Raggamuffin
Aktiv medlem
Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift
konscious sa:Prövat Zwifta till i ett B race och konstaterar att jag blir frånåkt av andra med lägre w/kg??
Sätt fläkten bakom dig.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
konscious sa:Prövat Zwifta till i ett B race och konstaterar att jag blir frånåkt av andra med lägre w/kg??
staine sa:Rullar verkligen spolen så mycket lättare med mindre tryck från bakhjulet? Det borde ju krävas ungefär samma kraft för att dra runt spolen oavsett tryck. Annars blir systemet ju väldigt känsligt. Lite luft sipprar ur däcket, och vips går det lättare? Stämmer det verkligen?
Raggamuffin sa:konscious sa:Prövat Zwifta till i ett B race och konstaterar att jag blir frånåkt av andra med lägre w/kg??
Sätt fläkten bakom dig.
bigmollo sa:Mysteriet med wattdiffen är löst. Kalibrerade Direton och vips så visade Stages och Zwift samma. Kul, men det betyder också att den fantastiska ökningen jag har gjort under vintern är som bortblåst. Får börja hänga med nybörjargrupperna.
Supersonic sa:Nu är jag totalt novis på Zwift och ställer dumma frågor. Jag har en Monark LT2 med Botös Raspberry-sändare för watt och kadens.
Vad behöver jag mer för att kunna köra den med Zwift?
Pulsband med bluetooth. En padda. Eftersom paddan inte har mottagare för ANT+, löser jag mottagningen?
Raggamuffin sa:konscious sa:Prövat Zwifta till i ett B race och konstaterar att jag blir frånåkt av andra med lägre w/kg??
Sätt fläkten bakom dig.
bigmollo sa:Mysteriet med wattdiffen är löst. Kalibrerade Direton och vips så visade Stages och Zwift samma. Kul, men det betyder också att den fantastiska ökningen jag har gjort under vintern är som bortblåst. Får börja hänga med nybörjargrupperna.
Typ det visste jag men uppför i 10 km/h borde väl samma W/KG ge samma fartHinken74 sa:Raggamuffin sa:konscious sa:Prövat Zwifta till i ett B race och konstaterar att jag blir frånåkt av andra med lägre w/kg??
Sätt fläkten bakom dig.
Kan funka....
Lätt vikt frånåkt på flackt. Tung frånåkt uppför. Sen kanske dem är bättre på att drafta.
desmo sa:bigmollo sa:Mysteriet med wattdiffen är löst. Kalibrerade Direton och vips så visade Stages och Zwift samma. Kul, men det betyder också att den fantastiska ökningen jag har gjort under vintern är som bortblåst. Får börja hänga med nybörjargrupperna.
Hur kalibrerade du?
Jag har försökt använda den funktionen i Zwift men misslyckats.
Var det med Elites egen app?
Hittade någon youtube-video där de spänner remmen inuti, men så tycket väl inte Elite att man ska göra?
såkket sa:Olika inställning på reality?
Ubbe73 sa:Desperat....får inte upp ERG Mode i min PC. Kollat och man ska trycka pil upp och sen finns det en ERG knapp.Har varken pil eller ERG knapp Kör på en Elite Direto med PC+Ant sticka och testade ett event i helgen. Dock så var ERG på och jag hittade ingenstans att stänga av den. Hur gör jag?? max 1m mellan sticka och trainer
Ubbe73 sa:Kanske lite otydlig....i Workouts så är det inga konstigheter med ERG. Där finns det och funkar. Upplever att vid gruppcykling så har jag ingen effekt av terrängen (backar m.m.) och tuggar på samma växel även om det går upp eller ned med samma effekt i princip. Är ute efter variationer som ger växlingar m.m.
geologen sa:Har kört några pass på Zwift nu. De tidigare synkade fint med Strava, men kvällens pass dyker inte upp. Samma sak för en jag känner som körde ungefär samtidigt. Har sett andras Zwift-pass på Strava både före och efter.
Tror ni passen dyker upp framöver, eller är de "förlorade"?
Bengt-re sa:geologen sa:Har kört några pass på Zwift nu. De tidigare synkade fint med Strava, men kvällens pass dyker inte upp. Samma sak för en jag känner som körde ungefär samtidigt. Har sett andras Zwift-pass på Strava både före och efter.
Buggar de så brukar de inte dyka upp av sig själv. Ladda ner GPX från zwift och ladda upp det manuellt till Strava.
geologen sa:Bengt-re sa:geologen sa:Har kört några pass på Zwift nu. De tidigare synkade fint med Strava, men kvällens pass dyker inte upp. Samma sak för en jag känner som körde ungefär samtidigt. Har sett andras Zwift-pass på Strava både före och efter.
Buggar de så brukar de inte dyka upp av sig själv. Ladda ner GPX från zwift och ladda upp det manuellt till Strava.
Ok, bra att veta. Då laddar jag upp från min cykeldator i stället. Kör alltid den parallellt.
Bengt-re sa:geologen sa:Bengt-re sa:geologen sa:Har kört några pass på Zwift nu. De tidigare synkade fint med Strava, men kvällens pass dyker inte upp. Samma sak för en jag känner som körde ungefär samtidigt. Har sett andras Zwift-pass på Strava både före och efter.
Ok, bra att veta. Då laddar jag upp från min cykeldator i stället. Kör alltid den parallellt.
Då får du inte med rutten på zwift och inte heller zwifta idéer om hur mycket km wh gav.
geologen sa:Bengt-re sa:geologen sa:Bengt-re sa:geologen sa:Har kört några pass på Zwift nu. De tidigare synkade fint med Strava, men kvällens pass dyker inte upp. Samma sak för en jag känner som körde ungefär samtidigt. Har sett andras Zwift-pass på Strava både före och efter.
Då får du inte med rutten på zwift och inte heller zwifta idéer om hur mycket km wh gav.
Rutten är ju helt fiktiv ändå, så det är sak samma. Vad betyder "zwifta idéer om hur mycket km wh gav"?
Johan A sa:Dagens pass dök inte upp för mig heller så det kanske var någon glitch idag. Men jag laddade som sagt bara upp filen i Strava så funkade det bra. Förutom den fina bilden på gubben som hojar då som inte kom med.
geologen sa:Nu har jag kört några pass, och när jag kör förplanerade pass så är det en konstig räknare i övre rutan. Det är vit text i en blå ruta med rundade hörn, och vad jag tror är en droppsymbol intill. Räknaren tickar uppåt med uppskattningsvis fem "enheter" per sekund, så jag har inte lyckats koppla det till fart (m/s skulle bli 18 km/h), puls (slag/s skulle ge 300 i puls!), kadens (inte ens om man räknar per ben så det blir 150 i kadens i stället för 300) eller höjdmeter. Ska det symbolisera hur mycket jag svettas? Jag är över 100 000 på bara lite drygt fyra timmars cyklande, så vilken mystisk enhet det är i kan jag inte räkna ut. Är tanken i så fall att det ska ge en idé
Bengt-re sa:geologen sa:Nu har jag kört några pass, och när jag kör förplanerade pass så är det en konstig räknare i övre rutan. Det är vit text i en blå ruta med rundade hörn, och vad jag tror är en droppsymbol intill. Räknaren tickar uppåt med uppskattningsvis fem "enheter" per sekund, så jag har inte lyckats koppla det till fart (m/s skulle bli 18 km/h), puls (slag/s skulle ge 300 i puls!), kadens (inte ens om man räknar per ben så det blir 150 i kadens i stället för 300) eller höjdmeter. Ska det symbolisera hur mycket jag svettas? Jag är över 100 000 på bara lite drygt fyra timmars cyklande, så vilken mystisk enhet det är i kan jag inte räkna ut. Är tanken i så fall att det ska ge en idé om hur mycket jag ska dricka? Väldigt konstigt!
https://www.google.com/url?sa=t&sou...BMAF6BAgIEAU&usg=AOvVaw0VTJzWxrN8ZFOD4xbU2nov
geologen sa:Bengt-re sa:geologen sa:Nu har jag kört några pass, och när jag kör förplanerade pass så är det en konstig räknare i övre rutan. Det är vit text i en blå ruta med rundade hörn, och vad jag tror är en droppsymbol intill. Räknaren tickar uppåt med uppskattningsvis fem "enheter" per sekund, så jag har inte lyckats koppla det till fart (m/s skulle bli 18 km/h), puls (slag/s skulle ge 300 i puls!), kadens (inte ens om man räknar per ben så det blir 150 i kadens i stället för 300) eller höjdmeter. Ska det symbolisera hur mycket jag svettas? Jag är över 100 000 på bara lite drygt fyra timmars cyklande, så vilken mystisk enhet det är i kan jag inte räkna ut. Är tanken i så fall att det ska ge en idé om hur mycket jag ska dricka? Väldigt konstigt!
https://www.google.com/url?sa=t&sou...BMAF6BAgIEAU&usg=AOvVaw0VTJzWxrN8ZFOD4xbU2nov
Den länken leder inte nånstans...
geologen sa:
staine sa:Rullar verkligen spolen så mycket lättare med mindre tryck från bakhjulet? Det borde ju krävas ungefär samma kraft för att dra runt spolen oavsett tryck. Annars blir systemet ju väldigt känsligt. Lite luft sipprar ur däcket, och vips går det lättare? Stämmer det verkligen?
Dr_Rydell sa:Någon som provat att - för att snabba på upplåsningar av challenge - aktiverat Everest innan Alp-berget och byter till California eller Italy på vägen ner? Det torde väl gå, eller är Zwift gjort så att man inte kan boosta på detta sätt?
Det är ju ute att vara ute (i alla fall när det inte är solsken). De där cyklarna gör sig bättre på tippen?matt1as sa:Förrådet är laddat till tänderna med 5.1 surround, 90"-projektorduk och Apple TV 4k med zwift. Och precis när det är klart säger nån att det är dags att börja cykla utomhus???
(Bild från innan centern kom upp)
Dr_Rydell sa:Det är ju ute att vara ute (i alla fall när det inte är solsken). De där cyklarna gör sig bättre på tippen?matt1as sa:Förrådet är laddat till tänderna med 5.1 surround, 90"-projektorduk och Apple TV 4k med zwift. Och precis när det är klart säger nån att det är dags att börja cykla utomhus???
Kan man koppla dem på en Trainer? Annars = tippen?matt1as sa:Dr_Rydell sa:Det är ju ute att vara ute (i alla fall när det inte är solsken). De där cyklarna gör sig bättre på tippen?matt1as sa:Förrådet är laddat till tänderna med 5.1 surround, 90"-projektorduk och Apple TV 4k med zwift. Och precis när det är klart säger nån att det är dags att börja cykla utomhus???
Jag hittade dem i ett garage
Läste i tidningen att Tacx ger dispens åt campareglage tre år till. Så det ska vara lugnt. Moton får gå på fultrainern. Resten måste tyvärr till tippen.matt1as sa:Testade, men franskt lättviktsstål är för mjukt för direktdrivna trainers.
Peugeoten har moderna campa-reglage, måste jag köra den också till tippen? Och den röda Moton som skymtar har kört ett par L'Eroica och Retro Ronde, den har jag svårt att göra mig av med. En Eddy tror jag ingen vill ha, så den är väl lika bra att skicka