[VR 2012] 04:36 - Sub10 (09:38, GRYMT KÖRT!)

Tyst i tråden!?
Bara hoppas att det beror på träning och inget annat..

Okej, här kommer trådens och veckans kanske dummaste fråga.
*tar på mig struten och ställer mig i hörnet*
Men, jag måste ju ställa den.
Vilken dag cyklar vi egentligen?

Jag ANTAR och är rätt säker på att det är morgonen lördag 16 juni väl?
Jag har nämligen inte lyckats hitta svaret själv trots en stunds surfande både på VRs hemsida, min egen sida, mitt startbevis osv. Överallt står bara datumen 15-16 juni, men inte mer precist än så.
På grund av dagisavslutning började jag kika i kalendern och blev plötsligt lite osäker... hehe.. Det vore ju snopet att dyka upp 24 timmar försent menar jag.

Förkylning och hosta har tyvärr varit min uppladdning den senaste veckan. Det var inte riktigt så jag hade tänkt lägga upp den om man säger så. Jag ska våga mig ut på ett lugnt pass i dag bara för att trampa igång kroppen och hålla tummarna på att inte en motreaktion kommer som ett brev på posten.

/A

Även jag har tyvärr inte kört så mkt som jag velat.

Absurt på jobbet senaste tiden + en förkylning strax före. Blir en långkörare i helgen för att känna formen. Får se om jag pallar hela varvet runt. Ska göra mitt bästa för att kunna bidra iaf.

Fan va jag ser fram emot det här! Ska se till att vara pigg&glad iaf! :)

Vabb, sjuk, sjuk, mycket jobb, vabb, vabb, vabb, sjuk och vabb. Ungefär så har senaste månaden sett ut.

Skippar kvällsjobb ikväll till förmån för ett långpass. Vi får se hur det går. Farten är inget fel på (34.75 km/h under en timme solo), men jag har fortfarande inget pass över 10 mil :-/.

Ser fram emot VR och hjälper självklart till efter förmåga!

Läget här är rätt ok. 33,6 i snitt i en dryg timme solo igår. Lite småsnorigt, lite VAB men rätt okej ändå. Ett par rundor på ca 10 mil, men inget längre. Så, en viss oro över distansen maler ju lite i magen, men kan vi bara hjälpas åt bra kommer det gå fint det här.

Några frågor:
Vem/vilka är kapten?
När och var ses vi?

En idé:
Då nummerlapparna sitter fram, kanske en bit tejp med namnet kan fästas på sadelväskan/stolpen. Så vi har koll på vem som är vem.

Vår SUB10 her krymt genom att fler åker SUB9. Vi startar 04:32 och kommer att åka i våra klubbkläder Eskilstuna IK. Vad är er syn på att vi rullar med er om ni kommer ifatt. Alla 5 har mer än 200 mil i klubbträning i gruppen så ingen är rookie. Idag så rullade SUB9 och SUB10 gemensamt 13 mil med snitt 32 på hela rundan.

Det låter väl som en utmärkt idé, smeder. Välkomna, säger jag i alla fall.

Tackar känns skönt att veta att det kommer en grupp så snart efter med samma mål.

Lite om oss.
Vi som i så fall kommer in i er grupp kör i Röda Eskilstuna IK kläder.
Anna, Anette, Jocke, Manne och jag själv Larsa.
Tjejerna är urstarka.
Alla är mycket fartstabila och vana att rulla klunga och klungkörning. Efter några incidenter på klubbträningar är vi kanske lite kinkiga om det är ryckig körning och vingel men då säger vi till. :-))

Vi såg att ni har 3 extremt korta stopp vi tror kanske att dessa blir svåra att hålla. Vi hade 2 något längre stopp planerade men vi rättar oss efter er i klungan då vi ju är era gäster i klungan.

Vi kör Camelbacks och 4 flaskor och bär all mat så vi skulle kunna rulla hela tiden.

Super! Kul med starka tjejer också. Behövs längre kisspauser för att ni ska känna er bekväma? Jag stannar helst kort då benen stumnar och jag blir kall. Första stoppet är ju planerat utanför (bortanför) Gränna, då vi bara kissar i ett dike och sedan kör vidare, ev äter en bar.

Bra idé med namnlappar bak, Luke. Jag kommer att ordna en åt mig!

Kapten kan vi nog, om ingen känner sig manad/har erfarenhet av att leda en klunga, bestämma på fredag.

Morty skrev:
-------------------------------------------------------
Första stoppet är ju planerat
> utanför (bortanför) Gränna, då vi bara kissar
> i ett dike

Damerna kanske föredrar en buske;=)

Namnlappar på rumpan låter som en toppen-idé. Jag fixar också en. Kanske tom kan ta med spritpenna+tyg till flera så kan vi göra fler kvällen före om inte alla har.

/P

Tjejerna är vana att bara rulla med gubbar så det är inget problem.
Vi klarar oss på stoppen inga problem. Vi får se om vi syns, om inte förr så kan vi ju morsa på varann i start fållan så vi vet vad vi är för gäng.

Det pirrar lite i kroppen nu skall bara bli av med min förkylning.

Larsa

Jag har plats i bil från Stockholm fredag lunch, hem lördag kväll.
Plats för en cykel på taket, men kombi med fällbara säten.

har nu 4st. 10-milare i ryggen (snitt runt 33) samt ett oändligt (känns det som) antal 4-milare (snitt 33-35) så det börjar se hoppfullt ut.
Tyvärr ser det ut som att jag och brorsan har lite bekymmer att hinna till 18.00 på fredag, gissar på att vi dyker upp vid ca 18.30 -19.00 så vi får hoppas att ni inte redan hunnit skingras för vinden då. Skall bli kul att synas däruppe!

/Patrik

:-)

Luke skrev:
> Jag har plats i bil från Stockholm fredag lunch,
> hem lördag kväll.
> Plats för en cykel på taket, men kombi med
> fällbara säten.

Du har inte möjlighet att svänga förbi Umeå och plocka upp mig :)

supermao skrev:
> Luke skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har plats i bil från Stockholm fredag
> lunch,
> > hem lördag kväll.
> > Plats för en cykel på taket, men kombi med
> > fällbara säten.
>
>
> Du har inte möjlighet att svänga förbi Umeå
> och plocka upp mig :)

Haha... Nja, aaaaaaaningens tight att hinna från avslutningsfika på dagis till Umeå. Men till Sthlm Central eller Arlanda hinner jag!

Vore så klart kul med 5st till i gruppen, hoppas vi går ut hårdare än er så vi kommer ikapp... Ryckig körning hoppas jag verkligen vi skall undvika, har suttit i sådana grupper och det tar rätt mycket energi!

En sak jag inte tror vi pratat om är att när vi kommer fram till uppförsbacke får de längst fram trycka på lite de första 50-60 metrarna, så de som ligger längst bak inte behöver bromsa in i backen.

När jag inte skriver så håller jag mest med, därav få inlägg i några trådar. Det är mitt strå till stacken.

Det ser fint ut pojkar. Bara vi ser till att någon stark tar tag i att hålla gruppen intakt, säger till om vi ska haka på en snabbare klunga som passerar, enkelled eller dubbelled osv.

Hej alla!
Jag har inte sagt för mycket tidigare men tanken är att jag skall försöka trampa runt pölen med er!
Är det någon mer som ämnar köra halv-vättern som uppvärmning och när startar ni i så fall?

Med vänlig hälsning,
Peter

Vonpeppe skrev:
> Hej alla!
> Jag har inte sagt för mycket tidigare men tanken
> är att jag skall försöka trampa runt pölen med
> er!
> Är det någon mer som ämnar köra halv-vättern
> som uppvärmning och när startar ni i så fall?
>
> Med vänlig hälsning,
> Peter

Det låter jobbigt....
;-)

Jag är anmäld 4:36 i SUB9 gänget (Från början sub8:30), men efter att ha drabbats av någon eländig magåkomma och legat på dropp i några dagar så är det tveksamt om jag kommer till start. Om jag gör det så kanske jag hakar på Sub10 istället. Vi får se...
/Peter

PeterA skrev:
> Jag är anmäld 4:36 i SUB9 gänget (Från början
> sub8:30), men efter att ha drabbats av någon
> eländig magåkomma och legat på dropp i några
> dagar så är det tveksamt om jag kommer till
> start. Om jag gör det så kanske jag hakar på
> Sub10 istället. Vi får se...
> /Peter

Vafan Peter?? Dropp?? Körde jag slut på dig så jävligt sist? Ber om ursäkt ;-)

Skämt åsido, hoppas det inte är något allavrligt, jag noterade faktiskt att du inte tränat de senaste dagarna och misstänkte att du var lite dålig, du hade ju nästan ingen röst kvar när vi cyklade sist...

Vore skitkul om du hakar på i vår grupp och med tanke på din erfarenhet och hastighet är du ett ytterst välkommet tillskott skulle jag tro! Även i halvtaskigt skick...

Färdigtränad! Det blir banne mig inte bättre än så här... Två korta intervallpass på spinninghojen måndag och onsdag, sen får det vara nog.

När och var ses vi på fredag?

Kört på rejält i helgen, nu får det bära eller brista! :)

När ses vi på fredag? Jag kommer ha svårt att vara i motala före 19-20.

När kan man byta starttid? Om man har en starttid hyfsat nära er andra, kan man bara fula med sig in i er fålla?

taggad till 1000! :)

Räknar också med att vara i Motala vid 19-20 på fredag, sen skall det packas in i lägenhet, hämta ut nummerlappar osv...

Sista passet ikväll, kör en timme så får vi se hur långt det håller. Är för tillfället mer orolig för tempot än distansen, inte lika bra tränad som senaste åren :)

Hej,

Då mina kompanjoner droppat av så undrar jag om det fortfarande välkommet med mer folk i gruppen? Har 150 mil i benen och kört flera längre rundor (15-20 mil) med en medelhastighet på runt 33 km/h. Så något kan jag säkert tillföra gruppen. Kommer givetvis med ett gott humör också :).

Mvh

Anton

Hej,

Då mina kompanjoner droppat av så undrar jag om det fortfarande välkommet med mer folk i gruppen? Har 150 mil i benen och kört flera längre rundor (15-20 mil) med en medelhastighet på runt 33 km/h. Så något kan jag säkert tillföra gruppen. Kommer givetvis med ett gott humör också :).

Mvh

Anton

Har varit uttalat från början att vi välkomnar alla som känns trygga i klungan. Framförallt om du vill dra runt oss! :)

Så varmt välkommen enligt mig iaf!

Självklart är vi glada om det kommer fler dragvilliga!!

Fick ok kvitto idag på att formen är på väg. 33,1km på en timme och flera långa pass i kroppen så tror jag på det här!! Så länge inte det börjar gå för fort då flera här verkar väldigt starka...

Nu vila i soffan med fotboll :)

Hej!

Jag skulle kört med en kompis som nu blev tvungen att hoppa av så jag ändrar mitt upplägg lite. Jag har egentligen en tidigare starttid men om jag kan ändra den eller fula mig på något sätt så ansluter jag mig gärna till er grupp. Det blir min 3:e runda, jag har 100+ mil i benen och en del löp- och skidträning i år. Jag hjälper gärna till och drar!

Jag har just läst igenom hela tråden men måste ha missat var ni ska träffas kvällen innan?

/Gunnar

Luke skrev:
> Instämmer!
> Delar man målsättningen och vår taktik är alla
> draglok välkomna! :-)

Trevligt att höra :), nu blev jag galet taggad och längtar ännu mer tills på lördag!

Precis som Gunnar så undrar jag var vi ska träffas på fredag. Jag erbjuder för övrigt också skjuts från Linköping till Motala på fredag(till mötet) och lördag.

Mvh
Anton

Asså, vi har koll på mycket, men just det har vi inte en aning om... Motala är för mig ett svart hål på kartan så jag kan då inte föreslå något.

Några verkar ju sladda in sina PV:s först framåt 19-20 rycket, så en träff kring den tiden vore kanske bra? Med tanke på att klockan ringer 03:30 vill vi kanske komma i säng hyfsat i tid sen?

Jag lämnar Stockholm vid lunch och möter gärna upp några redan på eftermiddagen. Slår hellre ihjäl tid med klungkompisar än solo.

0733 800 number of the beast

Luke, jag åker dit till torsdagen och dödar gärna tid med dig.

Någon som kan Motala bra och vet en schysst plats där vi kan mötas upp alla för möte?
Känns som att vi spikar mötet till 20.00!?

Jag ser gärna att någon tar på sig ledarrollen och informerar kring hur vi ska köra, som håller i mötet och som ryter i när vi trampar på för fort. Morty, vad säger du - sugen?

// Jocke

Förresten, har alla som vet att de ska få sina tröjor skickade fått de? Vet nu att jag glömde skicka iväg en tröja till Machan.

Hojta till i så fall.

Altberg skrev:

>
> Någon som kan Motala bra och vet en schysst plats
> där vi kan mötas upp alla för möte?
> Känns som att vi spikar mötet till 20.00!?

20.00 IT IS!!!! Perfekt!

Bara ange en lämplig plats...

Kommer till Motala på torsdag kväll eller fredag förmiddag. Kan gärna döda lite tid.

Jag skulle föreslå att vi _inte_ träffas på torget. Det är högt ljud och mycket folk, så det är svårt att snacka ihop sig ordentligt. Hamnen (kanalen) eller slutet på målrakan är centralt belägna platser som bör vara enkla att hitta, och där det är lite lugnare.

/Johan

Det finns ett pizzahak vid stranden vid Varamobaden som är perfekt. Där kan man äta sin sista måltid och snacka ihop sig. Bekvämt cykel eller promenadavstånd från stan.

Anders H skrev:
> Det finns ett pizzahak vid stranden vid
> Varamobaden som är perfekt. Där kan man äta sin
> sista måltid och snacka ihop sig. Bekvämt cykel
> eller promenadavstånd från stan.

Passar bra för mig eftersom jag bor i närheten :-)

Ska vi spika platsen på Varamobaden?

Tillbaka
Topp