VR2014 Starttid 9:58 SUB8

Luke skrev:
-------------------------------------------------------
> Okej, men hur blir tröjorna? Det måste väl
> ändå vara det viktigaste? Va? Va?

Typ.

Anmäld och klar. Väntar på att Anders H ska lägga in mig i gruppen. När det är klart hoppar jag gärna med gruppen här också och deltar i allt från tröjdesign till tränningsupplägg och loppupplägg...

Alexbhv skrev:
> Anmäld och klar. Väntar på att Anders H ska
> lägga in mig i gruppen. När det är klart hoppar
> jag gärna med gruppen här också och deltar i
> allt från tröjdesign till tränningsupplägg och
> loppupplägg...

Härligt. Skriv en rad här när allt är klart så är du med i listan sen

Vilka är vi/ni? Den enda i gruppen jag känner är KjellF då vi bott ihop i Motala de senaste två åren.
Och var bor alla?

Själv 38 bast, bor Värmdö, kört två VR tidigare (9:38 & 8:45)

Jag bor i Umeå och har rullat VR på 7:44... eller rullat och rulla, visst tusan gjorde det väl lite ont :-)

Senast ändrad:
supreeme skrev:
> Då var det betalt. Skriv upp mig på sub8-listan
> :)

Härligt. Nu börjar vi likna en grupp. SÅ hoppas vi på några starka TeamX gubbar/Gummor så blir vi 20 pers sen.

Nån som har koll, hur många happyiter finns i gruppen och hur många är TeamX:are? Alltså, hur många borde vi kunna skrapa ihop?

Vi borde kunna skrapa ihop en 7-8 till. Jag fick en lista så jag vet vilka som inte är signade för Team X med det häftiga målet på 8:05.

Alexbhv skrev:
> Jag väntar på att Anders H ska uppdatera listan
> med mitt namn också. Det är betalat och klart
> för min del.
>
> Räkna med mig i sub8an...

Då skriver jag in dig i listan nu. Välkommen :)

Alexbhv skrev:
> Jag väntar på att Anders H ska uppdatera listan
> med mitt namn också. Det är betalat och klart
> för min del.
>
> Räkna med mig i sub8an...

Alex, det är Eskil (MTBiker) som gör det. Han har hand om denna tråden, AndersH hade hand om gruppanmälan men kommer köra med ett annat gäng.. Eskil, kan du lägga till Alex på listan för han är ju betald och klar med starttid 9:58.

Hoppas inte jag var allt för rörig nu..

/Rickard

supreeme skrev:
> Alexbhv skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag väntar på att Anders H ska uppdatera
> listan
> > med mitt namn också. Det är betalat och klart
> > för min del.
> >
> > Räkna med mig i sub8an...
>
> Alex, det är Eskil (MTBiker) som gör det. Han
> har hand om denna tråden, AndersH hade hand om
> gruppanmälan men kommer köra med ett annat
> gäng.. Eskil, kan du lägga till Alex på listan
> för han är ju betald och klar med starttid
> 9:58.
>
> Hoppas inte jag var allt för rörig nu..
>
> /Rickard

Fixat.

Idag har Anders H fått info från VR ang sub grupperna. Vi kommer alltså få en ny starttid.

Detta kom från kansliet idag:

Regler för SUB 9 grupperna under Vätternrundan 2014-06-14

Under de senaste åren har Vätternrundan erbjudit möjlighet för några av de cyklister som har som mål att cykla loppet under nio timmar en starttid på lördag förmiddag. Syftet med detta är främst att minska antalet omkörningar under loppet och därmed göra eventet mer säkert för samtliga deltagare.
Detta har slagit väl ut och blivit mycket populärt. Nytt för 2014 är att vi flyttar fram starttiden till 12:00 för att ytterligare minska omkörningarna.

Vätternrundan är världens största MOTIONSLOPP på cykel, det är ingen tävling. Det är av yttersta vikt att alla känner sig välkomna till vårt lopp oavsett i vilken hastighet man cyklar.

Efter utvärdering tillsammans med Polis, Trafikverk och Länsstyrelse har Vätternrundans organisation inför loppet beslutat att följande regler gäller:

· Start för SUB 9 grupper kommer att ske mellan 12:00 och 13:04

· Startmellanrummet mellan grupperna är 4 minuter.

· Gällande trafikregler, lagar och förordningar ska följas.

· Samtliga startgrupper i SUB 9 kommer att ha en funktionärs - MC med sig runt banan. Detta fordon har INTE några befogenheter utan ska förvarna andra trafikanter, vägvakter och upphunna cyklister utefter banan. OBS! övrig trafik finns längs hela banan.

· Inga följebilar är tillåtna, vare sig privata eller från företag.Vätternrundan har rullande sjukvård och cykelmekaniker längs banan för SUB 9 grupperna.

· Det finns två fasta langningsställen (Bankeryd efter ca 11 mil och Karlsborg efter ca 22 mil) Platserna återfinns på kartan som finns på hemsidan, http://www.vatternrundan.seTill langningsställena åker de som ska langa alternativa vägar i möjligaste mån.

· Ingen langning, draghjälp eller pace från motorfordon är tillåten, langning är endast tillåten på ovan nämnda platser. Detta sker manuellt, med bilen parkerad på ett för andra deltagare och ledare säkert sätt. Langningsplatserna lämnas självklart på ett rent och snyggt sätt som er grupp kan stå för.

· Hänsyn ska visas mot samtliga medtrafikanter.Funktionärs och flaggvakts anvisningar ska följas.

· Nedskräpning är förbjuden enligt svensk lag. Släng inte skräp längs med banan utan plocka med dig skräpet och släng i depåerna eller i de skräpzoner som finns på ett flertal platser utmed banan. Tack för att du hjälper oss och tänker på miljön.

· SUB grupp och dess medlemmar som inte följer Vätternrundans regler riskerar att mistamöjligheten att anmäla intresse inför kommande års arrangemang.

Vätternrundans organisation förutsätter att alla inblandade respekterar dessa regler så att vi med stolthet kan fortsätta bära denna härliga svenska tradition vidare.

Respektive gruppledare ansvarar personligen via sin namnteckning nedan för att denna information är kommunicerad till samtliga gruppmedlemmar.

Hej. Idag fick jag detta mail. Gissar att ni oxå fått det. Om inte så håll till godo.

Kul att du ska köra Vätternrundan 2014!

Om du får detta brev så tillhör du med största sannolikhet kategorin snabbåkare som cyklar i en
så kallad SUB-Grupp med sikte på en tid under högst nio timmar.

Det har dykt upp några frågor och vi vill passa på att förtydliga och informera.
Vi lägger oerhört mycket tid och energi på att hitta bästa möjliga lösningar för att din och övriga
cyklisters utmaning och upplevelse ska bli så säker och trevlig som möjligt. Det finns många aspekter
att ta hänsyn till när vi har så stort antal anmälda och så många olika kategorier av motionscyklister som
deltar på denna klassiska utmaning på allmän väg runt Vättern.

För 2014 har vi efter många och långa samtal med involverade myndigheter, kommuner, polis, cyklister
och arrangemangsansvariga tagit ett beslut att flytta fram SUB-grupperna ett par timmar från den tid
som först meddelats. Vi skickade ut information om detta den 11 november till
gruppansvarig/gruppledare för respektive startgrupp. Vi bjöd samtidigt in till ett konstruktivt samtal på
Sweden Bike Expo i Stockholm där det vädrades lite olika tankar, idéer och förslag till lösningar för att
förbättra både i korta och långa perspektivet. Vi välkomnar alltid din feedback och synpunkt så har du
något på hjärtat kan du alltid maila, ringa eller droppa in på kansliet på en fika om du råkar ha vägen
förbi Motala. Vi är intresserade av våra deltagares synpunkter och försöker ge svar på frågor eller lösa
eventuella problem. Lösningen för just 2014 är starttider mellan 12:00 - 13.04 för SUB-grupperna.

Vi ser sammantaget stora fördelar i detta. Några få bland SUB-grupperna har uttryckt att det för dem
skulle innebära viss nackdel och vi har full respekt för det. Hur gärna vi än vill så har vi ännu inte lyckats
ordna perfekta förhållanden och starttider för alla individuella åkare. Vi tittar redan nu på spännande
idéer inför 2015 som är ett jubileumsår och har ni tankar och idéer är ni alltid välkomna med dem. Vi har
fått många goda och enkla lösningar av deltagare som hört av sig.

Vi kommer bjuda in till ett möte med gruppledarna på fredagskvällen innan loppet för att gå igenom
praktiska detaljer. Vår önskan är också att bjuda in dem till ett möte under våren i Motala för att prata
om tankar och idéer kring Vätternrundan.

Vad gäller loppet så finns mer information på hemsidan
http://vatternrundan.se/om-loppet/sub9/
Vi ses i Motala!

För frågor och mer information:
Marknadschef; Richard Herrey 0705 - 43 43 44 richard.herrey@vatternrundan.se

Jo, såg det där. Vilken tid kan vi tänkas få tro?
När skymmer det i juni? Det är så länge sen att jag förträngt det... Får vi starttid 13 så sladdar vi ju i mål först framåt 21-snåret, en bra stund efter kamraterna tänt grillen och svept i sig all öl.

Luke skrev:
> Vilka är vi/ni? Den enda i gruppen jag känner
> är KjellF då vi bott ihop i Motala de senaste
> två åren.
> Och var bor alla?
>
> Själv 38 bast, bor Värmdö, kört två VR
> tidigare (9:38 & 8:45)

Körde VR med dig förra året och var framme med dig och drog med Team-X först från vårt gäng. Ung smålänning med röda kläder och Radon-cykel. Tycker du verkade lite butter i klungan :P.

8:26 förra året och är bosatt i Stockholm

Senast ändrad:
antonlindb skrev:
> Körde VR med dig förra året och var framme med
> dig och drog med Team-X först från vårt gäng.
> Ung smålänning med röda kläder och
> Radon-cykel. Tycker du verkar lite butter i
> klungan :P.
>
> 8:26 förra året.

Vem är du syftar på med "dig".?

MTBiker skrev:
> antonlindb skrev:
> -----
> > Körde VR med dig förra året och var framme
> med
> > dig och drog med Team-X först från vårt
> gäng.
> > Ung smålänning med röda kläder och
> > Radon-cykel. Tycker du verkar lite butter i
> > klungan :P.
> >
> > 8:26 förra året.
>
>
> Vem är du syftar på med "dig".?

Oj, glömde citera. Kör en edit

*edit* glömde citera igen...

Senast ändrad:
antonlindb skrev:
> Luke skrev:
> -----
> > Vilka är vi/ni? Den enda i gruppen jag känner
> > är KjellF då vi bott ihop i Motala de senaste
> > två åren.
> > Och var bor alla?
> >
> > Själv 38 bast, bor Värmdö, kört två VR
> > tidigare (9:38 & 8:45)
>
>
> Körde VR med dig förra året och var framme med
> dig och drog med Team-X först från vårt gäng.
> Ung smålänning med röda kläder och
> Radon-cykel. Tycker du verkade lite butter i
> klungan :P.
>
> 8:26 förra året och är bosatt i Stockholm

Just ja!!! Kul att vi ska åka ihop igen! :-)

Då har vi passerat nyår. Träningen flyter på enligt plan för min del. Inga längre pass men många kortare och benen är precis så kassa som de brukar vara denna årstid. Mitt mål är att ha 350 mil i benen innan VR. Det bör definitivt göra att jag är redo för denna utmaning.

Hur känns det för er andra?

Ett tips om det är en del av er som inte hänger på happy allt som oftast är att kryssa i "bevaka den här tråden" ovan då får ni ett mail när nån skriver här.

Själv håller jag mina uppsatta mål med träningen. Siktar också in mig på ca 350 mil fram till VR, vilket är ungefär som förra året, vilket gjorde att jag seglade in på 7.45 med en klase andra glada Happyister, så nu gäller det att putsa benen ytterligare för att reducera tiden med ytterligare 15 min i år:-)

Träningsupplägget ser ut enligt följande: spinning, spinning, spinning, spinning, spinning, spinning och så några timmar på racern runt stadens doserade löparbana inomhus. Låter kanske inte så upphetsande, men vad gör man när man inte förfogar över en MTB alt. Cross ;-) Så snart asfalten tinar fram, åker plast-raketen fram igen!

Har funderat på att skaffa en MTB/Cross eller en trainer att sätta racern i. Har dock inte kommit fram till något beslut i frågan ännu...

MTBiker skrev:
>
> Hur känns det för er andra?

Åt helvete.... ungefär.

Närå, men det är en bit kvar. Ska klämma ett Vasalopp först så är väl till viss del fokuserad på det. Men något/några pass på spinninghojen blir det per vecka också. Mest intervaller än så länge.

perhan skrev:
> ... och så några timmar på racern runt
> stadens doserade löparbana inomhus. Låter kanske
> inte så upphetsande

Cykel på doserad löparbana låter ju faktiskt lite smått upphetsande ;)

jnylin skrev:

> Cykel på doserad löparbana låter ju faktiskt
> lite smått upphetsande ;)

Det är grymt kul! Lite bilder från våra träningar för att tagga er. :)

För några veckor sedan passade jag på att fota när jag ändå var lite förkyld och inte kunde vara med..
11222141853_f10e743509_b.jpg

11222074736_c3944ca8cd_b.jpg

Från förra vintern..

6831313059_3a82af7b39_b.jpg

6831723779_00f7edb8fe_b.jpg

6859749691_aeb979e34f_b.jpg

Hej, åker till Mallis 19/4- 3/5 för att cykla! Tänkte kolla ifall nån av er är där och vill cykla ihop nåt pass! Bor i Alcudia! Vore också trevligt om vi kunde planera lite gemensamma pass på hemmaplan!
Min preliminära planering är annars: Cyclecamp i Isaberg 11-13/4, var med förra året och det var bra! Sommen runt 24/5, Lilla Småland 29-31 maj.
Har inte anmält mig än för att se om vi ska köra något eget! / Peter

Hej jag och Frille66 som är med er i år, undrar bara när vi ska börja träna ihop för att komma ner på dom tider som skrivs i tråden 7:30-7:43.

Hur många finns här i byn (Stockholm ) som ska vara med i detta snabbgäng??

//Frille/Anders

Jag tror det kommer bli svårt att få till gemensamma träningar med alla i gruppen. Däremot är det ju riktigt bra om vi försöker få till träningar med de som bor lite närmre.
Tidigare år, då vi även har varit nere på under 7;45 så har vi inte kört ihop men vi har haft en tydlig plan för VR som alla godkänt. Sen gäller det att var och en tränar hårt och är förberedda för den fart som kommer att behövas.

Idag har jag inte tränat, har dock laddat med både godis och öl.

Tydliga regler och en gemensam plan/målsättning, så fixar vi farten. Bara Kung Bore är med oss, är jag övertygad att vi fixar en mycket bra tid i år... helst aningen snabbare än 2013 :-)

Superfettot (fd Fettot) skrev:
> Hej jag och Frille66 som är med er i år, undrar
> bara när vi ska börja träna ihop för att komma
> ner på dom tider som skrivs i tråden 7:30-7:43.
>
> Hur många finns här i byn (Stockholm ) som ska
> vara med i detta snabbgäng??
>
> //Frille/Anders

Nu är ni med i listan i första inlägget. Härligt med 2 namn till.

Jag kan ta på mig att göra ett förslag på taktik, som bygger på de senaste årens framgångsrika upplägg om ingen annan hellre vill göra det förstås?

Angående gemensamma kläder. Jag tycker det är kul när vi tar fram en happymtb tröja för vår subgrupp, jag har de två senaste årens och det blir ju inte så dyrt.

Vad säger ni? Är det dags att börja rita på förslag?
http://www.kalascreator.eu/?lang=se

Jag bor i byn och träffas gärna för att köra pass gemensamt!

Året har börjat riktigt bra med 20 mil Tour de Ötzi, 30 pendlingsmil och stående tretimmarspass spinning på söndagar.

Till det viktigaste, vad händer med tröjorna!? :)

antonlindb skrev:

> Till det viktigaste, vad händer med tröjorna!?
> :)

Bara att ta fram ett förslag vettja :)

Jag tycker det är rätt kul med våra tröjor, Vill vi inte ha så kör vi ändå. Men jag tycker att det är värt några hundrarlappar för detta. Vad tycker ni andra?

Tillbaka
Topp