Har kört med Spoilers ett bra tag nu. Visst funkar dom, men skillnaden är mindre än vad jag hoppades på. Om man provar tricket att sätta två fingrar framför öronen så blir det mycket bättre än med Spoilersen. Tog ett tag att montera, lite beroende på hjälmen. Den ena hjälmen jag kör med, Met, gick det jättelätt då jag kunde snurra bandet ett halvt varv genom att lyfta fästet som sitter ovanpå hjälmen på varje sida. Det alternativet fanns inte nämnt i manualen. Bandet måste ha en snurrning för att spoilersen ska peka ut. Den nya hjälmen (Giro) var det svårare att få ett bra resultat eftersom bandet är mycket tunnare och följsammare, dessutom fick jag använda tejp då spoilersen inte var designad för det tunna bandet. I vilket fall är de diskreta och syns inte att man har på sig. Ett annat problem är att de inte kommer på rätt plats och i rätt vinkel automatiskt då man sätter på sig hjälmen, man får pilla lite för att de ska komma rätt.
Slutsatsen är alltså: De funkar, men med ganska liten effekt. En spoiler som är lite större och som har bättre stöd för att hålla rätt vinkel, troligen monterad på glasögonen borde funka bättre. Det är bara att sätta igång med lite konstruktionsarbete... Eller prova med saker i öronen som nämnts ovan...