Wiggins timrekord

Henrik_E

Aktiv medlem
Wiggins timrekord

Bilagor

• 2E027A38-E1A3-4908-A59E-AA575856EEF6.jpeg
    2E027A38-E1A3-4908-A59E-AA575856EEF6.jpeg
    67.1 KB · Besök: 98

GurraG

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
61/14 och 100 kadens. 100-kadens! Finns väl ingen som kan hålla 100 i kadens, normalt är väl att vingla fram med 55-kadens och knäna rätt ut?

NickPick

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
Spacekitty sa:
GurraG sa:
61/14 och 100 kadens. 100-kadens! Finns väl ingen som kan hålla 100 i kadens, normalt är väl att vingla fram med 55-kadens och knäna rätt ut?

Pensionärer håller 55 i kadens. 95-100 är lagom, tycker jag.

Ju äldre människa, desto lägre kadens?

Fantastiskt bara att se han förbereda sig tyckte då jag. Finns på ucis YouTubekanal.
Noterat är att han spottar ut redbullen, men har den i munnen.

emmer

Ny medlem
Wiggins timrekord
Spacekitty sa:
GurraG sa:
Pensionärer håller 55 i kadens. 95-100 är lagom, tycker jag.
Har för mig jag läst att Robert Marchand gick från 70 som hundraåring till 90 som hundratreåring.
Vad det var när han satte timrekordet som 105-åring vat jag inte. Men det är väl bara att ta fram den nyruckade kronometern och räkna...

kontrapunkt

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
Tja, hjul, pedaler och ingen motor utöver mänsklig kraft. Är väl det mest grundläggande kriterierna för en cykel, och vad som behövs i laglig mening (hm ... inte nämna diskussioner i annan tråd om elcyklar ...).

Sen måste sägas att cykeln ovan har rätt snygga linjer. Även om den - som tempocyklar generellt - är värdelös på allt annat än att köra fort på kontrollerad bana ...

NickPick

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
kontrapunkt sa:
Tja, hjul, pedaler och ingen motor utöver mänsklig kraft. Är väl det mest grundläggande kriterierna för en cykel, och vad som behövs i laglig mening (hm ... inte nämna diskussioner i annan tråd om elcyklar ...).

Sen måste sägas att cykeln ovan har rätt snygga linjer. Även om den - som tempocyklar generellt - är värdelös på allt annat än att köra fort på kontrollerad bana ...

Det finns speciella regler för timrekordet, och det är väl efter att diverse underliga varianter har använts.

kais01

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
en annan sak, han körde på 61-14.

det finns säkert en anledning till att han inte valde mindre bakdrev för att spara lite vikt och frontarea på en mindre framkrans.

värt att tänka på när det blivit populärt med (för) små bakdrev.

NLC

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
GurraG sa:
kais01 sa:

det finns säkert en anledning till att han inte valde mindre bakdrev för att spara lite vikt och frontarea på en mindre framkrans.

+42

Förvisso, men samtidigt hade han ju bara en utväxling att välja och det för en given fart.

NickPick

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
NLC sa:
GurraG sa:
kais01 sa:

+42

Förvisso, men samtidigt hade han ju bara en utväxling att välja och det för en given fart.

Förmodligen kryllar det av framklingor som passar, därför var 14 givet.

Köp & Sälj

Topp