Emil777
Aktiv medlem
Zeb, Mezzer, Super Z eller Fox38 ?
Vad ska tomten komma med i Ă„r ? 
NÄgon i familjen önskar sig en framgaffel till en Spindrift-ram.
Prioriterar nÄgot som Àr enkelt att serva sjÀlv, lÄg vikt och funkar bra i cykelpark.
Jag behöver inte det senaste eller jÀttemÄnga instÀllningar ryp "high speed, low speed, dualtune".
Tomten tror en Mezzer Pro Àr bra. Den vÀger litet mindre Àn de andra och Àr snygg.
Sen kanske tomten tÀnker att Super Z Àr bra den ocksÄ. Den verkar vara enkel att justera.
Tomten har ingen aning om Zeb eller Fox38. Bara att de Àr 2-300gram tyngre och att Fox38 Àr dyrast.
Vad ska tomten komma med ?
Jag gissar att man inte kan vÀlja "fel", alla Àr helt OK prestandamÀssigt. Youtube verkar fnÀlla litet pÄ ZEB, men det kanske bara Àr för att de Àr vanligast?
Men vilken av dessa fyra kan ge mest gaffel för pengarna?
Kul om nÄgra hÀr kan dela sina erfarenheter.
(De Àr ju typ dubbelt sÄ dyra som en "vanlig" gaffel, sÄ hÀr villjag/tomten verkligen inte Ängra sig sen)
NÄgon i familjen önskar sig en framgaffel till en Spindrift-ram.
Prioriterar nÄgot som Àr enkelt att serva sjÀlv, lÄg vikt och funkar bra i cykelpark.
Jag behöver inte det senaste eller jÀttemÄnga instÀllningar ryp "high speed, low speed, dualtune".
Tomten tror en Mezzer Pro Àr bra. Den vÀger litet mindre Àn de andra och Àr snygg.
Sen kanske tomten tÀnker att Super Z Àr bra den ocksÄ. Den verkar vara enkel att justera.
Tomten har ingen aning om Zeb eller Fox38. Bara att de Àr 2-300gram tyngre och att Fox38 Àr dyrast.
Vad ska tomten komma med ?
Jag gissar att man inte kan vÀlja "fel", alla Àr helt OK prestandamÀssigt. Youtube verkar fnÀlla litet pÄ ZEB, men det kanske bara Àr för att de Àr vanligast?
Men vilken av dessa fyra kan ge mest gaffel för pengarna?
Kul om nÄgra hÀr kan dela sina erfarenheter.
(De Àr ju typ dubbelt sÄ dyra som en "vanlig" gaffel, sÄ hÀr vill