VR 2011 - 8:58. Start 09:46 - det gick ju bra det här.

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
Jag lyckas inte redigera texten under lagbilden efter målgång.
Jag är nummer 3 i bakre raden.
Magnus Möller - Kalmar.

floors skrev:
-------------------------------------------------------
> För övrigt så var det Karin Linnersund som
> åkte med de fina Zipphjulen och tog ansvar när
> olyckan var framme för Västerås- eller
> Örebrocyklisten som åkte i backen.
>
> http://www.runnersworld.se/blogs/karintri/index.ht
> m

Nåja... Vi var nog fler än Karin som brydde oss om ABB killen som gick i backen efter Fagerhult. När jag åkt tillbaka och kollade hur det gått satt han upp och funktionärsbilen hade anlänt, inte mycket mer för oss att göra då tror jag alla är överns om. Men det är möjligt att Karin är läkekunnig och då kunde hon säkert bidra till situationen.

Till lagbilden:
Främre raden ?= Håkan Rindegren (hakla21)

Tyckte att vi gjorde en strålande insatts tillsammans med tanke på att vi inte haft någon träning tillsammans. Vist kan vi alla, inklusive undertecknande, köra bättre för att minimera ryckigheten. Men i det stora hela så tyckte jag att det fungerade bra.

Tror att vi med lite mindre ryckighet och utan 2! ofrivilliga stopp kan gå för Sub 8:30 nästa år!!!

//Håkan

Selast skrev:

> Nåja... Vi var nog fler än Karin som brydde oss
> om ABB killen som gick i backen efter Fagerhult.
> När jag åkt tillbaka och kollade hur det gått
> satt han upp och funktionärsbilen hade anlänt,
> inte mycket mer för oss att göra då tror jag
> alla är överns om. Men det är möjligt att
> Karin är läkekunnig och då kunde hon säkert
> bidra till situationen.

Läste med hennes blogg och håller med Selast, om det finns följebil med funktionärer är dessa mycket bättre lämpade att ta hand om en skadad cyklist än ett gäng hetsiga cyklister med tidsmål, när man väl konstaterat det är det bara att cykla vidare med gott samvete.

Såja... inte meningen att få igång drevet där. Jag sa inte att ingen annan gjorde det, ville bara beskriva vem det var, men nu när jag tänker på det så hade vi väl ingen annan tjej i klungan. Jag har för mig att Karin är sjuksyrra dessutom. Hon springer lite med mina löparklubbskompisar och jag tror att någon har nämnt det någon gång (eller så minns jag fel)

Otäck var olyckan i alla fall. Jag hoppas att det gick bra för honom.

I varje saga finns en hjälte och en skurk...... ;-))

Jag tror vi är eniga om att vi inte bör ha något dåligt samvete för hur vi agerade.

Olyckan kan dessutom ha bidragit till en förbättrad ordning därefter.

Har identifierat kamraten som gick i gatan strax före spurten (och som ropade "sist" till mig en million gånger) som Johan Samuelsson från Sundsvall men hittar inget nick. Det vore kul att veta om du mår bra efter smällen. Trist med tröjan men jag tror att du kan PM:a rooth om du vill ha en ny istället.

floors skrev:
> Såja... inte meningen att få igång drevet där.
> Jag sa inte att ingen annan gjorde det, ville bara
> beskriva vem det var, men nu när jag tänker på
> det så hade vi väl ingen annan tjej i klungan.
> Jag har för mig att Karin är sjuksyrra dessutom.
> Hon springer lite med mina löparklubbskompisar
> och jag tror att någon har nämnt det någon
> gång (eller så minns jag fel)

Jag tror hon är system developer (enligt fejsbook :) ).

Hursom, stort grattis till hela gruppen och inte minst till Anders H som till slut klarade 9-timmarsvallen på sitt tredje försök, grymt, härligt att se hur glad du var på bilderna :)!
Och grattis till hela sub9-gruppen som i mina ögon vunnit utmärkelsen, "snyggast tröja på Vätternrundan"!

Anders H skrev:
> Har identifierat kamraten som gick i gatan strax
> före spurten (och som ropade "sist" till mig en
> million gånger) som Johan Samuelsson från
> Sundsvall men hittar inget nick. Det vore kul att
> veta om du mår bra efter smällen. Trist med
> tröjan men jag tror att du kan PM:a rooth om du
> vill ha en ny istället.

Ja, han och LarsO är de som saknas på gruppbilden, vilket betyder att vi var 16 st i mål tillsammans.

saltgurkan skrev:
> floors skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Såja... inte meningen att få igång drevet
> där.
> > Jag sa inte att ingen annan gjorde det, ville
> bara
> > beskriva vem det var, men nu när jag tänker
> på
> > det så hade vi väl ingen annan tjej i
> klungan.
> > Jag har för mig att Karin är sjuksyrra
> dessutom.
> > Hon springer lite med mina löparklubbskompisar
> > och jag tror att någon har nämnt det någon
> > gång (eller så minns jag fel)
>
> Jag tror hon är system developer (enligt fejsbook
> :) ).
>
> Hursom, stort grattis till hela gruppen och inte
> minst till Anders H som till slut klarade
> 9-timmarsvallen på sitt tredje försök, grymt,
> härligt att se hur glad du var på bilderna :)!
> Och grattis till hela sub9-gruppen som i mina
> ögon vunnit utmärkelsen, "snyggast tröja på
> Vätternrundan"!

Ahh... där ser man. Då mindes jag fel. Fejsbook - jag har hört om det också. Ska tydligen ha med internet att göra.

Jag var med nere vid killen som kört omkull. Han var initialt lite groggy men hela tiden vid medvetande. Han blödde lite från ansiktet och hade en utgjutning på vänster ögonbryn. Han var klar i blicken och redogjorde för sitt namn, vilket jag dock glömt men ändock inte skulle tala om. Inget var uppenbart brutet och det blödde inte nämnvärt. Det var en funktionärsbil på plats och man ringde redan efter ambulans.

Hade det varit en kille ur vårt gäng hade han inte lämnats ensam men nu fanns det ett flertal på plats och min uppfattning var att ingen påtaglig fara förelåg. Därefter körde vi vidare.

Tycker jag har nog erfarenhet, trots att jag primärt är medicinare, läkare sedan 2003, att göra denna bedömning.

Tycker absolut inte att vi handlat tvivelaktigt. (har inte heller uppfattat att vi blivit anklagade för det)

;~}

floors skrev:
> I vart fall. Jag vill vara med på en sub
> 8:28-satsning nästa år!

Det vill jag med!

Var tveksam till om det var värt att göra en satsning på att köra snabbare men med detta gäng är jag klart sugen.

När släpper de platserna?

;~}

Hej, Karin här, tjejen på gul Fuji med feta Zipphjulen. Grattis till att ni klarade ert mål galant! Jag är glad jag kunde köra med er ett tag, men synd att det blev bara 30 min.

Angående kraschen som hände så har jag absolut inte sagt att ni gjort något fel. Jag har full förståelse för att man vill iväg så fort man sett att några stannat kvar och tar hand om den skadade gubben (så har man ju oftast bestämt i sub-klungor). Och det var ju flera som stannade, en funktionärsbil som kom och hjälpte till och nån på telefon.

Hade jag varit längre fram i klungan kanske jag inte hade blivit så påverkad, men nu var jag precis bakom och var nära själv att köra in i allt. Själv tog jag bara beslutet just då att inte köra för någon tid och riskera nåt, när jag har en IM tävling näst-nästa helg som jag vill vara hel för!

Jag är ingen sjuksyrra, utan systemutvecklare. Inget som hjälper vid olyckor tyvärr, men jag kände bara jag ville hjälpa till så gott det gick, cyklade runt och läste vägskyltar, och snackade sen lite med de där innan jag cyklade vidare resten solo. Hade jag varit snabbtänkt och hängt på er, och känt för det hade jag såklart gjort det!

Hoppas ingen tog mitt blogginlägg som kritik, för det var det absolut inte menat som.

Grymt att ni klarade ert mål som sagt! Cykla säkert så ses vi säkert på vägarna igen!

DrEnglund skrev:
> floors skrev:
> -----
> > I vart fall. Jag vill vara med på en sub
> > 8:28-satsning nästa år!
>
>
> Det vill jag med!
>
> Var tveksam till om det var värt att göra en
> satsning på att köra snabbare men med detta
> gäng är jag klart sugen.
>
> När släpper de platserna?
>
> ;~}

Jag är också sugen. Jag trodde inte att jag skulle vara det redan...

DrEnglund skrev:
> floors skrev:
> -----
> > I vart fall. Jag vill vara med på en sub
> > 8:28-satsning nästa år!
>
>
> Det vill jag med!
>
> Var tveksam till om det var värt att göra en
> satsning på att köra snabbare men med detta
> gäng är jag klart sugen.
>
> När släpper de platserna?
>
> ;~}

Jag fick också mersmak att cykla långt med Er igen! Vad jag förstår kommer man att ändra på anmälningsproceduren till nästa år. Platserna ska enligt vad jag hört släppas redan i Augusti och man kommer att kunna välja starttid redan vid anmälan. OM vi ska göra ett allvarligt försök på 8:28 nästa år borde vi alltså komma överens om det rätt snart...

Jag kommer själv att släppa VR nu och fokusera på L'etape du Tour 11 juli (Galibier & Alpe D'Huez) men om någon annan känner sig manad att gräva vidare i detta så kanske vore det bra.

Jag vill också vara med i en 8:28 och sen en 7:58 och sen en...

Men det ska bli skönt nu att kunna fokusera lite på löpningen, också, sprang lidas mtb spår nu i kväll och det var nog det skönaste löppasset på länge :)

Senast ändrad:
Jag hänger med på 8:28. Med några motionstävlingar i benen ska det högre tempot nog inte bli något stort problem.

Lite mer träning på klungkörning kommer också hjälpa till. Det som kostade var massor av småbromsningar och några riktigt långa körningar i vänsterled för att komma upp i täten.

KjellF

På något galet sätt känner jag också mig sugen på en 8:28-runda.
Gjorde också en liten löprunda idag och då slappnade ryggen av. Riktigt skönt.

peranders skrev:
> Anders H skrev:
> -----
> > Har identifierat kamraten som gick i gatan
> strax
> > före spurten (och som ropade "sist" till mig
> en
> > million gånger) som Johan Samuelsson från
> > Sundsvall men hittar inget nick. Det vore kul
> att
> > veta om du mår bra efter smällen. Trist med
> > tröjan men jag tror att du kan PM:a rooth om
> du
> > vill ha en ny istället.
>
> Ja, han och LarsO är de som saknas på
> gruppbilden, vilket betyder att vi var 16 st i
> mål tillsammans.

Det stämmer, Vi är inte med på bilden. Johan blev omplåstrad och jag hade en fru med färdig middag (hon har höga krav på mig, dimper in på 8:54 men tycker jag är lite sen till middagen).
Det gick bra för Johan, några skrapsår och allmänt mörbultad men inget allvarligt.

+1 på 8:28. När trycker vi upp tröjorna? Orange var snyggt :)
Har aldrig varit sugen på att köra vättern igen så här tätt inpå målgången.

Lycka till pojkar! Jag känner mig väldigt nöjd med 8:54. För min del behöver det inte gå fortare. I fortsättningen kör jag som hjälpryttare åt nån som inte har så bråttom. Snart blir det gul nummerlapp. Kanske läge för en lappmössa?

Räkan in mig i klungan…..
Jag känner mig supersugen på en runda till och gärna i en 8:28 klunga med Happy folk.

Något sent men.
Ja det är jag som är Johan S från sundsvall som lyckades köra in i en kon 5-6km från mål.

Först vill jag passa på att tacka alla i laget för en fantastisk runda!

Allt funkade perfekt för mig tills 6 km från mål. Vet inte riktigt vad som hände jag tror jag låg i fjärde par eller så. Och helt plötsligt stod det en kon mitt i vägen (ytterledet). Sen gick det fort, pang i backen via vägen över styret. Relativt snabb upp (tror jag) tittade över cykeln och den såg helt ok ut, lite böjda reglage och lite skrapmärken men fullt cyklingsbar. Kedjan hade hoppat och i min förvirring fick jag inte på den. Anders hjälpte mig på med kedjan och någon vänlig själ hämtade min glasögon som flugit av (vet ej vem). När väl kedjan var på så anslöt vi till klungan igen strax innan mål.

Så här några dagar efteråt så börjar skrap såren ge med sig lite. Axeln som jag landade på går att hälla upp midsommarölen med, så det är ingen fara med mig =) Dock är happytröjan förstörd =(

Återigen stort tack till alla och särskilt Anders för att ha dragit ihop detta samt för att du stannade och hjälpte mig med kedjan när förvirringen var på topp.

Ps Orbeaman det är min roseflaska som du sitter på. Kan samtidigt rekommendera dessa flaskor då de fungerar alldeles utmärk och kostar inte mer än inrikesporto. Så slit den med hälsa.

Glad midsommar 08:58!

Skönt att du höll ykon. Trist på tröjjan. Du såg lite förvirrad ut när du rest dig. Det var kg som plockade upp dina glasögon. Trodde nästan inte jag skulle hinna ge dig dom innan du skulle ge dig iväg igen... Du såg hungrig ut på att hämta igen klungan. Det var skönt att vi hade lite marginal och kunde ta det lite lugnare mot målet så att så många kunde komma in tillsammans.

Hoppas vi ses nästa år med 8:28-ambition

;-)

Revansch.
Efter förra årets avknoppning efter nio mil från Happyklungan så var det extra skönt att komma in på just 8:58 i år.
Nu kan jag med stolthet bära den snygga Happytröjan.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp