www.alltricks.com?

www.alltricks.com?
Hej, nån som handlat på www.alltricks.com och i så fall hur funkar det? Priserna ser ju bra ut men för mej är det en ny webshop.

De har ju bra priser så man blir sugen på att lägga en order.

www.alltricks.com?
Satan vad det vände sig i min mage när jag bara läste ditt trådnamn! :) Har precis beställt gaffel från dom för 450 eur, kollade med en annan medlem här som tipsa om dom och skulle tydligen funka fint, vi märker snart, god hjul

www.alltricks.com?
macaai skrev:
-------------------------------------------------------
> Satan vad det vände sig i min mage när jag bara
> läste ditt trådnamn! :) Har precis beställt
> gaffel från dom för 450 eur, kollade med en
> annan medlem här som tipsa om dom och skulle
> tydligen funka fint, vi märker snart, god hjul

Haha, inte meningen att skrämma dej. Det blir säkert kanon med nya gaffeln.

www.alltricks.com?
Försökt handla därifrån men paketet blev skickat tillbaka till dem (utan att någon leveransfirma kontaktat mig). Nu har jag en massa "kredtiter" innestående hos dem har jag förstått från den franska supporten.

Ni som handlat därifrån, finns det något fraktsätt man absolut skall undvika eller är det bara UPS dyraste för 25€ som funkar?

Testade "Collissimo" sist och det gick ju bara tillbaka. Hur fan vet man vilka som tas över av Posten på svenska sidan?

www.alltricks.com?
happymtb.fr skrev:
> kolla gärna med alltricks vad dom rekommenderar
> för frakt till Sverige

Absolut, har ställt precis den frågan till dem 2 ggr nu (på engelska). Det lustiga är att deras support svarar på franska enbart och har hittills ej lyckats få dem att svara på vilket fraktsätt de rekommenderar till Sverige.

www.alltricks.com?
happymtb.fr skrev:
> kolla lägre ner på den sidan:
> http://www.alltricks.com/livraisons.html välj
> Sweden och sen får du svaret. Colissimo verkar
> funka för det...

Var precis Colissimo jag använde och då returnerades bara paketet. Fick svar precis. De bad om ursäkt och skickade det med UPS istället, kostade mig dock 10€ extra..

www.alltricks.com?
art001 skrev:
> Fick hem en gaffel idag, fraktalternativ
> colissimo. Frakt i Sverige av postnord.

Mycket märkligt. Mitt paket skickades den 23e, den 25e står det att paketet skickats i retur, och idag blev ordern krediterad. Antar att jag bara haft otur helt enkelt.

www.alltricks.com?
Donald Tramp skrev:
> art001 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fick hem en gaffel idag, fraktalternativ
> > colissimo. Frakt i Sverige av postnord.
>
>
> Mycket märkligt. Mitt paket skickades den 23e,
> den 25e står det att paketet skickats i retur,
> och idag blev ordern krediterad. Antar att jag
> bara haft otur helt enkelt.

Krediterad så snabbt?
Inte utan att man får känslan av att de har klantat sig på något vis & sedan krediterat snabbt som ögat för att inte fastna med skägget i brevlådan.

www.alltricks.com?
art001 skrev:
> Fick hem en gaffel idag, fraktalternativ
> colissimo. Frakt i Sverige av postnord.

Hur lång tid tog det från beställning till leverans?

Beställde en gaffel för en dryg vecka sedan.

//Green

www.alltricks.com?
art001 skrev:
> Rätt så säker på att det tog ca tio dagar
> från beställning.

Ok, har fortfarande inte fått något. Beställde den 9/10-15 och dagen efter fick jag en bekräftelse att paketet var skickat. Söker jag på kollinummret jag fick på Colissimo står det att paketet är mottaget på "Briarde North".

Kommer du ihåg @art001 om du fick ytterligare statusuppdateringar innan paketet kom?

//Green

www.alltricks.com?
Jag har fått ett paket från som är skadat och från att tidigare varit snabba på att svara är de nu sjukt struliga. Försökt få svar från dem i en vecka och som det behandlat det hela hittils kommer jag aldrig handla där igen.

www.alltricks.com?
Jag har tyvärr raderat mailet med kollinumret men jag vill minnas att jag sökte på postnord med samma nr och kunde följa det någon dag i Sverige. Om jag kan hitta kollinumret återkommer jag med info.
Thomas

www.alltricks.com?
@rddevil80

Så här såg det ut, kunde använda samma kollinummer på postnord söksida från den 24/9. Beställde fre 18/9, leveransförsök med avi i postlådan fre 25/9.

28/09/2015 Votre colis est livré. Suede
25/09/2015 Votre colis n'a pas pu être livré, il sera mis à disposition dans le bureau de Poste du destinataire. Suede
24/09/2015 Votre colis est en cours d'acheminement. Suede
24/09/2015 Votre colis est arrivé dans le pays de destination Suede
22/09/2015 Votre colis a quitté le pays d'origine. Centre Export
22/09/2015 Votre colis est en cours d'acheminement. Centre Export
22/09/2015 Votre colis est en cours d'acheminement. Centre Export
21/09/2015 Votre colis a quitté le pays d'origine. Centre Export
18/09/2015 Votre colis est en cours d'acheminement. Plate-forme Briarde

www.alltricks.com?
Mitt paket är fast i Frankrike precis som för rddevil80

Så här har min status vart i en vecka nu:
13/10/2015 Votre colis est en cours d'acheminement. Plate-forme Briarde

www.alltricks.com?
stenmark skrev:
> Mitt paket är fast i Frankrike precis som för
> rddevil80
>
> Så här har min status vart i en vecka nu:
> 13/10/2015 Votre colis est en cours
> d'acheminement. Plate-forme Briarde

Samma som jag då. Har stått så i statusen sedan 2015-10-10.

www.alltricks.com?
Skickade iväg en fråga på engleska till alltricks support och bad dom kolla med Collisimo.
Fick svar, på engelska!, inom några timmar att dom öppnat upp ett ärende mot Collisimo för att spåra och se varför paketet står still.

Så än så länge så sköter dom sig bra på Alltricks tycker jag, problemet tycks ju vara Colisimo.

www.alltricks.com?
stenmark skrev:
> Skickade iväg en fråga på engleska till
> alltricks support och bad dom kolla med
> Collisimo.
> Fick svar, på engelska!, inom några timmar att
> dom öppnat upp ett ärende mot Collisimo för att
> spåra och se varför paketet står still.
>
> Så än så länge så sköter dom sig bra på
> Alltricks tycker jag, problemet tycks ju vara
> Colisimo.

Gjorde precis samma sak i tisdags och fick också svaret att dom har kontaktat colissimo. Fick också svar på engelska faktiskt. En tjej vid namn Maggy som svarade.

Håller tummarna nu!

/Green

www.alltricks.com?
stenmark skrev:
> Rör sig ditt paket på dig något efter att du
> petade på dom?

Nej, inget har hänt när jag kollar statusen. Kontaktade även Colissimo själv med en fråga om mitt paket men fick svaret att dom bara hjälper kunder inom Frankrike med sök-frågor. De bad mig att kontakta säljaren. J-vla Fransoser!

Kände det på mig direkt jag hade klickat "Bekräfta betalning" på hemsidan att jag skulle köpt från Tyskland istället. Skiljde bara 500 spänn mellan butikerna...

// Green

www.alltricks.com?
Efter ganska många meddelande om mitt skadade paket och trasiga delar så släppte det igår ungefär samtidigt som jag gjorde en claim via PayPal (tror dock inte det hann påverka) och nu ger de bra service och svarar snabbt.

Jag misstänker att de har lite standardsvar de klipper in på och kankse inte så mkt händer bakom. Jag har fått två identiska meddelanden där första bokstaven saknas i det ena.

Vi får se hur det slutar.

www.alltricks.com?
När det kommer till reklamationer är de helt värdelösa!

Ca 1,5 månad och många, många meddelanden senare gör de en utbetalning för de ett paket med delar som blivit skadat men inte ens det lyckas de vidare bra med.
Delar för 328€ blev skadade, de betalar ut 314€ i en voucher för att handla på alltricks, en ide hade då varit att även kompensera för frakten på 15€ när delarna ska beställas igen...

www.alltricks.com?
Mitt paket som skickades med Colisomo kom aldrig fram.
Förra veckan påbörjade en hävning av köpet, efter lite övertalande och "hot" om att jag skulle reklamera köpet hos min kreditgivare så gav de med sig till slut.
Pengarna tillbaka på kontot, inga planer att köpa mer prylar där...

www.alltricks.com?
stenmark skrev:
> Mitt paket som skickades med Colisomo kom aldrig
> fram.
> Förra veckan påbörjade en hävning av köpet,
> efter lite övertalande och "hot" om att jag
> skulle reklamera köpet hos min kreditgivare så
> gav de med sig till slut.
> Pengarna tillbaka på kontot, inga planer att
> köpa mer prylar där...

Samma här. Mitt paket kom inte heller fram när det skickades med Colissimo. Hotade med att reklamera till kreditgivare och fick då köpet hävt och pengarna tillbaks.

När man skriver till dom på engelska får man svar på franska vilket krånglar till det en hel del. Kommer inte handla från Alltricks igen. Tackar vet jag Tyskland!

/Green

Senast ändrad:
www.alltricks.com?
Hmm är collisimo standard ifrån Frankrike? Nämligen köpt något på eBay som inte kommit efter en månad, säljaren har dock postat igen tidigare i veckan.

www.alltricks.com?
Beställde gaffel den 30/10 med Collisimo och idag knackade Postnord (förbanne dem) på...synd att jag inte va hemma bara och får vänta till måndag.

www.alltricks.com?
Problem även här. beställde en gaffel i november till dotterns julklapp och paketet fastnade direkt hos Colissimo. Alltricks är inte intresserade av att hjälpa till och skickar bara standardsvar.

Nu börjar det bli lite lätt julpanik! I fortsättningen håller jag mig till Tyskland och ChainReactionCycles. Just nu har Alltricks och Collisimo infriat alla mina fördomar om fransoser.

www.alltricks.com?
Köp en Peugot, och du får gå.
Köp två, och du får gå ändå!

Visste inte inte att jag hade sådana fördomar om grodätare.. Var kommer de ifrån?! :o Anglosaxiska skit-TV! Förstöra fina människor så här?

www.alltricks.com?
Jag kan inte rekommendera alltrix!

Beställning gick enkelt och betalningen med PayPal ställde inte till några problem. Men, när det hade gått fyra veckor och jag varken hade fått bekräftelse på beställning eller fått min vara så kontaktade jag dem vid två tillfällen utan att jag fick något svar. Till sist konktade jag PayPal och då fick jag i allla fall tillbaka mina pengar.

Jag kommer nog inte att beställa ifrån dem igen...

www.alltricks.com?
Samma sak här. Alltricks slutade svara på meddelanden, både via deras webb och PayPal. Nu har jag också gjort ett claim via PayPal. Fy tusan vilken dålig Internethandlare.

www.alltricks.com?
Har beställt två gånger utan bekymmer från deras sida.

Däremot hade postorder lyckats tappa bort ett av paketen. Kom dock tillrätta efter några dagar.

Lite negativt med alltricks är att alla mail är på franska.

Tillbaka
Topp