Wiggins timrekord

kais01

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
14 var sannolikt givet för det inte ger de nackdelar som mindre drev ger.

annars hade man kunnat lika gärna välja ekvivalenta utväxlingarna 57/13 eller 52/12, eller den enligt mitt sätt att se bromsklossen 48/11.

samtidigt är det intressant att man inte fann anledning att gå upp till 15 och den då ekvivalenta 66-klingan.

GoranS

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
Enkelt, bara ha två cykeldatorer med sig
Nog för att man inom relativitetsteorin pratar om att uppfattning om tid är beroende av observatören men jag har aldrig hört talas om att tiden påverkas av antalet observatörer åtminstone så länge de är masslösa vilket torde vara en rimlig approximation om man talar om cykeldatorer.

GoranS

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
Bra försök men inte riktigt nära kan man väl sammanfatta det. Sen rinner ju säkert lite extra tid iväg på slutet när han inser att det är kört kontra om han hade haft vittring på rekordet.

GoranS

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
Näst bästa noteringen någonsin och aningen längre än Wiggins rekord som Campenaerts slog.

Sen var ju Wiggins notering inte satt på höjd.

GoranS

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
Spontant tycker jag det borde finnas en god chans. Någon som vet om och i så fall var det kommer att gå att följa försöket (bortsett från att åka dit och ev. se det live)?

MackanG

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
Spontant tycker jag det borde finnas en god chans. Någon som vet om och i så fall var det kommer att gå att följa försöket (bortsett från att åka dit och ev. se det live)?
GCN+ och:
How can I watch it?
The event will start at 5PM CEST on Monday May 23rd. We’ll be livestreaming the entire hour right here on the Trek Race Shop website and on our YouTube channel. If you live nearby, or fancy a road trip, you can come to spectate and cheer for Ellen! Entry will be free for everyone.

MackanG

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
Rekordet är 48.405 kilometer.
Gick tydligen så fort att hon cyklade in i framtiden.
IMG_20220523_103221.jpg

Mayhem

Aktiv medlem
Wiggins timrekord

nisseson

Aktiv medlem
Wiggins timrekord
Victor Campenaerts har sagt såhär om Ganna och timrekordet

“It wouldn’t surprise me if he did around 57.5 km. The pity then is that it will be the last World Hour Record for many decades. Nobody will want to try it again.”

Topp