XTR bakre derailerundran

simulacra

Ny medlem
XTR bakre derailerundran
Jag köpte ju en beggad hoj nyligen, och märkte att ngt konkade rätt rejält när det studsade på.
vid närmare inspektion av baksvingen så såg jag att derailern ligger an DIREKT mot ramen, och slår emot den när det studsar till, kan inte tänka mig att det ska vara så, vad göra?

Bilagor

• IMG_0572[1].JPG
    IMG_0572[1].JPG
    78.7 KB · Besök: 19
XTR bakre derailerundran
Oavsett kedjelängd så är det där typiskt för shimanoväxlar, en bit gummi på växeln eller på ramen löser oljudet.

Edit: Skruva in B-skruven ett par varv, det kan förmildra detta med. Men inte för mycket, övre trissan kommer gå för långt ifrån kassetten då.

Senast redigerad av en moderator:
XTR bakre derailerundran
Ja, men dåså :)
Får byta kedja och se om den rasslar mindre, borde ta cykeln till dr spoke och låta honom se vad som behöver göras :)
Känns som om det jag tjänade på cykeln kanske biter mig i arslet vad gäller service. ;)

XTR bakre derailerundran
Azonic gravity.

Ytterligare småproblem är att bakbromsen alltid verkar ligga på, och efter ha bytt belägg så verkar nu även frambromsen ligga på och det finns inte längre ngt motstånd i bromshandtaget. *suck*

Vilka i sverige servar magurabromsar?

XTR bakre derailerundran
Är inte just den där modellen av XTR (953) väldigt "lång" på fel ledd om du förstår vad jag menar? Borde kunna funka bättre med en annan modell.

Har skickat ett pm också.

Tillbaka
Topp