Ytterligare en däckfråga

Jonasm

Medlem
Ytterligare en däckfråga
Hej,

Har har följande däck liggandes:

2st Hans Dampf 2,35 trailstar
1st Bontrager XR4
1st Bontrager xR3

Jag kör en FS och mest stök, lite lera, vatten, stock och sten.

Hur hade ni gjort? Funderar på XR4 bak och HD fram, men velar lite.

Tack på förhand!

/J

Ytterligare en däckfråga
HD trailstar både fram och bak!
Jag kör det själv och är framför allt nöjd med det här i november-blötan.

Sedan i april-maj kan man byta till något mer lättrullat, men just nu är det blöta stenar, rötter och hällar i skogen.

Ytterligare en däckfråga
Jag har kört så, HD fram och bak, men transportsträckan till och från skogen är ingen lek! ;)

Skulle gärna dra på ett bakdäck som rullar något lättare, men vill inte få sämre grepp. Tycker faktiskt XR däcken känns rätt bra! Men har inte testa xr4 bak

Ytterligare en däckfråga
Jonasm skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har kört så, HD fram och bak, men
> transportsträckan till och från skogen är ingen
> lek! ;)
>
> Skulle gärna dra på ett bakdäck som rullar
> något lättare, men vill inte få sämre grepp.
> Tycker faktiskt XR däcken känns rätt bra! Men
> har inte testa xr4 bak

Pumpa bakdäcket stenhårt till asfaltscyklinge n och pys ner till vettigt lufttryck när du kommit fram till skogen? De flesta däck rullar skapligt på asfalt om de är hårdpumpade. Jag gjorde så med CM ifjol och det kändes iaf vettigt och HD och CM är väl ungegär lika vidriga med låg tryck på asfalt?

Ytterligare en däckfråga
Absolut, så kan man göra. Lite trist att stanna och fixa med det bara. Men visst rullar dem klart lättare med lite tryck än mina ~1,8 bar :)

/J

Ytterligare en däckfråga
Jag har kört 2,35 HD fram och Rock Razor bak tubeless och har varit väldigt nöjd.
Det enda är när man klättrar uppför i leriga backar då det slirar lite mycket ibland då Rock Razor har fokus på kantgrepp.

Ytterligare en däckfråga
På ena cykeln har jag idag HD fram och bak, rullar tungt men väldigt nöjd med greppet. Den cykeln ska säljas.

På den andra har jag XR3 bak och XR4 fram. Tycker XR4 fungerar bra, men xr3 släpper ganska lätt där jag cyklar.

Nån som testat xr4 bak?

Ytterligare en däckfråga
Jonasm skrev:
-------------------------------------------------------
> På ena cykeln har jag idag HD fram och bak,
> rullar tungt men väldigt nöjd med greppet. Den
> cykeln ska säljas.
>
> På den andra har jag XR3 bak och XR4 fram. Tycker
> XR4 fungerar bra, men xr3 släpper ganska lätt
> där jag cyklar.
>
> Nån som testat xr4 bak?

JAg kör SE4 (samma mönster) både fram och bak, jättenöjd. XR3 bak i seg lera är dock ingen höjdare då det sätter igen rätt fort.

Tillbaka
Topp