Vuelta España 2017 - the tråd

Rörs runt lite i grytan.
MA Lopez etta passerar Kelderman.
Froome kvar i totalen.

Nä, fel. Zakarin 3:a. Lopez 6:a.

Senast ändrad:
Kan Froome öka med flera minuter där lär han väl inte vara jätteåterhållsam. Men spekulera om framtiden ligger inte för mig så - det får vi reda på då... ;-)

Video med Tobias från gårdagens reco:
DI3vpl8WAAAHK_S.jpg

https://twitter.com/EquipeFDJ/status/904643041444679680

Vita byxor och den svenska mästartröjan gör väl sig sådär tillsammans. Hoppas på nåt stilfullare idag. 15:19 bär det av. Heja Heja!

Senast ändrad:
Jepp. sekunden snabbare än Trentin (Som iofs verkar gått ut för hårt. Tappat 45s mot Kämna till andra mellantiden)

Senast ändrad:
Samma tid för Jungels som Tobias vid första, men Tobias är först vid andar 19 sekunder snabbare än Kämna

Edit: Pucktvåa :D Och nu måste jag hämta på skoln. Grrr.

Senast ändrad:
Froome kommer ju ge allt här. Men hur dålig är han från i lördags och söndags?
Han behövde aldrig riktigt vrölköra då kändes det som men man vet ju inte.

Starkt kört av Ludvigsson!
Froome är lite för bra just nu, kan inte se honom tappa det här. Blir förmodligen inte mer spännande än att se färg torka sista veckan.

Tror verkligen inte det kommer bli någon färgtorka men visst har han en bra ledning.
Tror alla top 2-7 är ganska sugna på att avancera. Kommer bli fajt om pallplatserna.

Som jag hoppades på Chaves, men nu verkar det omöjligt att repetera förra årets bedrift med en pallplats genom en vågad och lång attack i elfte timman. Får väl hoppas på att Wilco tvålar dit Nibali istället för ett podie som helt tas upp av förhandsfavoriterna

Riktigt kul avslutningsbacke!

Froome hade inte sin bästa dag. Nu blir det i alla fall LITE spännande inför Angliru på lördag. :-)

Marren sa:
Konkret sa:
Ojojoj. Vilken trött och tråkig etapp idag!

Ironisk? ;)

Jag hade helt fel ang målarfärgens torkförmåga...

Ajjemän!
Jag tyckte tempot igår visade allt annat än att Vueltan är över. Det var många som körde riktigt bra av gc åkarna.
Skulle vara kul om Ludvigsson kom med i en utbrytning nu på sista veckan. Hans ben är det ju inget fel på iaf!

Konkret sa:
Marren sa:
Konkret sa:
Ojojoj. Vilken trött och tråkig etapp idag!

Ironisk? ;)

Jag hade helt fel ang målarfärgens torkförmåga...

Ajjemän!
Jag tyckte tempot igår visade allt annat än att Vueltan är över. Det var många som körde riktigt bra av gc åkarna.
Skulle vara kul om Ludvigsson kom med i en utbrytning nu på sista veckan. Hans ben är det ju inget fel på iaf!

Verkar inte så, han blev 32:a i dag, ca 4:30 efter, än verkar det finnas lite krut i buggarna.

Marren sa:
Verkar inte så, han blev 32:a i dag, ca 4:30 efter, än verkar det finnas lite krut i buggarna.
Det känns väl nästan som en större bedrift än på tempot där man hade en viss förhoppning. Att komma före Chavez, Yatesarna, etc på en sådan bergsetapp måste väl vara en fjäder i hatten. Näst bäst i FDJ i sammandraget också.

Uppriktig ursäkt från Geniez efter att ha blivit hemskickad för att ha hängt i bilen.
"I sincerely apologize to the organizers and the public, but also to my teammates for this behavior contrary to the values of my employer."

Tillbaka
Topp