(OT eller inte) Tråkigaste som finns

Sätta pastavatten på spisen, gå iväg för att multitaska, och komma tillbaka och inse att man glömt slå på plattan...

Petimätern i mig undrar ifall inte kajak är en kanot? Likväl som kanadensaren är en kanot. Kul på olika sätt!
/David, mer eller mindre född i en ?
Du har rätt förstås, släktträdet båt - kanot - som kan vara kajak (k) eller kanadensare (c). Problemet med kanadensare tror jag är att de är gjorda för att sakta glida fram på skyddade vatten men tex korkade skolutflykter tvingar folk att paddla dem för långt och snabbt på öppna vatten. Hände dottern nyss som fick en inflammation i underarmen som tack för insatsen.

Att klippa naglarna. Inte bara tråkigt utan även ganska meningslöst känns det som. Har många ggr funderat på att slita bort dom.

kasta bort livet på ett lönearbete och producera meningslösa varor och tjänster som inte behövs, som snarare bara förstör miljön och stjäl nästa generations framtid. och att låtsas vara trevlig mot kunder och chefen eller "teamleadern", att bygga sitt personliga varumärke och förgifta sina fritidsintressen och göra hela livet till ett koncept, vara den där ingenjören, konsulten, cykelbudet eller/och grafiska designern som brinner för cykling och hållbara transporter. fy vad trist.

kasta bort livet på ett lönearbete och producera meningslösa varor och tjänster som inte behövs, som snarare bara förstör miljön och stjäl nästa generations framtid. och att låtsas vara trevlig mot kunder och chefen eller "teamleadern", att bygga sitt personliga varumärke och förgifta sina fritidsintressen och göra hela livet till ett koncept, vara den där ingenjören, konsulten, cykelbudet eller/och grafiska designern som brinner för cykling och hållbara transporter. fy vad trist.
Måste vara jobbigt att ha den inställningen. Jag ser mig istället som ingenjören som arbetar med att ta fram innovativa produkter och lösningar som gör folks liv enklare och roligare, och får samtidigt snuskigt bra betalt för det. Det är rätt skönt att kunna försörja sig själv och inte ligga andra (skattebetalare) till last.

nej förresten, det tråkigaste jag vet är att en inte ens får klaga på tillvaron nuförtiden. en ska inte belasta sitt nätverk (ens s.k. "vänner") med negativitet, ingen vill köpa en negativ människas tid och vem vet vem som är ens nästa chef... förlåt, samarbetspartner.

När man läser den här tråden och känner att man får ett infall av att dela med sig, men kan inte för sitt liv komma på vad man ska svara på eller ha en åsikt om eftersom trådtiteln inte står i varje inlägg!

När man läser den här tråden och känner att man får ett infall av att dela med sig, men kan inte för sitt liv komma på vad man ska svara på eller ha en åsikt om eftersom trådtiteln inte står i varje inlägg!
Du skulle hitta på något att gnälla över. Gärna PK och helst inte bittert.

Kanske inte det tråkigaste, men idag på turen med vinterlandsvägaren i kanonfint väder med perfekta vägar så ångrade jag cykelvalet å det grövsta. Räserväder ju!

När man är tvungen att åka kollektivt med jävlabuss pga cykelhaveri eller annan anledning. ?

tåg är mer njutningsfullt. äta frukost medan man är på väg, läsa nyheter och happy.

särskilt bra tillsammans med en favobrompton?

Byta indragna vajrar på gamla cyklar: täcklocken och skruvarna är alltid trasiga, sen hittar man inte hålet ut, om man väl lyckas skramlar det som fan efteråt. Tacka vet jag utanpåliggande gammaldags vajrar!

Vänta på cykel-sändningen som skulle ha börjat på Eurosport, medan de visar klart någon annan sport.

Slentrianrasism och -sexism i vardagen. Fy när människor som en inte riktigt kan välja bort som sällskap visar sig vara jönsar. Supertråkigt.

Tillbaka
Topp