Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Min Vitus Sentier 29 (deore) -19 blev stulen förra veckan, så nu är det dags att beställa en ny...
Vilka cyklar är det Vitusen slåss med just nu?
Bomba med förslag! :)
Finns ju även Laufey H30 om man inte är sugen på att spräcka budgeten.
Yes, köpte själv en H30 för tre veckor sen, med den erfarenheten skulle jag istället beställt och väntat in en H10. Men H30n stod klar i butik att hämta.Finns ju även Laufey H30 om man inte är sugen på att spräcka budgeten.
Tveksam till hur prisvärd den är sett till komponenter![]()
Marin San Quentin 2 blue | bikester.se
Marin San Quentin 2 blue - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Marin Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.m.bikester.se
Tveksam till hur prisvärd den är sett till komponenter
okej, nu hänger jag med lite bättre! tack.Högsta växeln blir inte högre på SX/NX, den lägsta blir lägre - och med det så kan du sätta större klinga fram. Range blir större. Antal växlar är för mig ointressant men det går väl inte att ha hur stor range som helst på hur få växlar som helst.
EDIT, men problemet är inte vad som går - utan vad som finns att köpa och som officellt stöds utan meck. Det enklaste sättet att få större range är att köpa 12s även om samma range bör gå att få till på 11s som på SX/NX.
mjo, jag läste det...Det är andra bromsar / gaffel på Vitus sentier 2020 som inte verkar lika populära vilket gör valet lite svårare. Letar själv efter en HT för 10k men det verkar svårare 2020 än 2019 så kanske blir att gå upp lite.
För att få högre växel tror jag du kan byta utan klingan fram till 32t.
okej, nu hänger jag med lite bättre! tack.
Min Vitus Sentier 29 (deore) -19 blev stulen förra veckan, så nu är det dags att beställa en ny...
Vilka cyklar är det Vitusen slåss med just nu?
Bomba med förslag! :)
Om han trivdes med sentier’n så kommer nog denna kännas som väldigt brant gaffelvinkel.![]()
X-Caliber 8 | Trek Bikes (SE)
www.trekbikes.com
Får u en krona över med till bubbelgum :)
Den där cykeln ser grym ut! Billigare än Sentiern, 2.6". Funderade på hur de får plats med så breda 29":or och chainstay är ju 440 mot 425 på Sentier, förklarar en del iaf.![]()
Pinnacle Ramin 2 2020 Mountain Bike | MOUNTAIN BIKES | Evans Cycles
Buy Pinnacle Ramin 2 2020 Mountain Bike from kr12,395.00. Price Match, Home delivery + Click & Collect from stores nationwide.www.evanscycles.com
Har du inte tittat på fel sentier då. Enligt Wiggle har sentier 29 439 i chainstay. Däck bredd hittar jag inget maxmått på den. På laufey’n är det 29x2,6 och 27,5x3,0Den där cykeln ser grym ut! Billigare än Sentiern, 2.6". Funderade på hur de får plats med så breda 29":or och chainstay är ju 440 mot 425 på Sentier, förklarar en del iaf.
Stämmer säkert. 27,5 3,0 var för orbea laufey då dom skriver Max däck i sina tabellerÄr inte max på sentier 2.5? Sen beror det på vilket 2.5 och vilket 2.6.
Ok, 27.5x3.0 får man vara försiktig med på en sentier 29. Jag har testat 2.8 HD back och det gick bra
Den där cykeln ser grym ut! Billigare än Sentiern, 2.6". Funderade på hur de får plats med så breda 29":or och chainstay är ju 440 mot 425 på Sentier, förklarar en del iaf.
Har du inte tittat på fel sentier då. Enligt Wiggle har sentier 29 439 i chainstay. Däck bredd hittar jag inget maxmått på den. På laufey’n är det 29x2,6 och 27,5x3,0