[VR 2010] sub10 kl 04:32 Team Sportgps.se

Ny helg stundar och lördag anser jag vara utmärkt att bedriva lite klungträning på.

Så det innebär att alla som tänkt att cykla SUB10 och bor i närheten av stockholm är välkomna att följa med. Tanken är att vi träffas, säger hej och cyklar några mil tillsammans samt fikar såklart!

Denna rundan är ingen 30 milare utan vi cyklar så länge som vi vill och vart vi vill. Längre turer kommer senare i Maj då vi förhoppningsvis har lärt känna varandra bättre.

Enligt SMHI ska det blir regn på morgonen för att sedan spricka upp senare innan lunch. SMHI har visserligen inte haft många rätt senaste veckan så jag föreslår att vi ses klockan 09.00 vid Daisy's i Västerhaninge (Precis vid Pendeltåget). Sedan rör vi oss ner mot Årsta Havsbad, Stav, Tungelsta Rosenhill, Sorunda å sedan tillbaka igen.

Yr.no lovar bättre väder... http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Handen/helg.html

Även ni andra i SUB10 där jag var med i från 2009 är välkommna för min del.

Troligtvis blir vi kanske fyra eller något :) Så vi ska nog inte räkna med att bli 45 pers.

Intressecheck - Stockholm

Globalistic
Raphael78 / Kanske

Senast redigerad av en moderator:
sebagge skrev:
-------------------------------------------------------
> Boende i tält utmed vägen nära "högerkroken".
> Gratis och på rimligt avstånd från allt.
>
> /johan

Har du plats över i tältet eller finns det plats för fler tält? Finns det fler alternativ? visa hyr ut sin lägenhet har jag förstått men då gäller det oftast att vara fler, typ 4 / 5 ...några här som skulle kunna tänka sig en sådant lösning????

Jag är gärna med och delar en lägenhet, tänkte lägga mig redan vid 20-tiden på kvällen och betalar gärna för att slippa 'sova' i tält.

Globalistic (fd Bang) skrev:
> Jag delar gärna lägenhet också. Annars finns
> boende i sporthallen för 140kr.

Vad bra ! då är vi helt plötsligt 3 gubbar ! har i för sig inte tänkt att lägga mig kl. 20:00....
Man ska väl ha lite sköj och en kall pilsner innan man lägger sig åtminstone...:-)

> Jag + Sambo alltså 2st.

Då är vi fyra alltså om hon/du kan tänka sig dela rum med fler gubbar...???

För de som kan tänka sig att sova i tält:

Det finns gott om plats på vägen ut mot Höger/Vänsterkroken. Jag har bott här de senaste 3 rundorna. Det är gratis och lugnt, så man behöver inte besväras av bilar och liknande.

Till start tar det ungefär 5 minuter. Det enda jag saknar är en ordentlig toalett.

/Johan

Tja!

Tänkte kolla intresset att köra en runda med start på parkeringen Södertälje Syd (tågstationen) den 2:a Maj. Hade tänkt mig 5-7 timmar. Start kl 08:00 från stationen.

Jagr skrev:
> Tja!
>
> Tänkte kolla intresset att köra en runda med
> start på parkeringen Södertälje Syd
> (tågstationen) den 2:a Maj. Hade tänkt mig 5-7
> timmar. Start kl 08:00 från stationen.

Jag hade lätt varit intresserad, men jag får inte in det i planeringen. Måste vara hemma före 1, så jag kommer att köra 3-4 timmar med Eskilstuna IK på söndagsmorgonen.

Men posta nästa gång också, så gör vi detsamma.

//Erik

Jagr skrev:
> Tja!
>
> Tänkte kolla intresset att köra en runda med
> start på parkeringen Södertälje Syd
> (tågstationen) den 2:a Maj. Hade tänkt mig 5-7
> timmar. Start kl 08:00 från stationen.

Jag är intresserad. Blir 1a långrundan för min del så 5h räcker säkert. Har du nån idé på runda? /Roger (Tumba)

Det verkar bara vara du och jag just nu :)

Jag tycker vi kan köra i alla fall om det bara skulle bli du å jag dvs. Vi stöter säkert på andra vi kan haka på eller kränka ;)

10.30 blir jättebra.

Jag tycker vi kan ses vid Daisy´s i Västerhaninge imorgon 10.30 då jag skrev det först å andra kanske läste det å åker dit?

Cyklar du från Enskede går det snabbt till VH. Vi ska ju söderut så om det är ok för dig så ses vi där imorgon.

/B

Oj! Är det på den nivån?? Jag som slet sent i natt med att få på nya däck på mina C24:or men då kanske man skall ta fram fartvapnen för dess första tur...

/Aeronauten

Vädret är kanon! Min termometer visar +12 och det är klarblå himmel.

Idag är en bra dag för högprofil :)

Vägarna är rena också efter veckans tidigare regn.

Jag var ut på en kortare tur nu på morgonen i fint soligt väder. Nu är det bara att ladda för morgondagen då jag ska köra mitt första lopp (Tierps cykeltur). Själv har jag hunnit med ca 65 landsvägsmil på racern.

Inspirerande att se att alla ligger i så hårt med träningen!

Tyvärr så har det blivit tvärt om för mig den senaste tiden på grund av en inflammerad fot. Det ser ut att bli så ett tag framöver också tyvärr...

Därför har jag bestämt mig för att hoppa av Sub10-tåget och ställa min plats till förfogande för någon annan.
Jag antar att det fortfarande finns folk i på reservlistan som är motiverade att hänga på?

Tröja i storlek L finns oanvänd. Brallorna är väl använda vid det här laget, så dem är det väl mer tveksamt om någon vill överta va?

/PG

Vi har stött och blött, många olika sätt att ta sig runt sjön på men detta kom vi fram till.

VR2010

Körschema Team sportgps start 4.32

3 Pauser
Gränna 5 min paus (Ut från depå senast kl: 7:10)
Fagerhult 7 min. (Ut från depå senast kl: 9:08)
Boviken 7 min (Ut från depå senast kl: 12:10)
Mål innan kl: 14:30
Alla pauser helst vara kortare än angivet. Så fort man hämtat det man ska ha är det återsamling vid cyklarna.

Vi håller ett snitt på 33km/h

Vi kör två led, med 30 sekunder på varje plats, dvs 1 min per person fram. Rotering åt höger.
Ev går vi över till kortare tid efterhand när vi kommit igång för att övergå till belgisk kedja.
Detta beslutas av grindvakter ( 3 st ) under loppet.

Alla kommer bli trötta någon gång under resans gång. Glöm inte att säga detta så vi andra som är runt omkring kan peppa på. Lugnare i backarna det kommer vi att tjäna på.

Grindvakt(er) och visselpipa för att föra kommando vid återsamling.

Så till den "tråkiga" biten, cykelstrul ( inkl punka ). Var och en sköter detta själv och får på egen hand fortsätta. Det finns gott om grupper bakom som man kan "haka" på och en punktering skall inte vara det som hindar dig från att klara sub10. Vi sätter gruppen före individen :)

Tydligen så var reservlistan får Sub10-teamet redan förbrukad, så min plats i Sub10 04:32 finns nu tillgänglig för manade som ej tidigare anmält sitt intresse "officiellt".
Skicka mig ett mail eller PM så löser vi det praktiska.

Sorry för "annonsen" i tråden, men det är väl här som de som är intresserade av att köra i gruppen läser?:-)

Mvh
Per

Hmmm 33 i snitt = 9:05 timmar....
10 timmar - paus (5+7+7)= 9:41
36 min kvar...."Bang" du hinner skita i lugn & ro... ;-)

Äh, det e lungt! Jag har "flow" på min sadel :)

Näh, men jag får väl kapa ner lite på energikakor å satsa mer på gel eller som sagt. Bajsa jävligt snabbt!

Annars kan jag lösa problemet genom att vara grindvakt :D

Tjohoo!

Snart dags för hempendling + omväg.

Jagr skrev:
> Har många rundor runt Södertälje, nått runt 5h
> kan jag fixa ;) kan lägga ut en runda i google
> lite senare

Hur är det med intresset, inga fler som är sugna på en långtur på söndag?

Kanon bra med korta pauser då hinner man inte stelna till.
Bang du för väl försöka göra av med barlasten innan start.

Någon som är sugen på en 30 milare på lördag 1 Maj start i Täby 07.00.
Start avgift 150kr inkl. medalj. karta och depåer sköter man själv.
http://www.fredrikshof.se/2742

Mvh
Joakim

Hade en riktigt trevlig tur med Finspångs CA idag. Snittade med draghjälp 32 km/h den första 1.5 timmen efter det blev jag avhängd och snittet när jag kom hem blev 31 km/h ca 2 timmar. Detta blev tyvärr min första runda efter High Chaparal. Vi får se hur mycket jag hinner träna innan Vättern. Min plan är att i alla fall starta tillsammans med er och se hur länge jag orkar hänga med er. Tyvärr är det rätt mycket på jobbet med resor och sådant så träningen blir lite lidande.

"Tyvärr" blev jag strandad i egypten 2 dagar extra utan cykling p.g.a. askmoln... (inte alls synd om mig 30 grader och sol men tyvärr utan cykel)

/Johan

> Askmoln, det har jag inte hört något om. Hittar
> du på nu?

Jasså har du inte? Japp jag hittar bara på det var bara en dålig ursäkt för att inte träna. (ironi... mycket ironi.)

Bang du vet att du kan få låna min kronan herrcykel för att cykla vättern om du vill ha lite större utmaningar :-)

/johan

Jag tror heller inte på askmolnet, känns som wag the dog... Undrar vad de försökte dölja, nåja jag fick ofrivillig "semester" 1 vecka utan cykel dvs 15-20 mil back i träningen. Löpning & motionscykel kunde jag dock ägna mig åt, men det räknas ju inte.

Tillbaka
Topp