happymtb.fr
Aktiv medlem
OT: Min deg jäser inte
Äntligen nån som visar baguetten!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
PBR = Pabst Blue Ribbon? Frågar åt en kompis förstås.
Exactomundo.
Misär är ju också en upplevelse ;-)Fasen, den har jag aldrig smakat. Fast jag kanske inte har missat något?
Har man inte koll på det enklaste som temperatur på vattnet så är det nog skit samma med mjölet.
Normcore med sirapslimpa och PBR börjar väl bli ute?
När jag ser rubriken undrar jag hur tråden kunde undgå att bli en fredagstramstråd. Ett av samtidens stora mysterium.Varje gång jag ser denna tråds rubrik tror jag att någon tycker att pengarna på kontot växer för lite. :)
Enligt ovan nämnda bok så går kallvatten lika bra.Har man inte koll på det enklaste som temperatur på vattnet så är det nog skit samma med mjölet.
Frukost i morgon kl 7 i Hässelby, funkar det?När kan man komma förbi och testa baket?
Vanligt jävla vetemjöl med mask?Ser ut att vara mer än "vanligt jävla vetemjöl" i den där.
Ser ut att vara mer än "vanligt jävla vetemjöl" i den där.
Gillart!Det här är ”visa din/ditt bak”-tråden?” va? Bakade sockersnåla (men inte smör-dito) kanelbullar med kidsen idag.
Visa bilaga 403573
Vanlig torrjäst; 50/50 med siktat dinkel- och vetemjöl. 50 ml socker på en halvliters degvätska. Hade en väldigt vek deg samt icke-smält smör = lätta och luftiga bullar. Hackad mandel är klart godare topping än pärlsocker.
Det har råkat hamna några gula styggelser på din pizza. Hoppas det inte är annanas, för då är det bara slänga hela pizzan. Sorry.Vanlig jävla torrjäst och vanligt vetemjöl. Två pizzor och en tredjedel av degen ligger i kylen för att bli morgondagens frukostbröd. Fantastiskt gott kommer det bli!
Visa bilaga 403337
Visa bilaga 403338
Visa bilaga 403339
Hade jag fått välja hade pizzan inte sett ut så. Nu var det dock den sexåriga dotterns tur att bestämma mat och hjälpa till vid tillagandet och då blir det sådär. Bristande föräldraskap? Definitivt!Det har råkat hamna några gula styggelser på din pizza. Hoppas det inte är annanas, för då är det bara slänga hela pizzan. Sorry.
Det blir ännu bättre om du låter bli kaveln och trycker ut degen från mitten istället. Då behåller du luftbubblorna i kanten som bildas i degen under jäsningen.Vanlig jävla torrjäst och vanligt vetemjöl. Två pizzor och en tredjedel av degen ligger i kylen för att bli morgondagens frukostbröd. Fantastiskt gott kommer det bli!
Visa bilaga 403337
Visa bilaga 403338
Visa bilaga 403339
Just den här degen är en snabbdeg som inte ska jäsa något innan tillagning. Kanterna bullar upp sig riktigt fint i ugnen. Har i min ungdom arbetat många år som tunnbrödsbagare, så kaveln hänger liksom med – känns fel att baka utan.Det blir ännu bättre om du låter bli kaveln och trycker ut degen från mitten istället. Då behåller du luftbubblorna i kanten som bildas i degen under jäsningen.
Ingen knådning funkar också.
Här är metoden Luthman beskriver ovan. Sjukt enkelt. Har man pizzastål eller baksten blir det riktigt bra. Annars kan man också grädda i ex gjutjärnsgryta. Du kan grädda degen som en limpa såväl som baguette eller frallor.
Höj ribban lite! Kolla in Paulo och matgeek baka pizzaÄr det grundlig matlagning att göra egen pizzadeg? Då är ribban inte hög
Kungen av Kungsan är och förblir ett kriminellt svin.
Är det grundlig matlagning att göra egen pizzadeg? Då är ribban inte hög
Han var så ökänd så att det gjordes en film om honom.Oj, var han så volatil i sina dar?
Där han spelade sig själv.Han var så ökänd så att det gjordes en film om honom.