Yardsale i Jönköping 31/10. Succé, rekord och allt det där!

MTBiker

Aktiv medlem
Yardsale i Jönköping den 31/10 kl 18:00-20:00.
Detta är den sjunde upplagan och nu bjuder vi in både cyklister och skidåkare för att köpa/byta eller sälja prylar.

I denna tråd diskuterar vi vår Yardsale. Skriv gärna vad du letar efter samt vad du kommer ha med dig att sälja.

Bild1.jpg

Bild2.jpg

Senast ändrad:
Jag jobbar på att få dit några återförsäljare oxå.

Redan klara är Proskima som erbjuder skidservice och säljer valla från bland annat Guruwax.

Senast ändrad:
Jag är osäker på vad jag söker men brukar alltid komma hem med bra saker.
Kommer börja leta lådorna för att bestämma vad jag ska sälja. Men lär bli både 29" hjul och kolfiberhjul till racer/CX.

Ca 35 personer anmälda till detta nu.

Synd bara att folket på happy inte verkar intresserade.

Jag söker en MTB/CX ram att bygga vinterpendlare på.

Nu kanske det mest gäller cyklar och längdskidor men jag är ute efter slalomskidor o pjäxor till en tre-åring och en fem-åring! Det ligger ju trots allt en anrik gammal slalombacke jämte klubbstugan!

Steff

steff_ skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu kanske det mest gäller cyklar och längdskidor
> men jag är ute efter slalomskidor o pjäxor till
> en tre-åring och en fem-åring! Det ligger ju
> trots allt en anrik gammal slalombacke jämte
> klubbstugan!
>
> Steff

Man vet ju aldrig vad som dyker upp på en Yardsale. Lite av tjusningen lixom :)

Hoppas du dyker upp.

Grabbarna från La Lepre Stanca kommer och säljer bland annat deras egna kaffe.

Missa inte detta event. Yardsale i Jönnet. Ca 35-40 pers anmälda via evenemanget på FB och via hörsägen. Hur är intresset här på happy?

Jag har skrapat lite i lådorna nu.
*Några feamväxlar
*Avid elexir 1 skivbrom s med skiva Använd 2 gg (Skivan ny)
*Hoods Duraace 7900
*Nya Bontrager 29er däck
*Beg Specialized renegate 29er däck , mycket mycket mönster kvar
*Någon styrtapp
*Nytt 105 vevparti 53/39 ocktalink

mm

Markus J

Senast ändrad:
Jag räknar med att dyka upp för att se om något finns till salu som jag inte visste jag behövde :-)

Som det verkar så är det närmre 40 pers anmälda, vet av erfarenhet att det alltid dyker upp mycket folk. Kommer vara gott om försäljare, vill du förvissa dig om ett bord i stora salen så skicka ett mail till mailaeskil@gmail.com En vacker dag så fyller vi hela stugan med köpsugna och glada människor.

Jag kommer framförallt ha med mig plånboken, men lite prylar har jag nog liggandes. Bland annat ett par 29" hjul, några styrstammar, styren och sadelstolpar.

Jag hade gärna kommit. Men att åka 12 mil enkel väg en torsdag efter jobbet.. Varför lades det inte på lördagen eller söndagen?

tobbe83 skrev:
> Jag hade gärna kommit. Men att åka 12 mil enkel
> väg en torsdag efter jobbet.. Varför lades det
> inte på lördagen eller söndagen?

Vi har kört på helg tidigare och det var inte lika uppskattat. Förra året så hade vi en omröstning och då föll valet på en torsdag. För egen del hade vi gärna kunnat köra en lördag.
Vi har ett par grabbar som åker ca 15 mil enkel resa varje gång för detta event. Hatten av för dem.

Ca 45 pers har sagt att de kommer. Så en bit över 50 bör vi bli :)

Av erfarenhet så vet jag att detta kommer bli grymt!

Är jag bara hemma, så kommer jag. Ska försöka få med lite Boråsare.

SebbeK skrev:
> Av erfarenhet så vet jag att detta kommer bli
> grymt!
>
> Är jag bara hemma, så kommer jag. Ska försöka
> få med lite Boråsare.

Härligt. Vore kul att ses igen. Sprid detta bland dina vänner i Borås.

Är jag inte iväg på jobbresa kikar jag in en runda....
Finns nog massor jag ännu inte vet att jag behöver ;)

Vernersson skrev:
> Är jag inte iväg på jobbresa kikar jag in en
> runda....
> Finns nog massor jag ännu inte vet att jag
> behöver ;)

Det brukar vara så :)

Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.Köpasäljabyta.

En vecka kvar. Jag har 17 anmälda säljare til kvällen. Däribland företag som Proskima och Kvalitetstid samt kommer Tobias Ludvigsson och ska sälja av en massa prylar.

VÄLKOMNA!!!

Någon som är intresserad av ett par Avid Elixir 5 bromsar? 160/160 oanvända skivor medföljer. Har även en tunad Sram Rival bakväxel och en Sram Red bakväxel också lättad om det skulle vara intressant.

Skriv i tråden eller skicka ett pm så fixar jag de till Yardsalen.

Öster Cykel har skänkt en del prylar som vi säljer till förmån för arrangerande IF Hallby.

David Erixon kommer och ger en föreläsning vid kl 20:00 om han och hans kompis Niclas äventyr i Norge på langs, 253 mil av skidglädje.

Detta kommer garanterat att vara inspirerande med vackra bilder.

"Vintern 2013 genomförde David Erixon och Niclas Bentzer en 253 mil lång skidtur genom hela skandinaviska fjällkedjan.
Med hjälp av bild, film och spännande historier kommer David ta oss med från Lindesnes fyr i södra Norge till Nordkap.
Från dröm till verklighet.
Från höga berg till ombonade fjällstugor och solgropar.
"Vår ambition med turen var inte på något sätt att slita maximalt och testa våra gränser till det yttersta, tvärtom!
Vi ville njuta så mycket som möjligt!"

Senast ändrad:
Öster Cykel i Jönköping har skänkt en del prylar som vi säljer till förmån för arrangerande IF Hallby SOK.

Även om tråden här på FB är rätt död så är känslan god. Jag gissar på minst 60 pers på torsdag och med ca 30 säljare. Hoppas på fler men man vet aldrig.

Detta kombinerat med en GRYM föreläsning gör att jag tror att det kommer bli en bra kväll.

Skulle vilja dyka upp för att avyttra lite överblivna cykelprylar (har bl.a. en fin äldre GT Avalanche-ram i XL) och kanske fynda ett par längdskidor, men vi väntar barn med planerad leverans just 31/10. Så jag har inte vågat anmäla mig :/ När är deadlinen om man vill anmäla sig för att sälja?

Anledningen till att jag tog upp anmälan var att kunna förbereda antal bord etc. Men nu är de bara att koma förbi. Du behöver alltså inte anmäla dig.

VÄLKOMNA!

Jag kommer att ha med mig följande...

Titangaffel för 26" (lätt, typ 620g)
29" rovalhjul
Några styrstammar (KCNC, 4ZA etc)
Specialized 27,2mm sadelstolpe
Lätta snabbkopplingar < 50g (blå)
Time pedaler
Barnhjälm
Roox styre
Lite kläder

Har säkert glömt något...

Förutom sortimentet från absoluteBLACK/Aerozine/Ashima och en fyndlåda med blandade smågrejer kommer jag ha med mig en Tacx i-Magic om någon vill förgylla ttrainerpassen i vinter med lite VR-cykling.

Trident skrev:
> Förutom sortimentet från
> absoluteBLACK/Aerozine/Ashima och en fyndlåda med
> blandade smågrejer kommer jag ha med mig en Tacx
> i-Magic om någon vill förgylla ttrainerpassen i
> vinter med lite VR-cykling.

Jag är nyfiken på din fyndlåda :)

Ikväll kör vi. Ska bli kul att träffas, sälja och köpa lite!

Jag är där ca 17:40 (får stressa hem från jobbet). Nu hoppas vi på riktig mycket folk!

Vilken succé! Tack till alla er som kom. Det blev rekord. Jag räknade aldrig men uppskattar det till minst 70 personer som var där och köpte, sålde och hade kul! Det var även ca 40 pers kvar och lyssnade på Davids fantastiska berättelse om livet på fjället.

För egen del så köpte jag en massa prylar, kom ändå hem 20kr rikare än jag åkte dit. :)

Tillbaka
Topp