Raggamuffin
Aktiv medlem
[OT] Coronatråden 3
Långa köer och tomma butiker i Danmark enligt tidningen. Har de flesta så lite förberedelse hemma? Jag vet att jag är lite överdriven men för några veckor har man väl i alla fall?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ett par veckor iaf, även om det kanske blir lite enformigt mot slutet. Alltid men mest av ren bekvämlighet.Långa köer och tomma butiker i Danmark enligt tidningen. Har de flesta så lite förberedelse hemma? Jag vet att jag är lite överdriven men för några veckor har man väl i alla fall?
Ett par veckor iaf, även om det kanske blir lite enformigt mot slutet. Alltid men mest av ren bekvämlighet.
Sprit klarar jag mig nog livet ut, vin ett par månader, men ölförrådet är lite skralt just nu...Tror jag klarar en månad kanske, men då får jag nog lov att hugga in på sparade rariteter, kanske till och med offra mig på några surisar jag ändå inte tänkt öppna!
Ja ungefär så. Nu var det iofs mat jag tänkte på i första hand ?Sprit klarar jag mig nog livet ut, vin ett par månader, men ölförrådet är lite skralt just nu...
Sitter på pendeltåget. Naturligtvis sitter det ett par idioter och snorar konstant.
Politik, om än så lite!
Det blir ju mer jämförbart med alla andra.. :-PSå, nu kommer inte Stockholm o Sverige sticka ut så mycket i statistiken längre...
![]()
Stockholm byter virusstrategi – alla får inte testas
Region Stockholm byter nu strategi i testandet av misstänka coronasmittade. Bara de som är i riskgruppen eller de som är inlagda på sjukhus kommer nu att…www.di.se
Ja ungefär så. Nu var det iofs mat jag tänkte på i första hand ?
Sprit och vin har jag ju så jag klarar mig ;-)Jahaa... ;)
Sprit klarar jag mig nog livet ut
Tror jag klarar en månad kanske, men då får jag nog lov att hugga in på sparade rariteter, kanske till och med offra mig på några surisar jag ändå inte tänkt öppna!
Vafan, skämtar du eller???Ölen kommer nog att ta slut först för mig, men det ska nog gå att överleva utan i några veckor om det behövs.
Jag förstår verkligen inte alls. Klara sig? Utan öl? I veckor?Vafan, skämtar du eller???
:-)
Jag läste precis exakt en sån analys men dock med lite oklara källor och upphovsman. Intressant men låter ändå bli att länka när jag inte känner mig säker på källan. Det vore intressant med en lite mer uppenbart tillförlitlig.Det vore intressant med någon sorts helhetstäckande (är det ens ett ord?) statistik/graf som visar hur snabbt saker eskalerat. Alltså inte bara smittade från dag till dag, utan även synkad med restriktioner som trätt i kraft, nedstängningar, isoleringar, företag som stänger ner tjänster, etc. Så man får en sorts kurva som i högst enkla drag kan beskriva hur samhället i stort påverkas, dag för dag. Det kan ju kanske även hjälpa en att visualisera hur saker potentiellt kan komma att se ut om både en och två veckor.
Varför hamstrar folk dasspapper egentligen? Tror de att de ska bli dåliga i magen av viruset?
Känns väl rimligare att hamstra nåt som inte tillverkas i Sverige i så fall, och sånt som man faktiskt inte överlever utan (typ mat). Själv ska jag sluta gnälla över att frysen alltid är så full att det inte går att få in något i den, så jag slipper hamstra något. Ölen kommer nog att ta slut först för mig, men det ska nog gå att överleva utan i några veckor om det behövs.
Det var väl just en sån som länkades i inlägg #247. Den var rätt intressant, även om den kändes lite hemsnickrad.Det vore intressant med någon sorts helhetstäckande (är det ens ett ord?) statistik/graf som visar hur snabbt saker eskalerat. Alltså inte bara smittade från dag till dag, utan även synkad med restriktioner som trätt i kraft, nedstängningar, isoleringar, företag som stänger ner tjänster, etc. Så man får en sorts kurva som i högst enkla drag kan beskriva hur samhället i stort påverkas, dag för dag. Det kan ju kanske även hjälpa en att visualisera hur saker potentiellt kan komma att se ut om både en och två veckor.
Det var samma jag läste också. Hållet helt med om känslan.Det var väl just en sån som länkades i inlägg #247. Den var rätt intressant, även om den kändes lite hemsnickrad.
Hamstrars uppsugningsförmåga är oöverträffad!
Denna tror jag ni menar?Enligt nedanstående artikel är det liknande utveckling som Japan i Taiwan, Singapore, Thailand och Hong Kong och anledningen är isf att de lärde sig av sars-utbrottet 2003.
![]()
Coronavirus: Why You Must Act Now
Politicians and Business Leaders: What Should You Do and When?medium.com
Jag tycker det var en välgjord och läsvärd (om än lite deprimerande) artikel.
Det var samma jag läste också. Hållet helt med om känslan.
Ja tack, jag hade missat den. Intressant och ambitiöst bollande med siffror.Det var väl just en sån som länkades i inlägg #247. Den var rätt intressant, även om den kändes lite hemsnickrad.
Fast det var inte nödvändigtvis realtid vi var ute efter.Den bästa realtidstrackern jag hittat:
Då får man göra som förr i tiden, gräva ner maten ute i skogen!Många som har käk för lång tid i frysen, men tänk om elgubben blir sjuk då!
Ja, en kris där elen slås ut är ett intressant scenario. Glad att jag oftast har bilen fulltankad, då tar jag mig iaf 100 mil vid behov.Många som har käk för lång tid i frysen, men tänk om elgubben blir sjuk då!
Du kan i varje fall bryta ner sjuka/döda på land region, plotta en del data över tid, osv... annars på covid19 subredditen finns det en del länkar som också är braFast det var inte nödvändigtvis realtid vi var ute efter.
Koppla trainern till frysen? Men nja, det är ett tag kvar till zombieapokalypsen.Många som har käk för lång tid i frysen, men tänk om elgubben blir sjuk då!