VR 2011 - 8:58. Start 09:46 - det gick ju bra det här.
Det är en djäkla skillnad på 3 depåstopp, dvs stopp i en depå, och två. Oavsett hur snabbt man tror att det ska gå så kan Ni räkna med att det tar minst, och då snackar vi minst, 10 minuter för 25-30 gubbar (inga tjejer med va?) att genomföra ett stopp. Alla ska sakta ned, svänga av vägen, hitta parkering till cykeln, fylla flaskor och eventuella vattenryggor, få en bulle/saltgurka/banan, kanske en kaffe, nån ska pissa, nån ta på/av en väst/jacka, sen ska man upp på cykeln, se till att alla är med och till sist få upp farten i klungan till 35 igen. Det blir styvt att göra allt detta på 10 min när man väller in med 30 man i depån som inte kommer att vara tom heller. Våra depåstopp i årets VR tog ca 5-7 minuter och då var vi 7 pers och låg allra först bakom ledarbilen så depåerna var tomma när vi kom. Så om vi är realistiska och säger att vi kanske klarar av det första stoppet Fagerhult(?) på 10 min när alla fortfarande är taggade så tror jag vi kan räkna med att det andra tar 15 min när folk börjar bli punchiga och ett tredje lär inte gå snabbare! Då är det en hel del tid som ska cyklas in och med tanke på upplägget (måltid 8:58) kommer vi ju inte att ha massivt med marginal att spela på.
Har man liten blåsa får man antingen sluta dricka någon timme innan start och pissa ur sig innan vi drar elle lära sig att pissa i farten när man ligger längst bak. Med två 75 cl flaskor och en nätt vattenrygga tar man sig lätt halvvägs till Fagerhult där man fyller allt och åker in i mål. Med den strategin har man möjlighet att lägga in ett planerat pissestopp någonstans och även ha lite marginal för ett oplanerat depåstopp. Bars kan man ha i en sån där ramväska eller i tröjfickorna och gel brukar jag stoppa in i byxan så att bara toppen sticker ut där byxan slutar på låret, då kommer man åt dom perfekt i farten också.
En annan sak vi måste lägga in i planeringen är att någon säkert punkterar, vad gör vi då? Stannar alla och väntar eller är den som punkar SoL och vi andra fortsätter?
Har man liten blåsa får man antingen sluta dricka någon timme innan start och pissa ur sig innan vi drar elle lära sig att pissa i farten när man ligger längst bak. Med två 75 cl flaskor och en nätt vattenrygga tar man sig lätt halvvägs till Fagerhult där man fyller allt och åker in i mål. Med den strategin har man möjlighet att lägga in ett planerat pissestopp någonstans och även ha lite marginal för ett oplanerat depåstopp. Bars kan man ha i en sån där ramväska eller i tröjfickorna och gel brukar jag stoppa in i byxan så att bara toppen sticker ut där byxan slutar på låret, då kommer man åt dom perfekt i farten också.
En annan sak vi måste lägga in i planeringen är att någon säkert punkterar, vad gör vi då? Stannar alla och väntar eller är den som punkar SoL och vi andra fortsätter?
Senast redigerad av en moderator: