VR 2008 Sub 12 så gick det.

bruse < Klart du ska med! Pengar går alltid att ordna :) Föräldrar, bekanta eller banken! Bara att sätta sig i skuld o hänga med på VR.

Senast redigerad av en moderator:
Det kostar vid anmälning och betalning på intenet 1050 kr avbeställningsskydd 100 kr till.

Tidpunkten för sista dag att hänga på, beror på hur starttiden flyttas framåt. Just nu är det 03:08 sen blir det väl kanske 03:15 så än har du lite tid på dig. Fredag skrev jag ovan men det hänger på starttiden.

Jag ser att anmälningstiden snabbt blir senare och senare.

Sista tid för anmälan är därför torsdag 18/10 kl 20:00.

För anmälningsgruppnummer kontakta mig.

Bra jobbat Bengt :) Vad det gäller anmälningsnummer så står det ju kvar i rubriken på respektive inlägg sen tidigare. Vill det sig illa kan väl någon sen anmälare använda det nummret och vår starttid blir därefter. Måste respektive inläggsskapare gå in och radera eller kan någon snäll moderator göra det om det är nödvändigt?

Hej Stefan, tack för påpekandet. Jag har varit i kontakt med det utmärkta, vänliga, serviceinriktade VR-kanslit som har förklarat processen för mig, och då insåg jag faran.
Jag har i största möjliga utsträckning som trådstartare raderat numret. Hittar du eller någon annan numret någons annanstans jag missat kan ni då göra mig uppmärksam på det och skriva en tillbudsrapport och lämna in till er AL (för er del mig). Hittar ni i era egna inlägg kan ni själva ta bort det med redigerafunktionen.
De återstående som vi hoppfullt välkomnar till vår klunga har fått numret på PM, och jag har försökt uppmärksamma dem på det inte får användas efter min anmälan i kväll.

ÅL skrev:
-------------------------------------------------------
> Ursäkta en yngling, men jag fattar inte problemet
> med att "skylta" med gruppnummret. Kan någon
> förklara?

Grejen är väl att om någon ser vårat gruppnummer och anmäler sig på det numret efter Bengt så räknas det fram en ny starttid utifrån tillfället då anmälan görs. Om vi bestämmt att vi vill starta kvart över tre så gör Bengt anmälan när startiden är framme vid den tiden. Om någon annan sedan anmäler sig på vårat nummer när startiden är framme vid fyra så får hela gruppen då den starttiden och det just det vi vill undvika. Om nu jag fattat det hela rätt.

/Ala

Jaha gott folk då skickade jag in min anmälan. Den preliminära starttid vi fick var 03:16.
Vår slutgiltiga tid får vi i Mars.
Nu är anmälningen stängd och vårt nummer får inte användas mer.
Själv anmälde jag att jag cyklar för Happymtb.
Det här är vi som ska vara med:
SUB11 (12) Vättern 2008

1 Ala (Andreas), Växjö
2 Anton (Alas kompis), Växjö
3 Jana a (Kajs syster) Kalmar
4 viperi (Anders), Göteborg
5 Placebo (Henrik), Trollhättan
6 Stefan_Nhn (Stefan), Nynäshamn
7 den långe (Mattias), Ekerö
8 Johan_ (Johan) Stockholm
9 Laser (Lars), Stockholm
10 precious (Katja) Stockholm
11 pers (Per) Stockholm
12 Bouxesa (Babbis) Stockholm
13 Kaj a (Kaj) Uppsala
14 bengt (Bengt) Borlänge,
15 ÅL (Åke), Leksand
16 Erik (Bengts kompis), Gävle
17 s-o (Sven-Olof), Sundsvall

Jag tycker att vi ska försöka hålla liv i tråden, vi kan planera, bli osams, bli sams, tramsa, skriva om vår träning osv.
Jag vet inte om Johan kommer köra mer raids i Stockholm men då kan ju ni nollåttor försöka hänga mer.
Själv ska jag hänga på BCK:s landsvägsträning under våren när den startar igen så jag får klungträning.

Vi får se hur det blir med happyrides här i stockholm. Det känns som om det snart är dax att parkera racern på trainern och plocka fram MTB:n och rasta den i skogen. Men i helgen ser det ut att bli hyggligt väder så det är troligt att jag ska sticka ut på en tur.

Någon som är intresserad? (8 mil i ca 29 km/h i snitt + lite pauser och snacka skit)

/Johan

bengt skrev:
> Jaha gott folk då skickade jag in min anmälan.
> Den preliminära starttid vi fick var 03:16.
> Vår slutgiltiga tid får vi i Mars.
> Nu är anmälningen stängd och vårt nummer får
> inte användas mer.
> Själv anmälde jag att jag cyklar för Happymtb.
> Det här är vi som ska vara med:
> SUB11 (12) Vättern 2008
>
> 1 Ala (Andreas), Växjö
> 2 Anton (Alas kompis), Växjö
> 3 Jana a (Kajs syster) Kalmar
> 4 Bouxesa (Babbis) Stockholm
> 5 Placebo (Henrik), Trollhättan
> 6 Stefan_Nhn (Stefan), Nynäshamn
> 7 den långe (Mattias), Ekerö
> 8 Johan_ (Johan) Stockholm
> 9 Laser (Lars), Stockholm
> 10 precious (Katja) Stockholm
> 11 pers (Per) Stockholm
> 12 Bouxesa (Babbis) Stockholm
> 13 Kaj a (Kaj) Uppsala
> 14 bengt (Bengt) Borlänge,
> 15 ÅL (Åke), Leksand
> 16 Erik (Bengts kompis), Gävle
> 17 s-o (Sven-Olof), Sundsvall

Varför är jag inte med i listan?

> Det här är vi som ska vara med:
> SUB11 (12) Vättern 2008
>
> 1 Ala (Andreas), Växjö
> 2 Anton (Alas kompis), Växjö
> 3 Jana a (Kajs syster) Kalmar
> 6 viperi (Anders), Göteborg,
> 5 Placebo (Henrik), Trollhättan
> 6 Stefan_Nhn (Stefan), Nynäshamn
> 7 den långe (Mattias), Ekerö
> 8 Johan_ (Johan) Stockholm
> 9 Laser (Lars), Stockholm
> 10 precious (Katja) Stockholm
> 11 pers (Per) Stockholm
> 12 Bouxesa (Babbis) Stockholm
> 13 Kaj a (Kaj) Uppsala
> 14 bengt (Bengt) Borlänge,
> 15 ÅL (Åke), Leksand
> 16 Erik (Bengts kompis), Gävle
> 17 s-o (Sven-Olof), Sundsvall

Varför är jag inte med i listan?

Kolla lite nogare, mellan Jana och Placerbo, precis där den klonade Bouxesa stod förut, ursäkta, jag kollade och dubbelkollade. Redigera lite i din egen också.

Johan_ skrev:
> Vi får se hur det blir med happyrides här i
> stockholm. Det känns som om det snart är dax att
> parkera racern på trainern och plocka fram MTB:n
> och rasta den i skogen. Men i helgen ser det ut
> att bli hyggligt väder så det är troligt att
> jag ska sticka ut på en tur.
>
> Någon som är intresserad? (8 mil i ca 29 km/h i
> snitt + lite pauser och snacka skit)
>
> /Johan

Johan. Jag skulle jättegärna följa med men som du märkte förra veckan så var jag nog inte riktigt i form.:) vi får ta några rundor på våren istället. Då kommer jag nog att vara fit for fight.

// Babbis den tjocka greken.:P

bengt skrev:
> Jag tycker att vi ska försöka hålla liv i
> tråden, vi kan planera, bli osams, bli sams,
> tramsa, skriva om vår träning osv.

Det känns som en bra idé. Det är mycket lättare att ge sig ut och köra det där jobbiga passet när det regnar och blåser om man vet att man inte har loggat lika många mil som resten av gänget :-)

/s-o

På något sätt har jag närt en idé att vi borde ha något sätt att lätt identiefiera varandra.
I nuläget kan jag på ansiktet identifiera endast Erik i gruppen.

Men vid kontroller eller om vi ofrivilligt splittras så är man ju lost, eftersom det är mobilförbud, och än värre om vi inte känner igen varandra.

Jag tro att jag minns efter att ha läst de tidigare subblaternernas lopp att dom ofta splittrades och då även vid kontrollerna.

Av ovanstående anledningar kan ju någon gemensam aktivitet med gemensam träning/uppvärmningstävling vara värdefull.

17 okända träffas i mörkret på ett torg i Motala, vi måste nog organisera något sätt att hitta varandra redan där. Min vana trogen överdriver jag lite, för förhoppningsvis har ju gemensamma ortsbor nog tränat någon runda tillsammans.

Mycket att fundera på är det i alla fall.

bengt skrev:
>
> Men vid kontroller eller om vi ofrivilligt
> splittras så är man ju lost, eftersom det är
> mobilförbud, och än värre om vi inte känner
> igen varandra.
>

Är det mobilförbud på VR? Det har jag missat, i år så satt jag i depån i Hjo och ringde runt till polare/familj och ojade mig över att jag gått in i väggen och att det var hela 12 mil kvar. Jag funderade ett tag på att ringa taxi också ;)..

"Du får inte ha mobiltelefon påslagen under din cykelfärd. Använd telefonen endast i depåerna. Anhöriga och vänner kan följa dina passertider via vår hemsida."

Så det var väl inga problem, nu han du ju äta också och titta på ångloket.

Jag tycker att vi ska ha en enda sorts happy-cykeltröja. Den ska kunna kan användas vid alla olika "tävlingar" och i alla klungor. Kanske ett årtal angivet eller ny färg varje år (jmfr. majblomman) skulle vara kul. Tänk att komma om tjugo år med 2008 års Happy-tröja. Respect!

Jag börjar också tro på en happytröja. Men kommer inte de flesta starta med jacka? Så happytröjan kommer ändå inte att synas? På roslagshösten körde mastergrupperna en bit presentsnöre i hjälmen. Det finns väl andra lösningsar som t.ex. armbindel? eller någonting annat.

/johan

Hur går det för er med träningen?

Jag har legat på latsidanett tag men nu får det bli skärpning! Köpte en ny (begagnad men ny för mig) MTB så jag ska försöka köra lite skog nu under vintern. Förhoppningsvis lite löpning och rullskidor också (ska göra ett försök på vasan). Men det är ju så tungt att komma igång när det är mörkt och förkylningarna avlöser varandra.

/Ala

hej satt just och tänkte på oss, tiden går. Sedan Lucia har sjukdom och total stress hindrat mig från att cykla. Sjukdomenarna, olika förkylningar sitter fortfarande i. Har köpt en trainer för att kunna öva med rätt ställning och en ram för ett tilltänkt väterbygge.
Hoppas komma igång med cyklingen till helgen.

Även jag har legat lite på latsidan, men har nu kommit igång lite igen. Kör lite trainer nu varvat med lite promenader.
Har varit både skadad (slagit i stortån så inåt h-vete) och förkyld, så de senaste 2 månaderna har det nästan inte blivit någon träning alls. Sen så har jag i dagarna beställt tid hos Aktivitus för ett test som förhoppningsvis ska resultera i viktminskning samt optimering av träning för långdistanscykling.

Låter som vi ligger på samma nivå så här långt. Jag har fortfarande inte släppt min plan på 200 mil från årsskifte till Vättern. Planerar för tio dagar på Mallis i Mars men har ännu inte bokat...

/Ala

Jag köpte också en trainer i när man tvingades att ta in racern. Dock har jag använt den max 2 h och nu är den såld igen... Jag håller igång lite grann med MTB:en i skogen. Men det känns som om man borde ut och cykla lite landsväg på MTB:n för att klara av vättern...

Vad skönt då är jag inte ensam om att ligga efter med träningen...

MVH
Johan

För mig har precis träningen börjat. Jag gjorde 25 kilometer på vinterfixien i går, och siktar mot ungefär varannan dag cykel och varannan skrotlyftande för att gå ned i vikt och samla mil.
Dessutom dyker DHL upp med en komplett Campa Vento-grupp till min pedalforceram vilken dag som helst nu :-)

/s-o

Har blivit dåligt med träning i höstas, har dragits med en seg förkylning. Nu är jag frisk och taggad, har som mål att cykla 200 mil från årskiftet till VR.

Oj tiden går och det börjar vara hög tid för träning. I januari var jag fortfarade sjuk så det blev säsongstart i februari med viner MTB. Men ur led är tiden, som Eistein sa.
Idag körde jag lvg-säsongstart med fulcrossen. 5 mil på nästan torra vägar. Först flyger man fram men sen Usch och fy, händerna gör ont, ryggen gör ont, lvg är för j--igt innan man kommit igång. Ska man verkligen pina sig runt på det sättet med ryggen krökt som en arg katt.
Jag bryr mig inte om Vaslopp och så´nt, har det inte kommit snö nu får det vara, fortsätter det så här blir det en rekordlång lvgsäsong. Fast ändå på crossen utan dubbvinterdäck kan man tjuvvila lite i någon nerförbacke men MTB: måste man ju trampa hela tiden annars kommer man ingenstans. Så vintermTB ger ju bra träning, men det är bra att börja få grenspecifik träning på rätt typ av cykel.

Och jag har en förfrågan efter en stuga/motsvarande hos Motala Turistbyrå, blir det för två blir det jag och Erik, men finns det plats för fler meddelar jag här i första hand om någon är intresserad. Annars bor jag och Erik i tält på vätternrunda campingen som det står om på hemsidan.

Här ligger all träning "på is".
Har gått upp 7 kilo sedan VR-07 och inte tränat speciellt mycket under vintrern pga "ändrat familjeförhållande". Nu är det flytt och flyttstädning som gäller och träningen får nog lida ett tag till. Siktar på att ta mig runt pölen i alla fall, dock utan tidsmål.

Vad är vi?

Är vi två grupper? En SUB12 och en SUB11?

Eller är vi en grupp? SUB11½ eller?

-Åke

Personligen är jag helst SUB12

Vad skönt att höra att jag är inte den enda som inte har hunnit träna något. Sonen har börjat på dagis vilket har resulterat i ett par förkylningar följt av magsjukan (tur att jag är iaf imun) vilket resulterade i ett par timmars sömn per natt.
Men nu är det väl dax att börja. Frågan är bara om man hinner komma i någon slags form tills det är dax.
Jag har kört lite spinning på gymmet och försökt hålla igång, men lite sömn sätter sina spår.

Personligen kör jag SUB12, om jag ens hinner komma upp på denna nivå. :)

mvh// Babbis

Men vad bra! Jag är också ett vrak: stress, ryggbesvär, sjuka barn, sjuk jag mm har försatt mig i ett eländigt tillstånd. Jag siktar också på att över huvud taget ta mig runt. Jag tycker att vi som är i risig form i alla fall kan starta ihop och stödja varandra så långt det funkar. Skall man traggla sig runt i halvrisig form är det i alla fall skönt att slippa ta vind hela varvet!
Heja Happy SubOptimal!
/Mattias

Jag tycker att det känns för tidigt för att uttala sig om det kommer att gå å cykla runt "pölen" på 11 h. Kan bara säga att det skiljer ca 8 km/h i snittfart mot vad det gjorde i augusti. Men det är inget hinder för att klara cyklingen bara man biter ihop och börjar träna.

Det känns som en uppdelning kanske vore bäst? (en grupp som försöker köra på 11 h och en på 12 h?) Eventuellt kan det ju komma en grupp från Sub 10 som också inser att de inte kommer att klara av att cykla på den tiden och de kanske kan ansluta till oss? (kanske beror på vilken starttid dom har)

/Johan

Det är sub 11 och 12, för att det var för få för att ha två grupper och jag tänkte att många av oss nybörjare som jag inte riktigt känner sin förmåga.

Målet är att vi ska hålla ihop om länge som möjligt. Om vi så småningom skiljs åt ska ingen behöva fortsätta ensam. Ni som känner er i form och inte vill förlora chansen till en bättre tid (sub 11) och tycket ni vill dra iväg kan göra det, men målet är att ingen ska komma i mål ensam.

Det är bara mina åsikter och vi skall vara överäns.

Bengt

Jag tycker att vi ska cykla i Happytröjor. Så var på hugget nu och beställ, när dom kommer,(när dom kommer alltså, snart hoppas jag.)

Jag är lite tveksam. Ser inte ut som ngn landsvägströja direkt. Den känns lite skate-/bmx-/kids-/dirt-aktig tycker jag spontant. Svart känns inte så kul om solen skiner. :( Företagets tröja (företaget jag jobbar hos) ligger bra till. Men köper alla andra så får väl jag också göra det...

Vad tycker ni andra?

/Ala

De som vill cyklar i happytröja, den som vill ha annan tröja cyklar i den.
I annat fall finns det någon tröja som inte kostar skjortan som vi kan enas om, troligtvis inte.

I vart fall köper jag en kort- och en långärmad.

Jag har två röster för happytröjan

Eftersom jag ändå har ont om cykelkläder så tänkte jag endå beställa en av varje.
men vill inte alla köpa tröjan och vi kan bestämma oss om något annat så är jag på.

// Babbis

Tillbaka
Topp