Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

izar

Aktiv medlem
Vankades frukost på jobbet idag så det blev en tur på tom mage i lagom tempo, fint och krispigt ute!

dikyklos

Medlem
Lite längre än normalt. Behövde låna böcker från centralbiblioteket vid Rådmansgatan (Stockholm). Blev då tvungen att cykla norrut genom Slussen: ingen höjdare precis. Annars glädjefyllt som vanligt.
Hur många bilister sitter ensamma i stora bilar i köer? Och för hur länge? Alldeles för många troligtvis. Framförallt vid Brommaplansrondellen.

Äntligen lite ren medvind på hemvägen. Kände mig grymt snabb. Det var jag inte alls visade det sig när jag kollade loggen efteråt...

Världens motvind, 85% av maxpuls nerför och typ 18 km/h. Fick rygg på tre elitpendlare efter en bit, men tröttnade och gick om för att istället få ormen efter mig. Hängde av dom genom en mer snillrik passage av rödljuskorsning.

eggepegge

Medlem
Lite längre än normalt. Behövde låna böcker från centralbiblioteket vid Rådmansgatan (Stockholm). Blev då tvungen att cykla norrut genom Slussen: ingen höjdare precis. Annars glädjefyllt som vanligt.
Hur många bilister sitter ensamma i stora bilar i köer? Och för hur länge? Alldeles för många troligtvis. Framförallt vid Brommaplansrondellen.
Jag. Ensam i bilen och en snittfart på 13kmh på min 20-kilometersresa hem idag. Var avis på cyklisterna hela vägen och ser fram emot när min kroppsvärk efter skidkrasch förhoppningsvis givit med sig efter sportlovet så cykeln kan få jobba istället...

dikyklos

Medlem
Jag. Ensam i bilen och en snittfart på 13kmh på min 20-kilometersresa hem idag. Var avis på cyklisterna hela vägen och ser fram emot när min kroppsvärk efter skidkrasch förhoppningsvis givit med sig efter sportlovet så cykeln kan få jobba istället...
Hoppas på en snabb återhämtning. Och visst några bilister har goda skäl att köra ensama förstås ☺

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Såg ut som en förvårdag skulle spricka igenom runt lunch, men sen kom regnet, blåsten och skymningskänslan tillbaka lagom till trekaffet. Charter, here I come...

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
Nä, otur för dig. Du missade en gratis cykeltvätt. ;)
Gratis sandblästring av drivlinan...
Något som var trevlig var att jag äntligen hade lagt lite tid på att fräscha upp drivlinan med ny kedja, nya trissor och ny vajer och hölje. Minskar misären avsevärt när växlarna i alla fall funkar perfekt och man slipper massa konstigt kvittrande.

sanfar

Medlem
Kom iväg sent så det blev första morgonturen utan lampor, underlig känsla. Styv motvind som stärkte benen.

johan44

Aktiv medlem
Lyse dagtid, ökad säkerhet, samma logik som bilar ;-)
Skön motsol på våta vägbanor idag, ljusterapi!

kaldahl

Medlem
Klädde mig för storm och spöregn, blev bara lite skvätt och friska vindar...
Grymt besviken efter lovande morgon med dundrande regn mot rutan.

juanxxx

Medlem
Flyttat till ny stad. Första dagen med cykelpendling. Höll på att bli påkörd av en dam i bil. Följde efter henne på parkeringen och berättade att jag kunde varit ett barn. Hon blev skärrad.

Annars bra.

d_anders

Aktiv medlem
Skönt att du klarade dig. Ta hand om dig och ta det extra lugnt tills du har vant dig vid trafiken i den nya staden. Tyvärr råkar man ju illa ut ibland även om man följer trafikreglerna.

roller

Aktiv medlem
Pendlingen hem från jobbet igår med stopp för utvecklingssamtal för barn i skolan igår bestod stark motvind och regn. Lyckades bli totalt blöt både på in- och utsidan. Täta skor i all ära, men när det skvalpar i dem är det inte mysigt samtidigt man sitter på mötet. Måste hitta en bättre lösning för glappet mellan skor och regnbyxa vid zenpendling.

sanfar

Medlem
Pendlingen hem från jobbet igår med stopp för utvecklingssamtal för barn i skolan igår bestod stark motvind och regn. Lyckades bli totalt blöt både på in- och utsidan. Täta skor i all ära, men när det skvalpar i dem är det inte mysigt samtidigt man sitter på mötet. Måste hitta en bättre lösning för glappet mellan skor och regnbyxa vid zenpendling.
Skoöverdrag är din kompis...

gsb

Aktiv medlem
Såg detta i fulmek-tråden:

roller

Aktiv medlem
Skoöverdrag är din kompis...
Problemet är att jag använder plattisar och har vattentäta löparskor då jag även går en del med skorna. Vanliga skoöverdrag (om jag hittar tillräckligt stora) går sönder med tanke på hur de kommer att användas. Jag har gjort några lama tester med gaiters men inte hittat något lämpligt än.

izar

Aktiv medlem
Is- krasch- tre frakturer. Har haft trevligare turer till jobbet.
Ajdå, krya.

Min pendling var inte händelselös. Rullafe nerför en backe pxh gkorfe en u sväng över ett övergångställe. Kom en cyklist och en bil men bedömde att jag med marginal skulle hinna runt och svänga till höger. Tittade över axeln och såg att så även var fallet.

En lite bit efter så noterade att det låg någon till vänster bakom mig som tryckte upp mig mot höger mot ett plank. Plötsligt så får jag en smäll på vänster höft av cyklisten som fortfarande inte orkar köra om (det går sakta här pga trafik osv). Blir förbannad och undrar vad han håller på med. Han tycker att jag inte ska göra u-svängar framför honom och jag förklarar att jag var långt före honom och han ska ge fan i att trycka till mig. Hade jag vetat att han var ett UFO så hade jag bara "vinglat" till lite åt vänster så kunde han få ligga där och sprattla.

Försöker få honom att stanna för att ta en diskussion men han vägrar. Det slutar med att jag står utanför hans port och försöker prata vett med snubben, men det är lönlöst ett riktigt miffo/ufo.

Jag må ha varit tight på min sväng men jag tyckte inte det när jag tittade över axeln. Men att sedan försöka preja någon är f-n inte ok.

izar

Aktiv medlem
Kom iväg lite senare än vanligt, skönt att kunna cykla utan lampa det var riktigt fint ute.

simson

Medlem
Som en dröm , lätt mot/sidvind till jobbet, lite med/sidvind hem jämfört med förra veckans stormande , alldeles alldeles underbart.

Jacke89

Medlem
Gick mot hård nordväst stod stundtals still. Med en tung mtb och shwalbe spiker däck har Är det bara inse att man längtar tills racern kommer ut.

på hemvägen hade vinden mojna så Inge flyt idag.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer