White XC 275 Comp 18

Prappe

Ny medlem
White XC 275 Comp 18
Har idag köpt mig en White XC 275 Comp 18 på XXL. Jag hade en ganska begränsad budget. Den kändes bra och var skön att provcykla även om jag inte var ute jättelänge.

Har någon erfarenhet av denna modell?

Hur är det med komponenterna på denna, om det är någon som är lite sämre, går det byta ut till nåt bättre framöver om man vill?

Specifikationer:
- Ram: Alloy
- Gaffel: H.L. VAXA 30S-HLO lockout
- Styrlager: FSA NO. 10
- Styre: White Alloy S.B. (680 mm, 10 degree backsweep)
- Handtag: Velo VLG-043A
- Stång: White, EXT: 90 mm, 6 Degree rise
- Sadelstång: 31,6 x 350 mm White Alloy
- Sadel: DDK DDK-510 EXR
- Antal växlar: 3 x 8
- Växel: Shimano Altus SL-M310
- Framväxel: Shimano Tourney FD-TY700-TS6
- Bakväxel: Shimano Deore RD-M591SGS
- Bromsar: Shimano BR-M315
- Bromshandtag: Shimano BL-M315
- Kassett: Shimano CS-HG31-8, 11-32T
- Kedja: KMC Z-72
- Vevlager: FSA BB-7420ST
- Vevlager: Shimano FC-TY501, 42 x 34 x 24T, 170 mm, w/CG
- Hjulstorlek: 27,5" - Fälgar: HJC DX-188 32H Double Wall
- Nav: Shimano TX505
- Ekrar: SR14 Black - Brass nipples
- Däck: Kenda K-1127 27,5 x 2,20"
- Pedaler: Neco WP931S
- Vikt: 14,1 kg

White XC 275 Comp 18
Den är billig och tung. Cykla och var glad! När däcken är slut köper du 2,4"-däck med bra gummi i. I övrigt inte värt att röra något på den.

Edit: Kanske bättre pedaler om du upplever att du halkar av de som följde med.

Senast ändrad:
White XC 275 Comp 18
Du har alltså köpt en cykel som du nu vill ha feedback på?

Xxl har skräpcyklar den du köpt har en gaffel där färgen på innerbenet är sprejfärg.

Lämna tillbaka den omedelbums och sök på vad Sixten fors ger för alternativ i den prisklassen.

White XC 275 Comp 18
RicoShredderKowalski sa:
Xxl har skräpcyklar den du köpt har en gaffel där färgen på innerbenet är sprejfärg.

Intressant! Grannen rådfrågade om en beg 275 på Blocket idag, jag avrådde eftersom att gaffelbenen så skumma ut på bilden - nu när du säger det så verkar det vara en bra förklaring att benen är lackade! Nytt lågvattenmärke tyvärr...

Senast ändrad:
White XC 275 Comp 18
Jonas_L sa:
RicoShredderKowalski sa:

Intressant! Grannen rådfrågade om en beg 275 på Blocket idag, jag avrådde eftersom att gaffelbenen så skumma ut på bilden - nu när du säger det så verkar det vara en bra förklaring att benen är lackade! Nytt lågvattenmärke tyvärr...

Det är dålig sprejfärg också den skrapas bort efter ca 5 turer. Blir säkert bättre att ta bort och polera eller köra med lite ny färg från biltema men bäst är att inte allas köpa cykeln eller få gaffeln bytt på garanti.

White XC 275 Comp 18
Jag har dom två White cyklarna som är snäppet över. Kör och ha kul, sedan köper du en bättre hoj och då har du en som står med dubbdäcken på och har en bra vinterhoj. Lyssna inte på finhojsexperterna, det går att ha kul på en billig hoj oxå!

White XC 275 Comp 18
Prappe sa:
Hur är det med komponenterna på denna, om det är någon som är lite sämre, går det byta ut till nåt bättre framöver om man vill?
Nope. Byt inget, varje krona är en förlorad krona och inget blir bättre. Cykla på den till dess du inte pallar längre, sälj den och köp en annan bättre/modernare komplett cykel. Det blir klart billigare och extremt mycket bättre.

Tillbaka
Topp