Cannondale jekyl 1000
Aktiv medlem
Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift
Inte om du frågar mej. Jag ser inte det stora nöjet med att sitta och nöta på växelreglagen.miiicke sa:bigmollo sa:Vilken storlek har du på framdrevet? Om det inte ärr pyttelitet så ska det nog funka. Det finns ju rätt många olika saker man kan göra på Zwift. Tävlingarna är bara en del. Det finns riktigt bra träningspass du kan köra också.
Ursäkta mitt amatörmässiga svar, men 44/32T står det på framdrevet. Är de svaret på storleken?
Jag måste erkänna att jag ljuger om det inte är tävlingarna som motiverar mig.... jag behöver kanske komma till insikt att det inte duger med MTB då?
Cannondale jekyl 1000 sa:Finns många sätt att få det att funka. Har du wattmätare på cykeln behöver du inte ens en smarttrainer utan klarar dej med en dumtrainer. Eller så styr du trainern med någon app och väljer själv motstånd så att ditt växelomfång på cykeln passar dej.
Det som kan bli knas är väl egentligen bara om du vill låta Zwift styra motståndet efter hur banan ser ut.
Är det inte tjusningen med att cykla på en smart trainer och zwift som själv reglerar motståndet? Hur funkar det om man cyklar tävlingar på zwift? Är det så enkelt att jag kan strunta i alla "backarna" och bara veva på?