Hej, Karin här, tjejen på gul Fuji med feta Zipphjulen. Grattis till att ni klarade ert mål galant! Jag är glad jag kunde köra med er ett tag, men synd att det blev bara 30 min.
Angående kraschen som hände så har jag absolut inte sagt att ni gjort något fel. Jag har full förståelse för att man vill iväg så fort man sett att några stannat kvar och tar hand om den skadade gubben (så har man ju oftast bestämt i sub-klungor). Och det var ju flera som stannade, en funktionärsbil som kom och hjälpte till och nån på telefon.
Hade jag varit längre fram i klungan kanske jag inte hade blivit så påverkad, men nu var jag precis bakom och var nära själv att köra in i allt. Själv tog jag bara beslutet just då att inte köra för någon tid och riskera nåt, när jag har en IM tävling näst-nästa helg som jag vill vara hel för!
Jag är ingen sjuksyrra, utan systemutvecklare. Inget som hjälper vid olyckor tyvärr, men jag kände bara jag ville hjälpa till så gott det gick, cyklade runt och läste vägskyltar, och snackade sen lite med de där innan jag cyklade vidare resten solo. Hade jag varit snabbtänkt och hängt på er, och känt för det hade jag såklart gjort det!
Hoppas ingen tog mitt blogginlägg som kritik, för det var det absolut inte menat som.
Grymt att ni klarade ert mål som sagt! Cykla säkert så ses vi säkert på vägarna igen!