Fast det är svårt att cykla två timmar på en timme!Pff. Som det skulle vara något rekort att cykla i en timme. En gång cyklade jag faktiskt i ÖVER TVÅ timmar.
Enkelt, bara ha två cykeldatorer med sigFast det är svårt att cykla två timmar på en timme!
Nog för att man inom relativitetsteorin pratar om att uppfattning om tid är beroende av observatören men jag har aldrig hört talas om att tiden påverkas av antalet observatörer åtminstone så länge de är masslösa vilket torde vara en rimlig approximation om man talar om cykeldatorer.Enkelt, bara ha två cykeldatorer med sig
Undrar när det kommer besked om ett nytt datum för försöket.Dowsett planerar tydligen ett entimmespass den 12:e december. https://www.cyclingnews.com/news/alex-dowsett-to-target-uci-hour-record-on-december-12/
UCI sänder det live på youtube.Spontant tycker jag det borde finnas en god chans. Någon som vet om och i så fall var det kommer att gå att följa försöket (bortsett från att åka dit och ev. se det live)?
GCN+ och:Spontant tycker jag det borde finnas en god chans. Någon som vet om och i så fall var det kommer att gå att följa försöket (bortsett från att åka dit och ev. se det live)?
Velodrom bokad för rekordförsök 23-24 augusti:Ganna verkar sugen.
![]()
Filippo Ganna considering Hour Record attempt after astonishing results from 30-minute test
Ganna highlighted his desire to beat the most prestigious track recordwww.cyclingweekly.com
Om någon så…Velodrom bokad för rekordförsök 23-24 augusti:
![]()
Filippo Ganna to take on World Hour Record in August
Italian set to make attempt in Switzerland on August 23-24www.cyclingnews.com