Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Min lvg från Evans kom med ”rätt”.Om man köper cykel från Evans Cycles, monterar de då ”rätt” fram/bakbroms?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Min lvg från Evans kom med ”rätt”.Om man köper cykel från Evans Cycles, monterar de då ”rätt” fram/bakbroms?
Metallbelägg med skivor för organiska? Bra eller anus?
Metallbelägg med skivor för organiska? Bra eller anus?
Hmm hittar inga matta svarta 60mm. Även 53 för tajt tro? Typ https://www.atredo.se/set-med-stnks...MIm8vJsbbF5wIVEE8YCh2_MwD6EAQYBCABEgJPw_D_BwE+1 på den. Fruns Kona Coco kom med 47mm WTB Horizon och liknande smala skärmar. Ser rätt dumt ut med däck som som sväller ut på sidorna om skärmarna, dessutom opraktiskt.
Ber man personen att själv dra handen runt hela insidan för att hitta vassa saker som kan skjuta slangen? Eller offrar man sig och drar runt sin egen hand? Förmodar att det mest beror på kompetensen hos den som har för lite prylar med sig.Typ så. Ber ev. om att få en ny slang istället för den du lämnar bort i retur (dvs när de lagat sitt däck), då den kommer ha ett fint lager med mer eller mindre kletig och ev glittrig tubelessvätska på sig.
Om man köper cykel från Evans Cycles, monterar de då ”rätt” fram/bakbroms?
Man ger goda råd och låter den som har punka hantera allt kladd. Hur ska vederbörande annars lära sig?Ber man personen att själv dra handen runt hela insidan för att hitta vassa saker som kan skjuta slangen? Eller offrar man sig och drar runt sin egen hand? Förmodar att det mest beror på kompetensen hos den som har för lite prylar med sig.
Ber man personen att själv dra handen runt hela insidan för att hitta vassa saker som kan skjuta slangen? Eller offrar man sig och drar runt sin egen hand? Förmodar att det mest beror på kompetensen hos den som har för lite prylar med sig.
Jag tackar för att ha blivit upplyst av alla kloka svar. Särskilt det sista gillade jag. Med tanke på ökande mängd TL misstänker jag att situationen kan uppkomma förr eller senare.Nja, nån måtta på hjälpsamheten får det vara, rekommenderar att du låter problempersonen sköta det själv. Särskilt om det rör sig om Peatys glittervariant, då bör du hålla ett avstånd på 5-10m för att slippa förföljas av glitter för resten av ditt liv.
Eventuellt kan du erbjuda dig att dra den andras hand.
Slang kommer ju fortfarande användas endast i reserv på både MTB, cross och lvg som det har gjort de senaste åren. Har personen ifråga redan förbrukat sin slang så är det väl snällt att dela med sig.Om man är ute och cyklar, och har med sig extra slangar, plötsligt hittar man någon med punka som har tubeless och behöver hjälp. Hur gör man bäst då? Sliter ur TL-ventilen, lossar däcket och sätter i en slang, annat förslag? Man vill ju inte göra situationen värre.
Slang kommer ju fortfarande användas endast i reserv på både MTB, cross och lvg som det har gjort de senaste åren. Har personen ifråga redan förbrukat sin slang så är det väl snällt att dela med sig.
För övrigt är det väldigt lätt att se var hålet är så man behöver inte gubbkänna så mycket. Det har ju läckt ut gucka där redan.
Gubbig fråga får upp uppnosigt svar ?
Vad är det för skillnad på Aktiv medlem och Medlem som står under respektive nick?
Lossar, draråt däck ventil medVad har man egentligen den här till?
Varför tätar alltid tublessdäck superenkelt när man provmonterar utan gukka för att sen jävlas när man hällt i såsen? ?
Gud vilken tråkmåns.Det är dags att åka till återvinningsstationen om ingen velat ha grejerna gratis efter flera månaders annonsering. Där finns klädcontainer till olika organisationer som skickar vidare till behövande eller försäljning.
TypHar lite svårt att ställa in vinkeln på växelvajern in till min Shimano Sora R3000 tvådelade framväxel. Det skall tydligen finnas något hjälpmedel, typ en mall eller verktyg som skall hjälpa till med det. Vad heter en sådan eller vart kan man få tag på den?
Har lite svårt att ställa in vinkeln på växelvajern in till min Shimano Sora R3000 tvådelade framväxel. Det skall tydligen finnas något hjälpmedel, typ en mall eller verktyg som skall hjälpa till med det. Vad heter en sådan eller vart kan man få tag på den?
Tack, det tricket kände jag till. Tydligen finns det någonting som hjälper till med att få korrekt vinkel av vajern in i framväxeln. Jag pratar inte graden av spänning i vajern som krävs.Är det inte att klämma en 6mm insexa mellan som gäller fortfarande?
Svarar på min egen fråga. Det var en sådan här jag letade efter:Tack, det tricket kände jag till. Tydligen finns det någonting som hjälper till med att få korrekt vinkel av vajern in i framväxeln. Jag pratar inte graden av spänning i vajern som krävs.
Yepp. De är bra att använda. Kom dock ihåg att de har begränsad livslängd så byt den gärna när du byter vajer.Jag hittade det! Den satt på bakväxeln, längst ut där vajern löper ut.
Visa bilaga 402774
Hur är det tänkt att man använder detta "verktyg"? Jag körde in en insexnycel i växeln när jag spände min vajer, o monterade vajetspännare på höljet efter ett tag för att kunna finjustera spänningen lite enklare vid behov...Typ![]()
Shimano TL-FD68 till justering av framväxel - 55,00
Shimano TL-FD68 till justering av framväxel Till justering av kabel på bl.a. Ultegra FD-6800 framväxelwww.cykelgear.se
?
Verkar heta tl-fdr30 för Sora r3000 enligt https://www.google.com/url?sa=t&sou...FjAAegQIARAB&usg=AOvVaw3nlYvmLMFvVHpYEdeQB_R_ dock
Eller svar i tråden ;-)... måste lära mig att läsa manualen.
Reach är kortare på bockstyrescyklar än motsvarande med rakt styre.En stilla undran, hur ska jag tänka angående geon om jag vill köpa en cykel med bockstyre? Jämfört med en cykel med rakt styre, menar jag.
Reach är kortare på bockstyrescyklar än motsvarande med rakt styre.
Så långt vågade jag gissa, men är det generellt något annat som också brukar diffa eller är det i stora drag det? Finns det någon riktlinje där? Säg att jag gillar geon på en given cykel med rakt styre, hur mycket mindre reach bör jag räkna på en cykel med bock?
En stilla undran, hur ska jag tänka angående geon om jag vill köpa en cykel med bockstyre? Jämfört med en cykel med rakt styre, menar jag.
40mm skillnad i reach?
Med mina siffror ovan får jag 60 - 90 mm skillnad i reach.