Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

larsan

Medlem
Is-i-ögonen-pendling idag. Aj. Som grädde på moset genade ett pensionärspar ut i cykelbanan precis framför mig. Lyckades tvärnita och tyckte lite att de kanske kunde gå på övergångsstället, 70cm åt höger. Jag blev idiotförklarad.

Fantstisk morgon.

izar

Aktiv medlem
Tittade på Vetenskapens värld igår om giftet i luften, tog vägen över Järvafältet så långt från biltrafiken som möjligt.

sanfar

Aktiv medlem
Blåsiga 17km, motvind som vanligt. Däckstrul efter 12km, framdäcket började krypa av fälgen. Fick stanna och fixa, sen blir blev det lite lugnare sista biten.

SIE

Aktiv medlem
Göteborg levde upp till februarivädrets rykte. Saknade is men det kanske vi kan få imorrn :)

simson

Aktiv medlem
Fint idag lite sid vind imorse , som ökade och vred till sig så att det blev kraftig sned medvind snön kom när jag jobbade men smälte bort
ny kedja kassett , härligt😃

emilh

Aktiv medlem
Fökylningsvibbar, dubbdäck och styv motvind. Såg att jag med 22,5km/h snittfart legat på i snitt 85% av maxpuls under pendlingen - förklarar känslan jag hade trots att jag tyckte att jag kröp fram. Får se om jag överlever arbetsdagen.

zodah

Aktiv medlem
Min "fökylningsvibb" visade sig stämma, har lidit mig igenom corona eller influensa i 4 dagar... T -banan idag. Kanske cykel imorgon.

Lucifer

Medlem
Hold da kæft, det var koldt! -18 grader. Kylan bet bra i ansiktet. Jeans har heller inte så bra vindskydd som man kan önska.

simson

Aktiv medlem
Lite kallt å motvind imorse men hemåt behövde jag knappt trampa , grädde på moset blev passagen över sista korsningen bilarna stannade å vinkade fram en , jag vinkade mycket glatt tilllbaka😜😜

bearthefear

Aktiv medlem
Äntligen lite riktig vintercykling även i Sthlm! Några cm snö i princip hela vägen till innerstan. Skönt att slippa rasslet från dubbarna. De få sträckorna jag dessutom hade medvind blir det sådär härligt knäpptyst, nästan så man kan föreställa sig att man är någon helt annan stans. Tills en buss kommer och förstör den illusionen. Annars mestadels motvind, vilket iofs är bra, för på hemvägen blir det nog ännu mer snö vad det ser ut!

zodah

Aktiv medlem
Tillbaka i sadeln efter ca 10 dagars ofrivilligt uppehåll. Härligt och skrämmande hur mkt kondition man tappar på att ha influensan.

Reivennob

Aktiv medlem
Termometern sa +2 men vurpan i kurvan sa is. Första gången på hela vintern som dubbdäck hade varit nödvändigt för mig, men det var värt en liten vurpa för att slippa dubben på det stora hela.

Lucifer

Medlem
IMG_2003.jpg

Oplogat och spårigt värre. 😩 Gick sådär bra med 42mm-däck. Det var bättre att spåra själv, än att cykla där andra kört.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Vackert i hufvudstaden men trött orkeslös och omotiverad. Inte en enda annan rolig cyklist på vägen heller varken att bli förnedrad av eller att få förnedra. Skitmorgon

revben

Aktiv medlem
Kräk, tydligen blir man av med både kondition och styrka av att bara cykla ett par gånger på några månader. Men det var fint väder på vägen hem.

simson

Aktiv medlem
Sommar sommar sommar sommar , längtar jag efter nu åker iallafall dubbdäcken av . Jag chansar ,
ingen kommer ihåg en fegis .
mange

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Lika jäkla less på allt på hemvägen och inte en enda att kränka eller bli kränkt av. enda possitiva var att prata lite med en annan pendlare några minuter.

roller

Aktiv medlem
Lugnt på hemvägen, så lugnt att en Hemglassbil hade lyckats smyga sig in precis bakom mig utan att jag märkte något. Men när föraren satte på Hemglassbil-trudelutten höll jag på att skita ner mig.

izar

Aktiv medlem
Några dagars utförsåkning gjorde kaos med benen. Känns som om det går sååå sjukt långsamt blivit van med lite högre farter. Nåväl det ger väl sig om ett par dagar.

zodah

Aktiv medlem
Vågade mig på en halvlång extrarunda i morse. Gick väl ok men klen är jag fortfarande.

Dubbdäcken har varit väldigt onödiga denna vinter - dags att skifta tillbaka nu? Ev lite minus på natten till fredag enligt prognosen men sedan bara plusgrader.

izar

Aktiv medlem
Väderbingo idag, lite motvind, lätt regn och några plusgrader, kan knappast bli sämre skulle vara lite mer regn då.

Är det bara jag som är riktigt less på det här halvvädret som vi har haft sedan Oktober?

zodah

Aktiv medlem
Väderbingo idag, lite motvind, lätt regn och några plusgrader, kan knappast bli sämre skulle vara lite mer regn då.

Är det bara jag som är riktigt less på det här halvvädret som vi har haft sedan Oktober?
Tänkte samma i morse. Lite kallare och aningen mer regn och det skulle vara sämsta möjliga vädret.
Nu vänder det!

: -)

ptrk

Medlem
Less på vädret men skönt att det inte är halt.

Sen till kontoret men hade ändå tid att stå och gorma på killen i pickupen som tutade över att jag var i vägen fastän det var sån cykelpassage OCH han hade hajfenor. I övrigt händelselöst

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer