Wiggins timrekord

GoranS

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
Fattar inte riktigt resonemanget kring varför han har växlar. Någon som kan tyska och därmed inte är tvungen att förlita sig på maskinöversättning som kan förklara.

Cujo

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
Konkret sa:
geologen sa:
Konkret sa:

Räknas inte Sarah Storey med 45-nånting? Eller är hon inte handikappad nog?

Vet inte men cyklade hon innan reglerna ändrades gäller inte hennes rekord.

"Storey attempted to break the world hour record at the Lee Valley VeloPark in London on 28 February 2015. She set a distance of 45.502 km, which was 563m short of Leontien Zijlaard-van Moorsel's 2003 overall world record – however Storey's distance did set a new world record in the C5 Paralympic cycling class as well as a new British record"

KONAmi

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
En sak är väl att cykla i 24 timmar, men att cykla fixie i 24 timmar utan att slå halvt/helt ihjäl sig känns smått omöjligt. Att i ett ögonblick av trötthet vilja frirulla några sekunder kommer nog vara svårt att motstå när hjärnan kopplat ur.

GoranS

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
Om jag inte har helt fel för mig cyklade väl en viss britt Mille Miglia med fixie. Och där är det med all sannolikhet betydligt större problem med sömnighet.

Konkret

Ny medlem
Wiggins timrekord
Kollade precis. Han slog sitt gamla rekord. Sicken jävla hjälte! Vägrade sluta köra ärovarv. Dom fick stanna honom genom att stå ivägen. Go gubbe.

Senast ändrad:

Arsozath

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
Konkret sa:
Kollade precis. Han slog sitt gamla rekord. Sicken jävla hjälte! Vägrade sluta köra ärovarv. Dom fick stanna honom genom att stå ivägen. Go gubbe.

Haha. I den åldern är det nog inte närminnet helt hundra. Jag gissar på att han glömde bort att han redan kört ett ärovarv! (om och om igen).

emmer

Ny medlem
Wiggins timrekord
Konkret sa:
Kollade precis. Han slog sitt gamla rekord.
Tvivlar jag starkt på då klassen Masters 105+ var helt ny.
(Däremot slog han satt rekord som 100-åring i klassen Masters 100+ som 103-åring)
(Klasserna har skapats allt eftersom han fyllt år :-) då det inte finns så många konkurrenter för tillfället :-)

Konkret sa:
Sicken jävla hjälte! Vägrade sluta köra ärovarv. Dom fick stanna honom genom att stå ivägen. Go gubbe.
Tvivels förutan.
(Enda anledningen jag kan se till att sköta sig och bli gammal vore att försöka slå hans rekord.)
(Och det är alldeles för sent påkommet för min del då jag redan passerar långt över halva livet utan att vara hälften så gammal.)

GoranS

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
Coolt!

Tror jag ska försöka slå det. Har ju närmare 61 år på mig så det borde inte vara något problem med all den träning jag kommer att hinna lägga ner tills dess. ;-)

emmer

Ny medlem
Wiggins timrekord

geologen

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
I veteranmästerskap (eller "master" som de märkligt nog kallar det) är det sen förra året uppdelat i femårsintervaller hela vägen. 30, 35, 40, 45, osv. Förutom det löjliga i att alls dela upp efter ålder, i stället för prestandaklasser, så är det alltså jäkligt snävt uppdelat. Nästa giv är väl årsklasser.

GoranS

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
5 år - 2 år? Å andra sidan, om man kör riktigt korta intervaller, typ femsekunders igångdrag, brukar det ju sägas att man ska ha lång vila, relativt intervallängden. Det kan inte vara s.a. man borde ha riktigt kort vila, t.ex. två sekunder när man kör riktigt långa intervaller?

Köp & Sälj

Topp