Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Trevligt cykelväder, trodde morgonen skulle bjuda på kyligare väder. För första gången cyklade jag utan elassist hela vägen till jobbet.

Tråkigt väder; hade inte regnbyxor eftersom SMHI lovade mild nederbörd, och de vanliga är vindtäta. Men det var mer än mild nederbörd, plus att jag blev nedskvätt från 2 stora vattenpölar. Så litet blött.

Stockholm hade ett stadigt snöslaskfall när jag gav mig ut. Keps och brillor var bra, Rainlegs var bättre. Slasktäcket gjorde att det var halt precis utanför dörren, men sen visade det sig att dubbdäck var överflödiga. Igen.

riktigt härligt idag!

Bilagor

• IMG_20200305_080234.jpg
    IMG_20200305_080234.jpg
    805.3 KB · Besök: 191
Vet inte om det var den dåliga sömnen, taskigt rull i de flång nya däcken eller om en dragit på sig nån sjukdom, men uj vad segt det kändes.

Ingen cykling igår, inget idag och inte heller i morgon pga anledning. Blä. På måndag är jag tillbaka.

Cykling idag, någon plusgrad, lite lätt regn, lite snö samt lite mer regn. Satte dit dubbhjulet fram då det tydligen ska klarna upp i eftermiddag/kväll kan bli halt på vägen hem.

Grattis! Nu vet du att det inte går att återvända till ditt gamla liv. Nu är cykelpendling det normala :-) Välkommen och njut!
Ja, det är min förhoppning. Måste få lite rutin på det bara och hitta lösningar på vissa logistiska problem som följer av att man är tvungen att byta kläder på jobbet.

Ja, det är min förhoppning. Måste få lite rutin på det bara och hitta lösningar på vissa logistiska problem som följer av att man är tvungen att byta kläder på jobbet.

Mina tips från 11 år av veckopendling och sex år av cykelpendling.
Packa hela veckans kläder och ta med dessa till jobbet på måndag.
Klä dig likadant varje dag – det gör packningen enklare.
Använd kläder som kan vara lite skrynkliga – för min del är det jeans och t-shirt.

Ställ ett par extra skor, jacka och dushgrejor på jobbet så behöver du bara dagens kläder i ryggan.

Man vill helt klart ha ett par jobbskor. Sen vill man helst ha tre par skor att cykla i så att man alltid har ett torrt par när man ska cykla :)

Höll på att råka ut för en olycka i morse då en bil plötsligt lade i backen och gasade på rejält utan att kola bakåt. Som tur var var det ledigt på sidan om bilen.

Jag blev mest chockad i stunden och cyklade på, men jag borde ha stannat och utdelat en knippe ovett istället.

Duggregn, mörkt. På tågstationen stod en ölflaska på en bänk, till hälften fylld med urin i vilken fem cigarettfimpar vilade.

Gick bra igår (fredag ) ända tills jag nästan var hemma och möter två yngre förmågor åkandes på bakhjulet så länge kunde se dem ett par hundra meter iaf ,
jag känner mig kränkt på riktigt ....
sur gubbe som inte kan cykla på bakhjulet ?

Sportlala säljer en pendlarvänlig resegarderob för 400 spänn som fick högt betyg av road.cc trots dåvarande pris på typ 200 pund. Jag har köpt en men ej testat ännu.
27BE12BB-0A8E-4E36-80E0-C83BD6BB4B60.png

Men var är alla, nästan öde...

De är vid Slussen. Helt galet imorse med cyklister, bilar, fotgängare, flaggvakter överallt. När jag cyklade förbi stod en flaggvakt och skrek åt en fotgängare som "bara skulle dit". Jag tor att många som köpte SL-kort 7-Januari struntade i att förnya det i helgen för det var fler cyklister nu än förra veckan

Tillbaka
Topp