Testa nya forumet på Happyride

Har inte varit här på ett tag så missade att det var ett nytt forum, svarade i en tråd & letade i ungefär 3982348048 timmar efter tråden, visade sig att "forum" i huvudmenyn går direkt till att bara lista ens olästa trådar, inte så användarvänligt som standard kanske. Hur kommer man direkt till HELA trådlistan direkt från forum huvudmenyn?

Försöker fortfarande vänja mig med avståndet mellan trådtiteln och raden med 'Svar för 14 minuter sen av xxx'. Det är något avigt med det. Kör original-beige, utan avatarer, Chrome på Android.

Går det att göra något åt layouten på förhandsvisningen/sammanfattningen av länkat material i postningarna? Allt ser ut som annonser hos google!

Lite fult att röda "Ny" är till höger om rubriken när man valt att visa avatarer, när man inte ser avatarer är dom snyggt i samma kolumn till vänster.

Nu kanske jag är lite onödigt besvärlig men vore gött om avatar inställningen hade så man kunde visa avatararer i en tråd men dölja avatar i forumlistan, som det var förr (om jag inte missminner mig)

Jag har stängt av avatarer men får de ändå i PM och notiser, kan man inte stänga de av där också?

Kan inte heller sortera PM inkorg/skickat så alla står kors&tvärs. Inte så farligt men det är ett jävla skrollande innan man är t.ex på sidan 9. Går det inte att ändra eller är jag lite blind?

En till fråga. Vad händer om man följer nån, får man då varje gång han säger nåt notiser, för då vill man ju inte gärna följa nån som har 4000 inlägg per år, eller hur?

En till fråga. Vad händer om man följer nån, får man då varje gång han säger nåt notiser, för då vill man ju inte gärna följa nån som har 4000 inlägg per år, eller hur?

Inga notiser när de du följer skriver något, men däremot kan du klicka in på ”Nyhetsflöde” och där se hur de du följer har interagerat på olika sätt. Som ett happy-facebook.

9034ACF1-C9D7-485D-91C9-14B2ADAA4321.jpeg

Inga notiser när de du följer skriver något, men däremot kan du klicka in på ”Nyhetsflöde” och där se hur de du följer har interagerat på olika sätt. Som ett happy-facebook.

Visa bilaga 400716
Jaha, tack! Jag följer nån men han säger inte så mycket (alltså på Happy) så jag visste inte vad skulle hända. Men ska nu följa dig också (om jag får) för jag läser dig gärna. :cool:

Hade gärna sluppit boxarna till höger med senaste inlägg och Köp & Sälj, dom tar upp onödig plats på bredden (har alltid bokmärken till vänster). Så det är mest en smal kolumn i mitten för själva tråden. Lite irriterande.

En annan grej, har egentligen inte med forumet att göra men: https://happyride.se/turtips/

Vore bra om happy-redaktionen och/eller utvecklarna förbättrade turtips på något sätt, ge det lite mer exponering, hålla det uppdaterat, försöka engagera användarna att lägga in turtips osv där

För det dyker upp sisådär 1030 "Ge förslag på stigar i Gränna/X" per dag i forumet, jag har inte ont om det men hade nog varit lite nyttigt om turtips hade lite mer engagemang ?

Vissa bifogade bilder blir bara små thumbnails medan andra tex i visa din cocpittråden blir stora å fina.
Ska det vara på det viset?

/T på Android /chrome

Hur går det förresten med att öka antalet citat i citat som tillåts till, förslagsvis, tre nivåer? Det är en rätt stor försämring av läsbarheten mot tidigare.

Hur går det förresten med att öka antalet citat i citat som tillåts till, förslagsvis, tre nivåer? Det är en rätt stor försämring av läsbarheten mot tidigare.
Gick det i näst senaste happyforumet? Har sett att det finns snorgamla happyinlägg från 80-talet med sisådär 38920 citerade nivåer men kan inte minna förra versionen (hur kan jag inte minnas, har jag fått en stroke)

Gick det i näst senaste happyforumet? Har sett att det finns snorgamla happyinlägg från 80-talet med sisådär 38920 citerade nivåer men kan inte minna förra versionen (hur kan jag inte minnas, har jag fått en stroke)
Det funkade precis likadant fram till den här uppgraderingen. Till oändlighet när texten knappt fick plats för alla citat-streck.

Att det automatiskt raderas över en viss nivå känns vettigt. Men inte att det är direkt på första.

Jag vill bara säga att jag verkligen älskar det nya forumet!
Visst brukar man inte uppskatta förändringar i UI (utseendet) som positiva, för att de bryter ens gamla vanor och gör så att man är tvungen lära sig på nytt. Men i detta fall känns allt nytt intuitivt och vanligt, vet inte varför. De viktiga funktionerna är fortfarande där de tidigare varit, och de funktioner som jag sällan använder går fortfarande att hitta. Stort tack för detta!

Uppe i den här notifieringsrutan. Så får man länk om någon citerat ett inlägg. Men inte om någon bara gillat. Borde vara likvärdigt att länka till båda. Så man har koll
Syns även på bilden här att gillan inte får en länk.

Screenshot_20200201-182931.jpg

Förmodligen en dum fråga. Men hur loggar jag ut på mobilen? Inte via Meny, inte heller när jag trycker på mitt namn för då får jag kontouppgifter, inställningar os.

Tillbaka
Topp