Wahoo Kickr V4 extremt högljudd.

Mosvaka

Medlem
Hejsan!
Jag har en Wahoo Kickr V4 som har börjat varva upp extremt högljutt.
Låter nästan som en jetmotor när jag börjar trampa upp i hastighet och det vibrerar en del.

Jag vet inte exakt när detta började men tror att det var under hösten någon gång som det började bli väldigt högljutt.

Är det någon som varit med om liknande problematik, och är det någon som vet hur man kan lösa det? Är det att plocka isär och byta lager eller något dyl som enda lösning?
Eller är det meningen att det ska låta som en hellikopter när man trampar?

Kolla med Wahoo supporten först. Men det finns lite olika YouTube filmer där folk fixar sin Kickr. Kan inte gå i god för denna, men här är ett exempel

Har du garanti. kvar så vänd dig till firman du köpte den ifrån.
I Sverige har Wahoo en gubbe i Västsverige som reparerar. Min v1 började brumma och jag fixade det med en ny rätt dimensionerad låskil från nämnde man.
Som tack för att jag fixade själv fick jag en matta och framhjulstöd

Har du garanti. kvar så vänd dig till firman du köpte den ifrån.
I Sverige har Wahoo en gubbe i Västsverige som reparerar. Min v1 började brumma och jag fixade det med en ny rätt dimensionerad låskil från nämnde man.
Som tack för att jag fixade själv fick jag en matta och framhjulstöd
Tyvärr tror jag att garantin är borta då jag köpte den billigt av en släkting (relativt billigt alltså, det har inte varit några som helst problem med den tidigare och jag fick "familj pris" på trainern), alltså inget köp från en officiell butik.

Låskil för vilken del av trainern, jag är relativt okunnig när det gäller namn på olika delar, men försöker så gott jag kan reparera så mycket som möjligt på egen hand.

Vad gäller byte av rem så hittar jag bara rem för 2017 varianten på Wahoos hemsida, alltså till fel verision på trainern tyvärr.

Senast ändrad:
Kolla med Wahoo supporten först. Men det finns lite olika YouTube filmer där folk fixar sin Kickr. Kan inte gå i god för denna, men här är ett exempel
Det var ett väldigt bra exempel på hur mitt freewheel beter sig och låter, bara att det även brummar väldigt högt med.
Ska kolla med Supporten också innan jag börjar skruva men det såg inte allt för svårt ut att åtgärda.

Tillbaka
Topp