Vuelta España 2016 - Grattis Nairo Quintana!

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
GoranS sa:
Frågan är om Froome tog tillräckligt med tid för att han på allvar ska våga sig på att utmana Quintana imorgon.

Jag gissar på en omvänd repris av näst sista etappen på TdF 2015, Nairo Q släpper iväg Froome en bit på sista stigningen men behåller kontrollen och vinner totalen med ca minuten tillgodo.

Indeed, försökte Yates rycka sönder tempot i "klungan" med huvudfavoriterna för att bädda åt Chavez eller var det för att jobba på din egen placering?

Jag håller på Froome men tycker att all kritik mot Quintana här på forumet är helt obefogad.
Jag tycker det är helt ok för Quintana att spurta om Froome på dagens etapp precis som jag tyckte det var ok att Froome spurtade förbi Quintana på touren, etapp 14, 2015.
http://happyride.se/forum/read.php/1/2475714/page=15

Eller drevet kanske inte har börjat än?

Äsch, Quintana markerade ju bara att han inte "bara" hängde på hjulet utan faktiskt hade full kontroll. Och lite psykologi också förstås.

Helt sinnessjukt vad snabbt det går uppför när man är på plats jämfört med hur det upplevs på TV!

DSC_0905.JPG

Riktigt fin klättring dessutom :)

Bama sa:
Jag håller på Froome men tycker att all kritik mot Quintana här på forumet är helt obefogad.
Jag tycker det är helt ok för Quintana att spurta om Froome på dagens etapp precis som jag tyckte det var ok att Froome spurtade förbi Quintana på touren, etapp 14, 2015.
http://happyride.se/forum/read.php/1/2475714/page=15

Eller drevet kanske inte har börjat än?

Oh ja, visst är det, fin markering! :-)

Det blir väl prefekt? Lite mingel och sangria innan den avslutande finalen. Om jag bara hade något billigt spanskt rödtjut hemma...

Efter denna Vuelta kommer det att finnas minst tre saker som jag ALDRIG kommer att ens närma mig, Gavalia, Telia och Jimdo. Spelar på nätet gör jag inte. Måste reklamen vara så enfaldig och tjatig?
Nu skålar Movestar banne mig. Kan Froome få för sig att ge gärnet?

Pfaff sa:
Efter denna Vuelta kommer det att finnas minst tre saker som jag ALDRIG kommer att ens närma mig, Gavalia, Telia och Jimdo. Spelar på nätet gör jag inte. Måste reklamen vara så enfaldig och tjatig?
Nu skålar Movestar banne mig. Kan Froome få för sig att ge gärnet?

Touren får mig att vilja skaffa ett Bora-kök varje år.

Pfaff sa:
Kan Froome få för sig att ge gärnet?
Han gjorde ju det igår i och fick inte mycket tillbaka men kanske de kan hitta nån knäppa där Contador och Tinkoff kan hjälpa till med ett överraskningsanfall och sen köra 2xTTT till mål?

NLC sa:
Pfaff sa:
Kan Froome få för sig att ge gärnet?
Han gjorde ju det igår i och fick inte mycket tillbaka men kanske de kan hitta nån knäppa där Contador och Tinkoff kan hjälpa till med ett överraskningsanfall och sen köra 2xTTT till mål?

Det är ju platt här...
Nåja, det kommer inte att hända.

Men det har varit en kul Vuelta att följa.

Skål, tammefan!

Måste vara många år sedan ngt intressant hände i sammandraget på avslutningsetappen i en GT, borträknat de gånger den varit en temposträcka.

Senast ändrad:
Fast när det kommer ner till de platserna är det väl i ärlighetens namn inte så att åkarna har GC-placering som mål utan det är andra saker som är deras jobb. Så det blir lite av att vara bäst i en tävling som ingen bryr sig om. Tycker i så fall placeringen på tempoetappen är betydligt mer värd att uppmärksamma.

GoranS sa:
Fast när det kommer ner till de platserna är det väl i ärlighetens namn inte så att åkarna har GC-placering som mål utan det är andra saker som är deras jobb. Så det blir lite av att vara bäst i en tävling som ingen bryr sig om. Tycker i så fall placeringen på tempoetappen är betydligt mer värd att uppmärksamma.

Blev ju lite svårt för Giant när Barguil bröt tidigt. Precis som för LottoNL-Jumbo hade man inte så mycket kvar att köra för, inga GC-åkare i laget att tala om heller.

Tobias gjorde dock en bra Vuelta, hoppas han får större förtroende i FDJ nästa år.

Kikade på det i förrgår, kontentan var väl att så länge TdF innehåller tillräckligt mycket tempo och inte lika mycket berg som Vueltan så kommer Froome ha tillräckligt stor fördel för att hålla undan.

NLC sa:
Kikade på det i förrgår, kontentan var väl att så länge TdF innehåller tillräckligt mycket tempo och inte lika mycket berg som Vueltan så kommer Froome ha tillräckligt stor fördel för att hålla undan.

TdF har samtidigt ända sedan börjar ändrat regler och anpassat sina sträckningar för att just se till att favoriterna inte ska få så enkla resor. Det gjorde man ju för att försöka stoppa Anquetil, Merckx, Coppi med fler. Sen kanske det är så att Girot och Vueltans svinbranta berg kanske passar Q bättre än Tourens lite flackare?

Tillbaka
Topp