[VR 2012] 09:58 - Sub8 [Team Knowit] - Vi klarade det! 7:43!!!

DT

Aktiv medlem
Ja, det gick riktigt bra det här! :-)

Galet jobbigt i mot-/kantvinden ner till strax innan Gränna. Dessutom stundtals ryckigt och en hel del luckor som fick täppas. Tyvärr åkte rätt många av här. På västsidan gick det undan med lätt medvind och en mycket bättre fungerande kedja, vi var väl 12-15 stycken som gick runt här. I slutet handlade det mycket om att få de starkaste att hålla igen lite för att vi inte skulle tappa folk i onödan när vi låg så bra till tidsmässigt.

Sjukt nöjd med resultatet och hur klungan fungerade efter Jönköping!

Lite smolk i glädjebägaren att vi tappade så många. Har inte exakt koll, men vi var nog mindre än hälften som kom in tillsammans. :-/

Mr Orange hade magbesvär under natten men stod trots det på startlinjen. Han släppte ganska tidigt, vilket inte var så konstigt... :-(

Full RR med Wattgrafer +ANNAT kommer i sinom tid. :-)

evo

Aktiv medlem
Bra kämpat DT! Synd att Mr Orange var dålig i magen. Synd också att ni tappade Superfettot men han fick ändå en bra tid.

MTBiker

Aktiv medlem
7:46 fick jag. Riktigt nöjd.
Fick tyvärr släppa efter en incident halvt i diket och 2 koner. Hamnade med Fredrikshof och lyckades nästan komma ikapp er

Längtar redan till nästa år.

MTBiker

Aktiv medlem
Glad cyklist

Bilagor

• happy_iphone_app.png
    happy_iphone_app.png
    337.5 KB · Besök: 38
Ja det var typ intervall träning till Jönköping tyvärr, respekt till alla som orkar ett sådant dragspe l!!!....vi var väl 5 tror jag som rullade in på 07:59...tack vara Claes tror jag och mina sista 3 km hoppas jag....

DT

Aktiv medlem
orange-viking skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja det var typ intervall träning till Jönköping
> tyvärr, respekt till alla som orkar ett sådant
> dragspe l!!!....vi var väl 5 tror jag som rullade
> in på 07:59...tack vara Claes tror jag och mina
> sista 3 km hoppas jag....

Kul att ni klarade SUB-8 i alla fall! :-)
Åkte ni av innan Jönköping?

Jag släppte vid 86 kilometer,gick lite väl fort för min gubbkropp.Körde sedan solo i 4 mil och då dök Happys 8:28 killar upp som en skänk från ovan.

Snurrade runt med dom till mål.Känner mig grymt nöjd.

MTBiker

Aktiv medlem
Det var hårt ner till Ödeshög. En fungerade kedjan bättre och vi fick en jämnare hastighet.

And

Medlem
Dom där konerna skrämde slaget ur mig! Tog mig 10 mil att få ned pulsen efter det!

MTBiker

Aktiv medlem
And skrev:
> Dom där konerna skrämde slaget ur mig! Tog mig
> 10 mil att få ned pulsen efter det!

Mig med. Jag small in i dem och orkade inte täppa luckan som blev. Jag skrek lucka men ingen hörde. Då kändes målet långt borta. Men det gick ju vägen.

Mr Orange

Aktiv medlem
Grattis gänget! Ni skämde verkligen inte ut namnet Knowit. :-)

Kollade in er via webb-TV och såg hur jäkla nöja ni var vid mållinjen. Blev extra glad av att se Arjan och ett gäng till klara sub8 med några sekunders marginal. :-)

Tyvärr kunde jag inte möta upp er, var (är) helt enkelt för spak för det. Magproblemen i natt och under dagen är bland det jävligaste jag upplevt, har inte kunnat behålla någon vätska och säkert tappat 4 kg.

Jag bestämde mig precis innan start för att försöka köra och åt två snabba bananer och lite vatten. Dessa lyckades jag behålla i nästan exakt 2 mil innan jag var tvungen att köra av och uppsöka en buske. Vände därefter hemåt, dom 2 milen tillbaka var dom längsta jag kört. Resten av dagen har spenderats i fosterställning i en knölig säng.

Bra kört gubbs!
/ Andreas

ujja

Aktiv medlem
Bra kört alla, själv hade jag en dålig dag med illamående och krampproblem. Första krampen kom innan vätskestoppet men där kunde jag köra ikapp under stoppet, nästa kom vid 18 mil då föll jag av cykeln och låg på vägen utan att ta mig därifrån, lyckades få den att släppa och kunde ta rygg på först high chaparall och sen hofvet och gick in på 7.46 men jag är besviken att jag inte kunde bidra mer till vår klunga. Slutade rotera runt efter första krampen.

micolsson

Ny medlem
Grattis!! alla som fixade Sub8. Själv hoppade jag av i sista stund pga halsont som blev värre under dagen. Rätt besult men väldigt surt när man cyklat 373 mil sedan mars men, jag hade aldrig fixat sub8 med något skit i kroppen. Gick det fort när Bäckstedts gäng kom? Hur många var dom?

Gylle

Ny medlem
Bra kört alla!
Själv blev jag avhängd efter 17-18 mil, hittade ny klunga och avhängd sen kom Hovfets sub 8 som jag hakade på och kändes hur bra som helst men gick på hjul och slog en liten kullerbytta:( lyckades pallra mig upp och hittade Chaparall klunga som jag hängde på in i Motala utan att kolla klockan så trodde jag att sub 8 var kört men fick en smärre chock när rullade in på 7,53 :-)

Frille66

Ny medlem
FAAAN va avis jag blir på er alla som trampade runt i år;)) sitter i stekande värme och dränker mitt cykel begär med ÖL;))

Vad sägs om en ny sattsning på en ny tid?? 7;29;59???

David Lif

Ny medlem
Tack för resan, kul att vi fick hänga med. Surt med en punktering 15 km innan mål, men komm in med chapall gänget som kom ikapp i de sista kurvorna mot mål. Trotts punkteringen kom jag in på 7:53, riktigt nöjd med det.

David Lif - Spårvägen

DT

Aktiv medlem
rularn skrev:
> Hur många kom till start och hur många var ni i
> grupp som kom in på 7.46?

Vi var många till start, uppåt 40 st inklusive ett halvdussin hjälpryttare från SMACK och Spårvägen.

Tyvärr var vi alldeles för få i mål, runt 15 stycken skulle jag tro. Sedan droppade det in ett antal till under 8h som hade blivit avhängda men hittat andra klungor.

Ska göra en analys av resultatlistan för att se var folk åkte av, tror att det var den bitvis ryckiga inledningen med lite kamtvind som krävde flest offer. :-/

Weggan

Ny medlem
Starkt kört!
Jag åkte av vid 45km då jag fick en punka!
Försökte komma ikapp men fick ny punka. Nåt fel på däcket alt. fälgen!

Däckbyte å ny slang hjälpte inte!
Så de fick bli en brytning!

MTBiker

Aktiv medlem
DT skrev:
>
>
> Ska göra en analys av resultatlistan för att se
> var folk åkte av, tror att det var den bitvis
> ryckiga inledningen med lite kamtvind som krävde
> flest offer. :-/

Jag instämmer. Eftersom vi inte hade tränat ihop kanske vi skulle kört lugnare de första 2 milen och hittat rytmen i truppen. Sen sista biten mot Ödeshög gick onödigt fort med tanke på att vi ändå låg före schemat där.

Jag är med nästa år igen. Sub 7:40?

Poopzilla

Medlem
Tack alla som bidrog till att vi lyckades, allt från tröjfix, taktikplanering och inte minst dragjobbet. Det var nog en 8 - 10 pers som var med och roterade hela varvet runt. Stor eloge till er. Själv behövde jag 20 minuter i svansen efter krampkänningar, men annars tycker jag att det gick bra så här första gången.

När Bäckstedt och gänget drog om sa det inte direkt svisch, bara så där lugnt och fint så att tanken for genom huvudet att vi kanske skulle haka på. Tur att den tanken försvann lika fort som den uppstod.

Thomas

Poopzilla

Medlem
Just, ja. Skänk en tanke till RAAM-Gunnar som också startade igår: han är fortfarande ute på banan och har långt kvar ännu.

Thomas

and3x

Ny medlem
Ett stort grattis till en grymt bra runda! Feeet marginal till målet ju! Måste vara lite kittlande att hamna närmare 7:30 än just de utsatta 8. :)

Kristoffer

Aktiv medlem
Sub8 avklarat, så nu skippar jag nog VR ett tag fram över.
Var med och drog tills det var sådär 5 mil kvar. Hängde sedan med i svansen och gick med i ett par förningar för att sedan återgå till svansen och rulla med in i mål.

Tack till er som organiserade och alla som körde!

thomalin

Aktiv medlem
Jag var som väntat, och planerat, en av de som släppte redan innan Gränna.

Då jag inte kunnat träna ordentligt, mest pg a skador i vår, och därmed dragit mig för de fostrande snäckanrundorna, för att inte åter skada mig... så hade jag inte tillräckligt med kräm i låren för 30 mil dragspelscykling i 39,6 knyck, som var snittet när jag valde att kliva av för att vänta in sub 8:28 ;).

Min plan var att testa och se hur det skulle funka, för att sen, innan jag bonkade, kliva av.
Det avgörande kom i en lång slakmota, där vi inte slog av på takten trots rejäl kantvind... i kombination med att någon ryckte för att täppa lucka i vänsterled...

Jag hann inte ens lägga mig i svansen (om det ens fanns någon) utan roterade med er tills jag klev av. Rullade sen med 8:28 utan att missa en förning. Tror vi tappade totalt 3-4 cyklister.

Känns utifrån förutsättningarna bra att göra personbästa.

Larsson

Ny medlem
Var med och roterade fram till gränna där jag fick krampkänningar. Gick väl hårt för mig på vägen ner. Fick släppa efter bankerydbacken då jag inte kunde trampa av krampen. Rullade och kom igång i benen efter ett tag. Kom först med High Chapp klungan några mil, sen kramp, sen kom hofvklungan som jag ocxå fick släppa efter en timme med dem i svansen. Åkte in med Hisinge klungan de sista 8 milen. En känslomässig resa mellan klungor och kramp blev det. GIck in på 07.59.45!!

MTBiker

Aktiv medlem
Lite kul statistik om mig.

Eskil

Vätternrundan 2012
Totaltid: 07:46:00
Pos: 270
Pos Medevi: 277
Pos Aspa: 282
Pos Hjo: 350
Pos Bankeryd: 179
Pos Gränna: 240
Mål: 17:46:00
Medevi: 17:12:00
Aspa: 16:23:00
Hjo: 14:36:00
Bankeryd: 13:09:00
Gränna: 11:59:00
Start: 09:58:00
Medelhastighet: 38.6 km/h
Kronologisk pos: 15050
Passerade: 1354
Passerad av: 18
Pos grupp 357: 12 / 69
Medeltid grupp 357: 08:08:52
Pos i Månsarp: 1 / 3
Medeltid klubb Månsarp: 07:46:00

DT

Aktiv medlem
Larsson skrev:
> En känslomässig resa
> mellan klungor och kramp blev det. GIck in på
> 07.59.45!!

Det måste ha känts rätt skönt! :-)

Ser på resultatjakt.se att vi kom på plats 222.

Det verkar bara ha varit 11st som kom in med gruppen, fast det var ändå en hel del som droppade in minuterna efter. Totalt var det 22st som startade 09:58 som kom in på SUB-8, vilket trots allt får ses som OK.

Resultatjakt.se hävdar att vi blev passerade av 11 cyklister - vilka kan det ha varit utöver de 7-8 st i Bäckstedts grupp?!

Poxeman

Aktiv medlem
Bra cyklat!
Tycker riktigt synd om Mr Orange som inte heller detta år får smaka Sub8 trots stort engagemang.
Nästa år får det bli dragsnöre på hans cykel!

Poopzilla

Medlem
DT skrev:
> Resultatjakt.se hävdar att vi blev passerade av
> 11 cyklister - vilka kan det ha varit utöver de
> 7-8 st i Bäckstedts grupp?!

Kan ju ha varit några som passade på när vi pausade om dom inte var 11 i Bäckstedtgruppen.

Thomas

Beareagle

Ny medlem
Yes! Bra jobbat grabbar! Eloge till DT som skötte kaptenskapet med bravur, levererade klara besked om deltider, visselpipade och lugnade oss ivriga i täten. Jag fick en liten energidipp i regnet på västsidan och såg nog sur ut då. Det blev bättre efter 10 druvsockerbitar som gick ner i en tugga och att jag tog av mig de skitiga glasögonen så att jag såg igen. Trots det ändå med och roterade längst fram hela resan. Stolt!
Skön känsla sista 10km! Haha vi klarat! Med god marginal dessutom.

Heja!

/Björn

Jocke

Ny medlem
Ja det är bara att konstatera att jag efter en strulig vår med sjukdom och skada inte var tillräckligt stark för detta. Blev helt knäckt av den tuffa starten och vek ner mig efter ca 5 mil.

Åkte med lite olika klungor tills 8.28 gruppen kom ikapp och kom in med dem på 8.22. Tyvärr 20 min långsammare än i fjol.

MTBiker

Aktiv medlem
En liten undran. Gick det verkligen så fort i början? Vi hade några minuter till godo i Jönköping. Där jag tycker vi stod på för hårt var på slätten innan Ödeshög. Där blåste det rejält och det var ingen vila att ligga på rulle.

puzzled

Ny medlem
Grattis & bra jobbat, det var tufft ned till Gränna för många med kantvinden, krävs mycket för att hålla ihop där och i vinden hör man nästan inget när någon skriker bakom, thats VR...

Topp