Yeti SB95C ute nu

Yeti SB95C ute nu
Nya plast-HT'n såg rätt fin ut också. Vore fin med en långslagig gaffel, men det är nog inte vad den är byggd för. Första gången jag ser någon släppa en ny modell med olika hjulstorlek beroende på ramstorlek. 650B för XS och S och 29" för M och L.

p5pb9463252.jpg

/David

Yeti SB95C ute nu
Att SB-29'ern skulle få plastchassi var ju ganska väntat, men jag undrar när dom gör en kortslagig variant ex. SB-44C? Det skulle bli en perfekt Hellas-raket det! (Och då pratar vi så klart 26")
SB-95C blir nog en riktig försäljningsframgång (det med), men det är något med Yeti och 29'er jag inte får ihop. För mig är Yeti hardcore, något för folk som gillar att "bomba" iväg på (främst nerför så klart) och det är där det inte riktigt passar in med dessa sävliga traktor hjul...

Duckar nu för alla förnärmade 29'er hulliganer // Larsa ;)

Yeti SB95C ute nu
Håller med s, Yetis kolfiber-varianter ser riktigt skumma ut och är rätt fula. Samma med SB66 carbon även om den är lite mindre extrem..

Yeti SB95C ute nu
pean skrev:
-------------------------------------------------------
> Håller med s, Yetis kolfiber-varianter ser
> riktigt skumma ut och är rätt fula. Samma med
> SB66 carbon även om den är lite mindre extrem..

Smaken är som b.... Själv tycker jag dom är läckra, väcker ha-begär, fast det kanske mer handlar om deras image.
Men både 95'an och 66C har ju fått en o annan utmärkelse så de lär ju inte gå av för hackor att köra... // Larsa

Yeti SB95C ute nu
Håller också med om att SB-modellerna är snyggare i aluminiumversion, men smaken är ju som sagt var delad.. Dock tycker jag att de äldre ASR-modellerna gör sig bättre i plastversion. Fast där är jag iofs lite partisk.

Vore kul att provcykla någon SB-modell och bilda sig en uppfattning om hur de känns jämfört med äldre Yetis.

/David

Yeti SB95C ute nu
Jag gillar äldre ramar med raka rör, yetis nya ser lite "skitnödiga" ut utan anledning (kanske finns någon men det går över huvudet på mig), ju mer svängda rören e ser dom ut som överdimensionerade tantcyklar (SB66 o 95, men vissa andra märken har flippat helt på sina bocknings maskiner ännu mer). Trist för jag älskar märket men skulle inte byta ut min min Asx mot nån av dom där om jag så fick en gratis.

Antagligen betyder detta att jag börjar bli gammal... åh vad det var bättre förr ;)

Yeti SB95C ute nu
trampar sb95...och föregångare big top.

för er som har svårt för arc:n
Yeti har alltid stått för nyskapande.
Nu även designmässigt, "red dot award" på den, helt klart.

hade jag stålar skulle jag byta upp mig direkt till C versioner..

Nu får jag nöja mig med gammalt skit som troligen kommer vara benchmark ngra säsonger till.

:-)

Yeti SB95C ute nu
Tycker den va riktigt snygg! Kudos att de vågar ha extern wiredragning oxå. Enda minuset är väl den flacka sadelvinkeln, 72grader bara. (och kanske ev prislappen...)

/T

Yeti SB95C ute nu
pean skrev:
-------------------------------------------------------
> Yeti har demodagar den här helgen i närheten av
> där jag bor, kanske gör de sig bättre i
> verkligheten än på bild.

Åk dit och köööp! Såg att dom hade en gul SB66C, det kan inte bli fel!

Tillbaka
Topp