VR2014 Starttid 9:58 SUB8

David Lif skrev:
-------------------------------------------------------
> Får lov att ändra inställning igen. Fick en
> förfrågan precis att ingå i conti test team.
> Så jag gör ett försök att köra där. Det får
> bära eller brista. Om det brister kommers ni ju
> och plockar upp mig. :)
>
> Kör så det ryker i morgon.

Just nu ser det jävligt mörk ut för mig...

Frugan är på sjukhuset av okänd anledning för tillfället... Hon är gravid men bebisen är endast planerad till september så...

Min plats kan komma att bli över till någon annan med starka ben...

Jag får hålla er uppdaterade angående min plats :(

Nu är vi 15-17 st i klungan? Min personliga åsikt är att vi bör lägga oss bakom/tillsammans med TeamX för att kunna klara av 8-12 m/s motvind på västsidan - vilket blir riktigt tufft om vi är såpass få.

Det är mina 5-cent, men jag respekterar det beslut som tas ikväll på mötet. Skriv gärna i tråden efter mötet så alla vet vad som gäller.

@David Lif
haha.... ja, vi får väl se, om vi känner för det.. Lycka till med gummiklungan!

@Alexbhv
Aj fan!! Hoppas allt går bra!!

@antonlindb
Benägen att hålla med. Just nu vet jag inte ens hur många vi blir som ses ikväll, men oavsett vilket så uppdaterar vi tråden.

Även jag trodde i onsdags att jag skulle behöva ställa in då jag råkade hugga mig i underarmen med en brytbladskniv på jobbet. Såg blodet forsa och tänkte att det skulle vara helt kört att cykla, men det visade sig att jag hade riktigt tur och hade missat alla stora blodkärl och senor.

Så nu jävlar va vi ska kämpa i morgon!

Jag roade mig med att göra ett körschema baserat på 7:58

VR2014.png

Senast ändrad:
Har det inte varit 295 km senaste åren? Isf borde det bli 298km med de 3 km extra vid Askersund. Då blir det ju helt andra snittfarter i kalkylen ;-)

joppen skrev:
> Har det inte varit 295 km senaste åren? Isf borde
> det bli 298km med de 3 km extra vid Askersund. Då
> blir det ju helt andra snittfarter i kalkylen ;-)

Om jag kommer i håg rätt så var det 295 Km från början men så tillkomm några Km i och med extraslingan innan Medevi så blev det 300 Km. men jag kan ha fel (det har hänt förut)

Tider för 7:45 och 298 Km
VR2014298Km.png

antonlindb skrev:
> Nu är vi 15-17 st i klungan? Min personliga
> åsikt är att vi bör lägga oss
> bakom/tillsammans med TeamX för att kunna klara
> av 8-12 m/s motvind på västsidan - vilket blir
> riktigt tufft om vi är såpass få.
>
> Det är mina 5-cent, men jag respekterar det
> beslut som tas ikväll på mötet. Skriv gärna i
> tråden efter mötet så alla vet vad som gäller.

Börjar nästan luta åt samma håll. Är vi bara 15 - 17, blir det hårt att komma ikapp 12:24-gänget...hmmmmm... gick visserligen runt på 7:45 förra året och är sugen på att slå den tiden men med tanke på att församlingen är betydligt mindre i år (exklusive TeamX) och att sträckan i år är långre, vette tusan. Jag litar på att ni tar rätt beslut ikväll!!!

Är man ursäktat för riktigt missmatchningen mellan cykelbyxor och tröja i morgon eller får man spö tro? De bekvämaste byxorna jag äger råkar vara rosa :)

Vadfalls? Ingen som skrivit rapport?
Ja... Vad kom vi fram till egentligen... Pissa i Gränna, stanna ordinarie depå i Fagerhult.
Sen det vanliga, lugn start, jämn körning, tydliga signaler, ropa sist och "hepp" för fritt att vika in.

Vi ses 11:30 i morgon i nån korsning som är på bild tidigare i tråden.

Luke skrev:
> Vadfalls? Ingen som skrivit rapport?
> Ja... Vad kom vi fram till egentligen... Pissa i
> Gränna, stanna ordinarie depå i Fagerhult.
> Sen det vanliga, lugn start, jämn körning,
> tydliga signaler, ropa sist och "hepp" för fritt
> att vika in.
>
> Vi ses 11:30 i morgon i nån korsning som är på
> bild tidigare i tråden.

Tack för uppdateringen Luke.

Jag har inte givit upp ännu! Frugan har mått bättre idag och vaknar hon i bra skick sticker jag tidigt imorgon bitti.

Luke: Skulle du kunna PM:a ditt nummer så jag kan meddela dig om jag kommer eller inte imorgon så du kan ta tröjan med till mötesplatsen?

Luke skrev:
> Vadfalls? Ingen som skrivit rapport?
> Ja... Vad kom vi fram till egentligen... Pissa i
> Gränna, stanna ordinarie depå i Fagerhult.
> Sen det vanliga, lugn start, jämn körning,
> tydliga signaler, ropa sist och "hepp" för fritt
> att vika in.
>
> Vi ses 11:30 i morgon i nån korsning som är på
> bild tidigare i tråden.

Och ta det lugnt i skarpa kurvor och rondeller. Vill inte ha några onödiga olyckor. Det kostar mycket mer tid än att ta de lugnt i 5sek.

För att jämföra mellantider under eftermiddagen så är det här våra 7:43-tider från 2012:

Gränna: 1:59
Bankeryd: 3:09
Hjo: 4:28
Aspa: 6:19
Medevi: 7:08
Mål: 7:43

Det kommer troligtvis gå fortare till Gränna och Bankeryd i år om det nu blåser nordlig kuling. De bör vara vid Bankeryd senaste efter 3h för att ha chans på SUB 8 skulle jag tro (om inte vinden mojnar under eftermiddagen).

3:01 i Bankeryd, det kommer nog bli väldigt tufft. Det verkar som att de åker tillsammans med Team X så de har kanske släppt SUB 8-målsättningen redan.

Ja, det är faktiskt inte helt omöjligt att de klarar det! Riktigt starkt i så fall. De bör vara vid Medevi vid 19:50 om det ska gå.

Vinden kanske mojnade lite efterhand på västsidan? Här i Stockholm har det iaf slutat blåsa så mycket.

DT skrev:
> Ja, det är faktiskt inte helt omöjligt att de
> klarar det! Riktigt starkt i så fall. De bör
> vara vid Medevi vid 19:50 om det ska gå.
>
> Vinden kanske mojnade lite efterhand på
> västsidan? Här i Stockholm har det iaf slutat
> blåsa så mycket.

Vid Hammarsundet i norra änden har medelvinden avtagit från 8,4m/s kl16.00 till 4,6m/s kl19.00.

Grattis happyklungan! Starkt att fixa målet med den lilla gruppen som var i år!
Har hela X-team bonkat, eller är det bara Xenomorf? ;)

Tackar. 7:57 och 3km längre:))

Tuvärr så tappade vi 8st redan efter 8 mil då dom blev inblandade i en krock som 2 utomstående fixade till:( surt, några kom ifatt men fick tok köra i ett par mil då, men tyvärr så brände dom för mycket krut då.

vi var 8st happy killar som körde ifrån sub X efter jönköping men alla orkade inte vara med o rulla runt så det blev jobbigt efter ett par mil (8), så innan 20 mil så kom Ride of hop ifatt oss med X killar samt våra som inte hakade på oss i släptåget.

Så då fick vi upp farten igen men den lyckan varade bara ett par mil då dom stannade för vätskepåfyllning.

vi körde nu i hopp med några från X och kämpade på dom sista milen för att nå målet på 8tim.

vi klarade det men det var på håret:))

Tack alla ni som var med o slet där framme för att vi skulle klara detta.

Jag kan bara inte förstå att man anmäler sig till en sub 8 grupp och sen inte vara med o dra där framme för att man ska klara gruppens måååååål!!!

Grymt jobbat vi som kom I mål på utsatt tid. Ni som hamnade bakom krashen får redogöra hur det gick för er och om det blev några skadade...

Vi var ca 8 happymtb som cyklade vidare efter kkrashen ca 1mil inne i loppet. Vi hängde bakom teamX I ca 10mil (teamX var för övrigt inte ville ha någon drag hjälp och var inte alls välkomnande). Efter det samlade vi första happy klunga (ca 10 modiga cyklister från happy plus några till) sedan starten och drog ifrån teamX. Vi körde I ca 9 tunga mot vind mil. Då kom Ride of hope ikapp oss med några teamX deltagare I svansen plus 50 andra. Vi hängde med dessa I en gigantisk klunga I drygt ca 4 mil då ride of hope stannade med vid en depå. Resterande cyklister fortsatte, alltså vi och teamX (som I det här laget vilke ha draghjälp). Då blev det sammarbete med teamX andä in I sista milerna när happy drog ihop igen och kom in samlade I mål. Förre teamX ;)

Skämt å sido. Grattis för alla och tack både alla happy och teamX som var med och ssammarbetade ända in I målet.
TeamX: ni var lite xinkika I början men det visade sig att ni faktiskt var goa gubbar! ;)

Ursäkta min svenska men mobilen och trötheten hjälper inte!

Jahaja, så när det blev motvind så ville sillstryparna i Team X minsann ha hjälp med att dra men inte när det var lättåkt i början?

Frille66 skrev:
> Jag kan bara inte förstå att man anmäler sig
> till en sub 8 grupp och sen inte vara med o dra
> där framme för att man ska klara gruppens
> måååååål!!!

Kan bara hålla med, även om jag själv låg bakom
under vissa partier för att försöka återhämta mig lite. Visade sig att formen var betydligt sämre nu än tidigare i vår.

Lingon skrev:
> Grattis happyklungan! Starkt att fixa målet med
> den lilla gruppen som var i år!
> Har hela X-team bonkat, eller är det bara
> Xenomorf? ;)

Va fan! Jag bonkade inte, fick ekerbrott för tusans bövlar!

:-)

DT skrev:
> Jahaja, så när det blev motvind så ville
> sillstryparna i Team X minsann ha hjälp med att
> dra men inte när det var lättåkt i början?

Ha ha, ja så kan man faktiskt säga att det var, men det var mest för att vi ville försöka klara det helt själva om det gick, detta var vi helt överens med Luke från happygänget om... Men team X tackar självklart för den utomordentliga hjälpen av er andra glada happyiter! :-)
Sillstrypare?

Hur gick det i krascherna????

Jag o Anders (fd fettot) var själva mest hela dan kändes det som efter att vi tappade hjul i hetsjakten efter första kraschen. Fy fan, där gick jag på rött....
Sen inträffade krasch 2 med en av våra strax efter Jkpg. Blå kläder, minns inte namnet.

Anders släppte vid Hammarsundet och jag fick åka svans med Lyngens vänner och Motala IF sista biten. Efter alla mil ensam med Anders OCH stopp för två vurpor är jag ändå grymt nöjd med 8:23.

Såg fram emot att ännu en gång rulla sista milen med Xenomorf men då smällde karln en eker tydligen..

//Daniel

Grattis, grymt bra kört! Visste att ni skulle fixa det oavsett väder och andra omständigheter, ni är grymma!

Själv kraschade jag ut mig i en klungvurpa strax innan Ödeshög och fick åka ambulans tillbaka till Motala. Ät OK nu, inget brutet men blåslagen och cykeln rätt trashad.

Tillbaka
Topp