White CX Pro vs andra tips på pendlarhoj
eiskall sa:Jeppe_E sa:eiskall sa:Jeppe_E sa:eiskall sa:XXL skickar såklart med nån trött självriskeliminering från Solid utan att fråga...
Har mailat och bett dom ta bort allt, förutsätter att det går smidigt.
och det är dåligt för att?
Av flera skäl:
* Man tecknar inte försäkringar i någon annans namn utan att fråga.
* Förra gången jag fick en sådan försäkring så fick jag fakturor, påminnelser och ett antal telefonsamtal där de tjatade på mig om att betala försäkringen.
* Vem i hela världen vill ha en försäkring för självrisken på något som kostar 5399 kronor?
Okej?
Jag tror nog att du fick ett erbjudande om att förlänga försäkringen. Inte en faktura som MÅSTE betalas. Man kan helt enkelt strunta i dem, ungefär som de från Falk, när det gäller vägassistans. Underligt att de till och med ringer dig och tjatar.
Först fick jag en faktura på en "förlängning" av försäkringen jag inte hade tecknat. Efter det så fick jag en "påminnelse" om att de inte kunde se att jag hade betalt deras förträffliga erbjudande. Sen gick det ett tag innan de ringde upp mig två gånger med ett KANONerbjudande till tidigare kunder. Det hela gällde en barncykel jag hade köpt för 1700 kr.
Håll med om det hade varit mycket smidigare om XXL på förhand hade frågat om man var intresserad av en försäkring.
Edit: Nu när jag ringde till Solid och via knappval trycker mig fram till "Uppsägning" så får jag höra en förinspelad röst att de endast godtar skriftliga uppsägningar av försäkringen jag inte har tecknat.
Mycket märkligt. Jag fick också erbjudande om detta, men bara en påminnelse och sedan vart det tyst. Men absolut att det hade varit bra om XXl hade haft en ruta att bocka i. Gissningsvis så får de betalt av Solid för varje försäkring som de "säljer"