Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Brattis sa:Hade Tisdagsrajds-premiär med min AL comp 1 igår, Har rullat runt på en Epic Comp så var rätt spänd på hur Jeffsyn skulle kännas ute i Hellas. Det var skitkul! uppför var det inte jättemycket skillnad mot Epicen, men utför så åkte man bara med världens största flin och med en helt annan kontroll och vilja att bara trampa på och köra ännu hårdare. Var över lag nöjd med Ibexarna, körde strax under två kilo och lyckades naturligtvis genomslagspunka påväg till HBB! Bytte slang, och tog rygg på lite andra glada Rajdare. Vet inte om jag var för trött, eller om det var för mörkt eller om jag var ovan, men drog omkull med en rejäl OTB och landade på en annan sten ett par meter längre fram. Lätt öm i revben och axel men kunde röra alla fingrar och arm svor jag lite, och började sen lite stukad rulla hemåt när jag inser att jag blöder rätt kraftigt från vänster underarm. Har lyckats slå upp ett rätt nasty sår som syddes ihop på SÖS efter att jag varit hemma och lämnat av cykeln.
Men ja, Cykeln klarade sig utan skador för den som var orolig! :)
Kommer bli en kul höst det här!
crazygubbe sa:Skönt att hojen klarade sig. :)
Hur länge fick du vänta på SÖS?
Brattis sa:Hej Jens, jag har en AL Comp 1 i large på Södermalm du kan få klämma lite på om du vill?
GBGmackan sa:Hej! Är sugen på att beställa en Jeffsy men känner mig lite osäker på om det är vad jag egentligen är ute efter? Kanske någon av er som fått sina cyklar kan hjälpa mig? Jag cyklar idag en Canyon Spectral 7.0 ex, ganska modern 27.5 stigcykel med 150/140mm dämpning, 66,5 grader styrvinkel, 74,5 sadelrör-vinkel, storlek xl. Cyklar lite utanför Oslo och här är det brutalt kuperat, stenar och rötter överallt och sällan någon skön flytande stigcykling. Spectralen är grym utför men det är ett par saker jag stör mig på..... Brant teknisk klättring är ett helvete eftersom framhjulet vandrar runt halva skogen men det som jag egentligen stör mig på mest är bristen på rapphet i cykeln. Inte så att den är gungig men jag sitter ganska långt bak och det blir aldrig någon riktig fartkänsla på plattare partier. Ett Highroller II fram och 170 mm vevarmar påverkar säkert lite. Jämför framförallt med Spec Camber 2016 och hardtail 29a. Jag vet att jag vill ha 29" hjul och behöver en lite krallig cykel pga stigarna här men blir en Jeffsy bara en Spectral ex med 29" hjul, om ni fattar vad jag menar?
Tacksam för lite input!!
supreeme sa:GBGmackan sa:Hej! Är sugen på att beställa en Jeffsy men känner mig lite osäker på om det är vad jag egentligen är ute efter? Kanske någon av er som fått sina cyklar kan hjälpa mig? Jag cyklar idag en Canyon Spectral 7.0 ex, ganska modern 27.5 stigcykel med 150/140mm dämpning, 66,5 grader styrvinkel, 74,5 sadelrör-vinkel, storlek xl. Cyklar lite utanför Oslo och här är det brutalt kuperat, stenar och rötter överallt och sällan någon skön flytande stigcykling. Spectralen är grym utför men det är ett par saker jag stör mig på..... Brant teknisk klättring är ett helvete eftersom framhjulet vandrar runt halva skogen men det som jag egentligen stör mig på mest är bristen på rapphet i cykeln. Inte så att den är gungig men jag sitter ganska långt bak och det blir aldrig någon riktig fartkänsla på plattare partier. Ett Highroller II fram och 170 mm vevarmar påverkar säkert lite. Jämför framförallt med Spec Camber 2016 och hardtail 29a. Jag vet att jag vill ha 29" hjul och behöver en lite krallig cykel pga stigarna här men blir en Jeffsy bara en Spectral ex med 29" hjul, om ni fattar vad jag menar?
Tacksam för lite input!!
Går du i säljtankar så kan jag ev tänka mig att förbama mig över din Canyon :) Beroende på vad du vill ha för den såklart..
GBGmackan sa:supreeme sa:GBGmackan sa:Hej! Är sugen på att beställa en Jeffsy men känner mig lite osäker på om det är vad jag egentligen är ute efter? Kanske någon av er som fått sina cyklar kan hjälpa mig? Jag cyklar idag en Canyon Spectral 7.0 ex, ganska modern 27.5 stigcykel med 150/140mm dämpning, 66,5 grader styrvinkel, 74,5 sadelrör-vinkel, storlek xl. Cyklar lite utanför Oslo och här är det brutalt kuperat, stenar och rötter överallt och sällan någon skön flytande stigcykling. Spectralen är grym utför men det är ett par saker jag stör mig på..... Brant teknisk klättring är ett helvete eftersom framhjulet vandrar runt halva skogen men det som jag egentligen stör mig på mest är bristen på rapphet i cykeln. Inte så att den är gungig men jag sitter ganska långt bak och det blir aldrig någon riktig fartkänsla på plattare partier. Ett Highroller II fram och 170 mm vevarmar påverkar säkert lite. Jämför framförallt med Spec Camber 2016 och hardtail 29a. Jag vet att jag vill ha 29" hjul och behöver en lite krallig cykel pga stigarna här men blir en Jeffsy bara en Spectral ex med 29" hjul, om ni fattar vad jag menar?
Tacksam för lite input!!
Går du i säljtankar så kan jag ev tänka mig att förbama mig över din Canyon :) Beroende på vad du vill ha för den såklart..
Tack för erbjudandet:) Men, eftersom jag fortfarande är osäker på vad jag skall ersätta den med så behåller jag nog den ett tag till.
Bofinken sa:Tja.
Ni som äger Jeffsy:s skulle man kunna få längd innebensmått samt cykelstorlek har svårt o välja L eller XL är själv 185cm.
/Jonni
Det där med framhjulet är mest en teknikfråga. Din cykel är ändå inte särskilt flack så det borde vara hanterbart. Du får jobba med viktöverföringen bara.GBGmackan sa:Hej! Är sugen på att beställa en Jeffsy men känner mig lite osäker på om det är vad jag egentligen är ute efter? Kanske någon av er som fått sina cyklar kan hjälpa mig? Jag cyklar idag en Canyon Spectral 7.0 ex, ganska modern 27.5 stigcykel med 150/140mm dämpning, 66,5 grader styrvinkel, 74,5 sadelrör-vinkel, storlek xl. Cyklar lite utanför Oslo och här är det brutalt kuperat, stenar och rötter överallt och sällan någon skön flytande stigcykling. Spectralen är grym utför men det är ett par saker jag stör mig på..... Brant teknisk klättring är ett helvete eftersom framhjulet vandrar runt halva skogen men det som jag egentligen stör mig på mest är bristen på rapphet i cykeln. Inte så att den är gungig men jag sitter ganska långt bak och det blir aldrig någon riktig fartkänsla på plattare partier. Ett Highroller II fram och 170 mm vevarmar påverkar säkert lite. Jämför framförallt med Spec Camber 2016 och hardtail 29a. Jag vet att jag vill ha 29" hjul och behöver en lite krallig cykel pga stigarna här men blir en Jeffsy bara en Spectral ex med 29" hjul, om ni fattar vad jag menar?
Tacksam för lite input!!
Jens_L sa:Ni som har växlar med en klinga fram, hur upplever ni hur utväxlingen passar för transporter och mer XC anpassad cykling?
Jag oroar mig för att det ska bli en för lätt utväxling, de gånger jag kör mer grusväg.
Normalfallet för mig är dock turer på runt 20 km med 80-90% skogscykling.
nnordvall sa:Jens_L sa:Ni som har växlar med en klinga fram, hur upplever ni hur utväxlingen passar för transporter och mer XC anpassad cykling?
Jag oroar mig för att det ska bli en för lätt utväxling, de gånger jag kör mer grusväg.
Normalfallet för mig är dock turer på runt 20 km med 80-90% skogscykling.
Jag har haft min AL Comp1 nu i en dryg vecka och kört 2st rundor. Gick från en ht XC hojj och var oxå lite orolig för att utväxlingen skulle bli för lätt på grus väg och transport sträckor men tycker inte att det är några problem alls. Har inte känt något behov av tyngre utväxling.
Brattis sa:Jens, Självklart! lite kul med 3 barn som får vänta tålmodigt medans pappor pratar och klämmer cykel ;)
Dock märkte jag en märklig grej med min Monarch RT3 igår, Tyckte cykeln blev stummare och betedde sig konstigt, och i ett litet huck bottnade jag bak! Visade sig att dämpen i princip gick helt tom, Hela pistongen intryckt trots att jag hade tryck i gaffeln? Enl dämppump hade jag 220 PSI i dämpen, men den var helt i botten. Har jag missat något? Jag ställer dämpen i "open" när jag pumpar men har ingen större erfarenhet av Monarchen sen tidigare. Any tips?
Brattis sa:Jens, Självklart! lite kul med 3 barn som får vänta tålmodigt medans pappor pratar och klämmer cykel ;)
Dock märkte jag en märklig grej med min Monarch RT3 igår, Tyckte cykeln blev stummare och betedde sig konstigt, och i ett litet huck bottnade jag bak! Visade sig att dämpen i princip gick helt tom, Hela pistongen intryckt trots att jag hade tryck i gaffeln? Enl dämppump hade jag 220 PSI i dämpen, men den var helt i botten. Har jag missat något? Jag ställer dämpen i "open" när jag pumpar men har ingen större erfarenhet av Monarchen sen tidigare. Any tips?
Putte.w sa:Idag kom den. Ska testa i kväll efter jobbet
wenna sa:Hur har det gått för er som hade missljud från cyklarna? Vad visade det sig vara?
Grymt sugen att klicka hem en men jag tror jag ska behärska mig själv för en gångs skull o vänta in 2017. Förhoppningsvis kommer den med boost gaffel också kanske dom botat någon barnsjukdom.
wenna sa:Hur har det gått för er som hade missljud från cyklarna? Vad visade det sig vara?
Grymt sugen att klicka hem en men jag tror jag ska behärska mig själv för en gångs skull o vänta in 2017. Förhoppningsvis kommer den med boost gaffel också kanske dom botat någon barnsjukdom.
aribr sa:Har själv en Radon Slide 130 och funderar på denna. Är Jeffsy den mest prisvärda cykeln därute?
Jo det varju lite därför jag skrev precis det i första meningen...aribr sa:Tråkigt att höra men det är ju problemet med "mail-order-bikes".
jofahjalm sa:Att det tar 16 dagar för företaget att fixa cykeln kanske inte är rekordservice att höja till skyarna, men det är ju långt ifrån någon skandal. Man skulle kunna säga att det faktiskt är ganska bra.
calinde sa:Sadelstolpe/sadel, vevlager och genomföringen för växelvajer i ramen har låtit illa på min cykel.
Löst genom infettning och ställt förspänningen på vevlagret.[/qoute]
Har gnissel på min. Förspänning vevlager eller vad tror du?
magnil sa:calinde sa:Sadelstolpe/sadel, vevlager och genomföringen för växelvajer i ramen har låtit illa på min cykel.
Löst genom infettning och ställt förspänningen på vevlagret.[/qoute]
Har gnissel på min. Förspänning vevlager eller vad tror du?
Mitt knakade, gnissel låter mer som vajern? Ganska lätt att kolla om man har race face iaf:
http://www.raceface.com/media/B10186-Cinch_System_Installation.pdf