Bullitt Cargo Bike (en tråd om)

Okej, jag har själv inte facebook men jag ser att där finns ett telefonnummer. Jag får försöka ringa i morgon och se vad det är för något. Tack för hjälpen.

Andreas på Chain of wheel säljer Bullitt och han skall vara mycket kunnig sägs det. Där kan du också testa olika modellen har jag för mig.

Tyvärr är han inte en fena på att marknadsföra sig vilket är synd för jag tror han skulle kunna sälja ännu mer om han gjorde en ansträngning.

Okej det låter ju bra. Det känns alltid bättre att köpa i butik så man kan vända sig någonstans med frågor. Jag ringer Andreas i morgon så får vi se vad som händer.

Köpte min Bullit från Andreas i juni. Precis som dom säger är inte infon hundra förens man är där men när man väl är där är det så är det guld. Även fast jag skulle bygga själv så stod han och diskuterade kompomponentval med mig ett bra tag.

Här skall tydligen vara öppettiderna. Snodd från cykla med lastcykel på fb.

Bilagor

• IMG_2065.PNG
    IMG_2065.PNG
    157.9 KB · Besök: 177
IMG_2071.JPG
När jag ändå är här och rotar så slänger jag upp en bild på min Bullit. Köpte ramen och framhjulet från Chain of Wheels, sen så är resten beställt från diverse webbshoppar. Tanken är att det skall vara lite guldtouch på den men har inte lyckats hitta så många guldiga delar till rimligt pris än.
Fortfarande kvarstår att lufta frambromsen och montera lite schyssta ljus. Sen funderar jag också på att skaffa en längre styrstam och lite smalare styre.
Vad kör ni andra på för styrkombo?

Jag har varit i kontakt med Andreas på Chain of Wheels. Cykeln kunde vara klar i dag. Jag hoppas det så jag kan åka och hämta den NU! Någon som har en thule cykelvagn som de drar med sin bullitt? Räcker axeln som man får med till vagnen?

jomper sa:
Axeln man får med vagnen är rejält lång, sticker ut säkert 10 mm på en vanlig MTB med 135 mm nav.

Tack jag ska kolla på det i morgon. Helst vill man ju slippa snabbfästet helt men det får bli senare. Jag är numer en stolt ägare till en Bullitt. Andreas på Chain of Wheel var grym och ordnade cykeln på en dag.

Funderar på att lacka om min Bullitt då lacken verkligen sett bättre dagar:)

Vet någon om ifall det går att tag i klistermärken med Harry vs Larry och Bullitt grafiken?

/Emil

Larry vs Harry säljer INTE dekaler.

Det har tydligen visat sig vara svårt att hitta en bra leverantör av "after market-märken".

Enligt "källa med insyn"

Om någon vill beställa egna dekaler på (exempelvis) internet så kan jag skaffa passande bildfiler. Det är inte så att LvH inte vill att folk ska ha tillgång till klistermärken.

Jag har kört 650B med kojak 35 mm, 700C får säkert plats men frågan är hur smala däck man vill ha och fortfarande vara "cargo capable".

Är mer sugen på en HED Jet-fälg fram =)

HED vore ju sjukt.
Det beror ju lite på vad som körs. Jag kör sällan vikter över 25 kg och väger själv 65. Så 90kg är ju inga större vikter. Såklart tillkommer cykelns vikt på det

Skillnaden som jag ser det är att man inte lika lätt bunny hoppar (eller iaf lyfter bakhjulet i farten) med en 2,5 m lång cykel som på en vanlig hoj vilket gör det svårare att undvika potthål och andra plötsliga hinder => bra med lite extravolym I bakhjulet för att slippa snake bites. Men om man parkettcyklar duger det säkert med 25 mm bak även på en lastis ;-)

IMG_1192.JPG

Har kört många mil på 700 kol-hjul med 23mm durano+ i 4år nu, senaste halvåret med 2 ungar, aldrig punkat, inga ekerbrott. 451 framhjul med 28mm durano. Nätshoppade kina-hjul som inte rört sig en mm. Det går precis in en crud-skärm bak så att cykeln går att använda i normalt väder oxå.. kör dock aldrig mer än 30kg last, hjulen skulle nog inte palla för många såna turer.

Går det att få testat en Bullitt i Göteborg? Vet bara om en butik som säljer lasthojar och de verkar bara ha el-varianter och inga Bullitts.

Bottenplatta e biltema skomatta, sätet är 2st ihopsatta 0,75x rex-stol, regnskydd från barnvagn å ställningen av böjliga plaststavar tagna från diverse barnvagnsvrak. Sammanlagd kostnad en spotstyver jmf med bullitts egen lösning + väger typ 1/5 så mkt. Ska man kunna cykla 4-5 milsrundor utan el med 2 ungar gäller det att kapa vikt på allt för att det ska gå kunna tillräckligt fort!

Vem är det som kör Bulliten med tempopinnar som jag brukar se komma farandes i Arlöv/Lomma/Lundområdet, måste ju vara nån härifrån.

Jag har kört 26 2,0 med skärm, tight men funkis.
Fram kör jag 1,6 som du säger. Lite liten volym i mitt tycke, men funkar ok i brist på annat.

Mer utrymme fram än bak, när jag körde 50-559 Schwalbe Marathon Winter slipade ytterkantsdubbarna lite på kedjestagens insida. Åas har ju Active Winter i 47-559 hål för två rader dubbar till så man kan ju eftermontera om man känner det behövs mer.

Personligen upplever jag att greppet fram främst begränsas av den annorlunda viktfördelningen och att bäst grepp på snö och is fås genom en 15-20 kg last placerat lååååångt fram i lådan.

Automat sa:
Får man på Marathon Winter 26-2.0? Fram verkar det bara finnas 20-1.6?

Jag monterade Marathon Winter 26-2,0 på min Bullitt igår och höll på att få panik när det inte gick att få hjulet att snurra. Visade sig dock att det var infästningen av bakskärmen på sadelröret som var det stora problemet så efter att ha tagit bort en bricka så fungerade det!

Marginalen mellan däck och kedjestag är dock väldigt liten (3-4mm?) men så länge hjulet är rakt verkar det funka. Det är också väldigt tight mot framväxeln (jag har 2x10) men ingen kontakt än så länge. Jag har bara använt cykeln med vinterdäcken en gång (nu imorse) och det gick ju bra men jag är lite nervös för utrymmet mellan kedjestagen. I värsta fall räknar jag med att ta fram kniven och snickra av kanterna på däcket.

Jag har beställt Marathon Winter 26x1.75 bak till min och fram blev det de enda tillgängliga Marathon Winter 20x1.60. Nu jäklar ska det vintercyklas.

I går var jag även förbi Andreas på Chain och Wheels och monterade en pakethållare på min Bullitt. Inte jättesnygg men väldigt praktiskt. Köpte även Fahrer Panelbags som ger grym förvaring. Jag ska försöka ta en bild under dagen.

Jag fick däremot nedslag på att jag inte tvättat cykeln en enda gång hittills sedan jag köpte den i början av september. Hur ofta tvättar ni era cyklar?

I början både tvättades och vaxades det mer ;-)

Nu inte ofta alls (det är ju trots allt ett bruksfordon och inte en söndagsleksak) vilket särskilt syns undertill så här på hösten. Men med en bra framskärm med lagom lång "ego-lapp" slipper man den värsta skiten liksom att en heltäckande bakskärm håller rumpan torr och drivlinan renare.

Det sitter en liten egolapp på framskärmen orginal men den borde kanske vara lite längre.

Bar Mitts och pakethållare...

Bilagor

• 20171026_093458.jpg
    20171026_093458.jpg
    679.2 KB · Besök: 287
Tillbaka
Topp