröda färgen (vem pendlar i helsvart liksom ;-) ) hade jag alla gånger köpt en till

Tillbaka
Topp