Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Typ rymddräkt är att föredra då tävlingen kommer gå på betydligt högre höjd över havet (ca 150möh) än SSSM i Nynäshamn (ca10möh) och vi kan vänta till 06.45 på måndag morgon då vi börjar kl 7 å jobba...Klarar man det där utan Kenny Starfighterdräkt? Hur länge kan ni vänta innan ni måste hem?
Klarar man det där utan Kenny Starfighterdräkt? Hur länge kan ni vänta innan ni måste hem?
Härligt. Vi får se hur epidemin drar fram. Känns inte helt omöjligt att delta rent numerärt men fysiskt låter det besvärligt när pro-touren inom SS-mtb betecknar det som tekniskt. Misstänkt ocyklingsbart.Du kan slappna av, Hasse!
Jag börjar jobba kl 23 på söndag så känn ingen stress?
Man känner sig både lite extra välkommen och speciell på samma gång :)Det är också väldigt trevligt att det är "open" och "invitational". Vem som helst får komma men man är ändå inbjuden. Känns bra.
Dela ut bambino med direktdrift på framhjulet till alla som kommer med "fel" cykel. :)Nu har jag redan stött på en som frågar om Fake-klass i rejset. Eller nja, ville köra fast med växlar..
Alla är bjudna både in och ut :)Öppet för alla som är inbjudna?
Jag har gått och blivit samhällsviktig. Kombinerar jag min usla talang med risken att med eller hem virus känns mitt deltagande högst osäkert just nu. Ärligt talat är jag nog tvungen att säga nej.Den här får man väl konsultera nu då? Verkar ju vara goda utsikter för Lingman invitational. Inte så många kommer, knappast internationellt deltagande, närkontakt nja, deltagare med samhällsviktiga arbeten nja, det är utomhus. Alla får lova att inte krascha och behöva åka till sjukhus.
Näää...Jag har gått och blivit samhällsviktig. Kombinerar jag min usla talang med risken att med eller hem virus känns mitt deltagande högst osäkert just nu. Ärligt talat är jag nog tvungen att säga nej.
Joooo.... Men jag kommer hemskt gärna när läget är mer under kontroll för sjukvården och samhället.Näää...
Jag har gått och blivit samhällsviktig. Kombinerar jag min usla talang med risken att med eller hem virus känns mitt deltagande högst osäkert just nu. Ärligt talat är jag nog tvungen att säga nej.
Ni får gärna driva med mig om detta. Jag behöver dra en gräns och det är inte alls för min egen skull.
Nej jag tog det inte som ett hån. Allas våra förutsättningar är olika. Jag vill gärna att evenemanget blir av för de som kan. Utifrån mitt perspektiv funkar det inte för mig. Men gärna senare. Men ni får skoja om det. Jag är inte så känslig, särskilt inte när det är folk man vet ungefär var man har. :)Mitt inlägg var absolut inte menat som ett hån och tog du illa upp så ber jag verkligen om ursäkt.
Det är ju ett absolut måste att cykla singlespeed så det är bara att komma upp.
Start klockan 12 med en cykellängds mellanrum mellan deltagarna. Max 40 deltagare ( Känns coolt att skriva det för det var väl ca 30 på SSSM) för vi är väl några funkisar och kanske nån enstaka publik...
Klasser: True singlespeed Dam å Herr. Fake=tejpade reglage på den minst felande växeln.Övriga kör hur som helst.
Helt gratis att vara med men ta med mat och dryck om ni vill ha det.
Banans längd ca 17km och bitvis riktigt teknisk men fullt cykelbar om man är envis.
Parkering och nummerlappsutdelning vid Järbo Snickeri / Lingmans Kulturplåtslageri på Spelbovägen 7 i Järbo 11-11.50.
Samlad cykeltur till start och målområde 11.55.
Pris till True klassen men om vi eller ev.sponsorer är på humör kan fler få pris....
Grillmöjlighet efter rejs.
Inga jävla kramar eller pussar delas ut.
//Tävlingsledningen ;)
Det kan vi ordna.En till fråga, kan det finnas en verktygslåda tillgänglig i närheten till mötesplats eller tävlingsstart? Jag kommer behöva en kedjepiska och kassett verktyg för att byta utväxling efter cykelturen till Järbo. Blir så tungt annars i skogen alternativt väldigt hög kadens på vägen dit.
Oj vilken resa! Coolt! Det finns en massa 29" däck men det mesta är 2,4 och uppåt.... Jag kollar vad som ligger och skräpar.Jag kommer rulla från Uppsala mest troligt med tjejen, tar tåget dit från Stockholm. Vi hojar upp, tältar lite, jag SS tävlar lite, sen cyklar vi tillbaka. :)
Om det finns ett par 29er däck runt 2,2" + slang att tillgå så behöver jag inte kånka med mig det men annars så är det planen.
Ser fram emot single speed festligheterna!