[VR 2009] Köra solo

[VR 2009] Köra solo
Jo Jörgen. Tanken har väl slagit mej. :) Rutin har jag ju, även av att cykla ensam, så det blir mest att hoppas på ganska bra väder och inte alltför kraftiga vindar så kanske målen blir uppnådda samt att se till att hålla sej på hjulen tiden fram till nästa helg.

[VR 2009] Köra solo
Jag sitter och planerar en solokörning till 13/6 som ska vara 301km. Den ska heta "Inga sjöar runt". Klart knepigt eftersom Sverige är fullt av större och mindre vattensamlingar. Får nog döpa om den till "Inga större sjöar runt" eller det klatschigare "Våga vägra VR".

[VR 2009] Köra solo
Kupa skrev:
-------------------------------------------------------
> 752.5 varv på valfri löparbana, kan det vara
> något?

Får se till att det är en med vattengraven i utkanten då. :)

[VR 2009] Köra solo
Annars har vi slipat på en GP-loppsvariant där man stannar vid Lilla Barkarby på varje varv. Fast 301 km blir ju ett par varv förståss. Akta dig så du inte råkar köra runt Säbysjön av misstag.

[VR 2009] Köra solo
Det är bara att köra 15.05 mil bort o samma väg hem. -> Inga sjöar runt.

Edit: Förutsatt torrt väglag, annars kan du bli tvungen att runda några pölar.

Senast redigerad av en moderator:
[VR 2009] Köra solo
gabbeon skrev:
> Det är bara att köra 15.05 mil bort o samma väg
> hem. -> Inga sjöar runt.
>
> Edit: Förutsatt torrt väglag, annars kan du bli
> tvungen att runda några pölar.

Och att man inte korsar sin egen väg så kan vägen snirkla hur som helst. Fast "runt" implicerar väl att det på något sätt är ett slutet varv. Jag får nog fundera på det här medan jag cyklar runt halva mälaren..

[VR 2009] Köra solo
En annan skojig variant skulle vara om du startade från Motala, cyklade ner förbi Jönköping och fram till 150 skylten. Där vänder du o kör tillbaka till Motala. Halva vättern runt.

För övrigt tyckte jag att jobbigast med VR är just kring 140-skylten där man visste att trots att man har gjort ett ganska bra dagsverke är det fortfarande lönsamt att vända. :-)

[VR 2009] Köra solo
gabbeon skrev:
> För övrigt tyckte jag att jobbigast med VR är
> just kring 140-skylten där man visste att trots
> att man har gjort ett ganska bra dagsverke är det
> fortfarande lönsamt att vända. :-)

Fast vill man träna pannbenet ska man köra typ 28 mil (Medevi ex.vis) , och där plötsligt belöna sig själv med att vända och åka tillbaka till starten och där meddela att man bryter. :-)

[VR 2009] Köra solo
Fast jag hade tänkt att starta i stockholm. Jag kanske ska cykla till Motala och säga att jag inte tänker köra VR och sedan cykla hem. ;)

[VR 2009] Köra solo
lagom till VR verkar änligen min nya Stevens SLR komma, om man ska våga tro uppgifterna jag fick idag. Bättre sent än aldrig får man väl säga. Vore verkligen kul att köra på den nya cykel på VR. Den är mer aero och det kommer nog behövas så som det ska blåsa enligt prognosen. På onsdag vet jag om jag har fått den...

[VR 2009] Köra solo
gabbeon skrev:
> En annan skojig variant skulle vara om du startade
> från Motala, cyklade ner förbi Jönköping och
> fram till 150 skylten. Där vänder du o kör
> tillbaka till Motala. Halva vättern runt.
>
> För övrigt tyckte jag att jobbigast med VR är
> just kring 140-skylten där man visste att trots
> att man har gjort ett ganska bra dagsverke är det
> fortfarande lönsamt att vända. :-)

He he, den var la go den!

[VR 2009] Köra solo
bugge skrev:
> På onsdag vet jag om jag har fått den...

Nu är det onsdag, vad blir det för hoj?

[VR 2009] Köra solo
Det blev en sådan här:
slrrv.jpg ht=544

Stevens SLR Aero med full Dura-Ace. Levererades med Ksyrium Elite, men jag kör VR med mina Scorpohjul. En testrunda har jag hunnit med och den känns otroligt bra. Passar mig precis och ramen är tokstyv. Ett ruggigt driv när man trycker på. Härligt!

[VR 2009] Köra solo
bugge skrev:
> Det blev en sådan här:
>
>
> Stevens SLR Aero med full Dura-Ace. Levererades
> med Ksyrium Elite, men jag kör VR med mina
> Scorpohjul. En testrunda har jag hunnit med och
> den känns otroligt bra. Passar mig precis och
> ramen är tokstyv. Ett ruggigt driv när man
> trycker på. Härligt!

Dräggel....

[VR 2009] Köra solo
Vi blir faktiskt tre cyklister med Stevenshojar som har varsitt soloprojekt runt pölen. Ska bli spännande och se om vi alla klarar det, och vem som är snabbast förstås! :D

[VR 2009] Köra solo
Nu har jag hunnit med en runda till och testat högfartsegenskaperna i backiga Uddevalla. Körde i upp mot 80 km/h utför slingrig backe och cykel känns hur stabil och säker som helst.

Passade också på att köra runt och titta på olika ställen och väcka minnen till liv från min uppväxt i Uddevalla. Mycket är sig likt och mycket har ändrats. 22 år sedan jag flyttade därifrån...

slr-uddevalla.jpg ht=544

[VR 2009] Köra solo
Tack alla för lyckoönskningarna. Startnr är 13452 om någon vill följa min framfart. Nu har jag laddat med lasange och fixat med allt. Dags att sova ett par timmar. Start kl 3:10.

Lycka till alla ni andra som ska köra VR!

/J

[VR 2009] Köra solo
Tack! Ja det gick lättare än väntat. Körde fort i början, hade en svacka ett tag efter Hjo, men plockade fram reservkrafterna sista 7 milen och tryckte på allt jag hade för att komma under 9 timmar. Jäkligt nöjd! Det var enklare än jag trodde att undvika att ligga på rulle. Det var faktiskt bara tre klungor som körde om mig, bl a Finax, så jag låg i princip i omkörningsfil hela tiden.

Enda besväret var att jag blev nerkyld lite grann så jag fick ta 8-9 korta pissepauser. Tappade nog tio minuter på det, men å andra sidan fick man vila benen.

Cykeln gick som en dröm. Ruggigt driv med den när det gårt fort.

/J

Tillbaka
Topp