Ja olika strategier funkar bra i olika länder, jag ska försöka sammafatta det artiklen säger. Man kan välja två sätt att hantera detta utbrott, man kan antigen försöka fördröja spridningen av viruset så att det sker i lagom takt så att vården hinner med, men så att ca 60% av befolkningen blir smittad tillslut och vi då får flockimmunitet detta kallas mitigation och är den strategi som Sverige och UK tidigare haft. Den andra strategin är supression, detta betyder att man inte siktar på att få flockimmunitet genom att låta en majoritet av landets folk bli smittade, utan instället att man genom strikta åtgärder håller smittan nere medans man väntar på ett vaccin för att på så vis skydda riskgrupper. Jag har tidigare fördömt supression metoden eftersom detta innebär att landet måste hålla dessa extrema restriktioner ända tills vi får ett vaccin, vilket i princip är omöjligt, se bara på italien, folk är REDAN less på karantän och bryter den. Men studien jag hänsivade till visar dessvärre att mitigation metoden är ännu värre, folk kommer troligen dö som flugor om vi går på den metoden. Man kan inte ge ett tvärsäkert svar nej, men nu börjar man kunna ha en väldigt bra gissning och tyvärr ser det inte ljust ut.