[Kalender] Singlespeed Open Lingman Invitational

Halloj alla singlespeed lovers! Om inte corona å annat skit sätter stopp så kör vi singlespeedrace i Järbo lördag 30e maj. Banan blir en kuperad teknisk och underbar historia med nästan uteslutande stig upp och ner och runt omkring Västerhällan.
Mer uppgifter kommer fortlöpande men längd på banan blir ca 20km och en hel del höjdmeter fullt cykelbara på en ss. (Iaf på en 29a med 32x20)

Klarar man det där utan Kenny Starfighterdräkt? Hur länge kan ni vänta innan ni måste hem?
Typ rymddräkt är att föredra då tävlingen kommer gå på betydligt högre höjd över havet (ca 150möh) än SSSM i Nynäshamn (ca10möh) och vi kan vänta till 06.45 på måndag morgon då vi börjar kl 7 å jobba...

Du kan slappna av, Hasse!
Jag börjar jobba kl 23 på söndag så känn ingen stress?
Härligt. Vi får se hur epidemin drar fram. Känns inte helt omöjligt att delta rent numerärt men fysiskt låter det besvärligt när pro-touren inom SS-mtb betecknar det som tekniskt. Misstänkt ocyklingsbart.

Det är också väldigt trevligt att det är "open" och "invitational". Vem som helst får komma men man är ändå inbjuden. Känns bra.

Den här får man väl konsultera nu då? Verkar ju vara goda utsikter för Lingman invitational. Inte så många kommer, knappast internationellt deltagande, närkontakt nja, deltagare med samhällsviktiga arbeten nja, det är utomhus. Alla får lova att inte krascha och behöva åka till sjukhus.

Bilagor

Den här får man väl konsultera nu då? Verkar ju vara goda utsikter för Lingman invitational. Inte så många kommer, knappast internationellt deltagande, närkontakt nja, deltagare med samhällsviktiga arbeten nja, det är utomhus. Alla får lova att inte krascha och behöva åka till sjukhus.
Jag har gått och blivit samhällsviktig. Kombinerar jag min usla talang med risken att med eller hem virus känns mitt deltagande högst osäkert just nu. Ärligt talat är jag nog tvungen att säga nej.

Jag har gått och blivit samhällsviktig. Kombinerar jag min usla talang med risken att med eller hem virus känns mitt deltagande högst osäkert just nu. Ärligt talat är jag nog tvungen att säga nej.

Jag är tydligen oxå en sån där samhällsviktig person som dessutom pendlar kommunalt till huvudstaden fem nätter/vecka. Är dock ingen gravid pensionär med underliggande sjukdomar men vill tävlingsledningen att jag kör i hazmat dräkt så är jag inte helt omöjlig ?
BD453FC3-8988-4F67-A24F-4B7C3A8B759B.jpeg

Mitt inlägg var absolut inte menat som ett hån och tog du illa upp så ber jag verkligen om ursäkt.
Nej jag tog det inte som ett hån. Allas våra förutsättningar är olika. Jag vill gärna att evenemanget blir av för de som kan. Utifrån mitt perspektiv funkar det inte för mig. Men gärna senare. Men ni får skoja om det. Jag är inte så känslig, särskilt inte när det är folk man vet ungefär var man har. :)

Än så länge kan vi nog köra då jag har svårt att tro att flerän 50 pers dyker upp. Jag är på Västerhällan och rekar spår lite då å då och idag fick jag ihop 16km ytterst blandad runda rent tekniskt och med en hel del höjdmeter. Tog några bilder...
20200420_101403.jpg
20200420_102231.jpg
20200420_102458.jpg
20200420_102755.jpg
20200420_103434.jpg
20200420_110304.jpg

Ok, det börjar närma sig. Hur ligger allt till?

Från FHM hemsida nyss, vilket gör mig som Stockholmare lite obekväm:
"Res bara om det är nödvändigt"

Det är ju ett absolut måste att cykla singlespeed så det är bara att komma upp.
Start klockan 12 med en cykellängds mellanrum mellan deltagarna. Max 40 deltagare ( Känns coolt att skriva det för det var väl ca 30 på SSSM) för vi är väl några funkisar och kanske nån enstaka publik...
Klasser: True singlespeed Dam å Herr. Fake=tejpade reglage på den minst felande växeln.Övriga kör hur som helst.
Helt gratis att vara med men ta med mat och dryck om ni vill ha det.
Banans längd ca 17km och bitvis riktigt teknisk men fullt cykelbar om man är envis.
Parkering och nummerlappsutdelning vid Järbo Snickeri / Lingmans Kulturplåtslageri på Spelbovägen 7 i Järbo 11-11.50.
Samlad cykeltur till start och målområde 11.55.
Pris till True klassen men om vi eller ev.sponsorer är på humör kan fler få pris....
Grillmöjlighet efter rejs.
Inga jävla kramar eller pussar delas ut.
//Tävlingsledningen ;)

Jag ska försöka komma om jag får. Inte varje dag det händer singlespeed i grannkommunen!
Måste man anmäla sig?

Det är ju ett absolut måste att cykla singlespeed så det är bara att komma upp.
Start klockan 12 med en cykellängds mellanrum mellan deltagarna. Max 40 deltagare ( Känns coolt att skriva det för det var väl ca 30 på SSSM) för vi är väl några funkisar och kanske nån enstaka publik...
Klasser: True singlespeed Dam å Herr. Fake=tejpade reglage på den minst felande växeln.Övriga kör hur som helst.
Helt gratis att vara med men ta med mat och dryck om ni vill ha det.
Banans längd ca 17km och bitvis riktigt teknisk men fullt cykelbar om man är envis.
Parkering och nummerlappsutdelning vid Järbo Snickeri / Lingmans Kulturplåtslageri på Spelbovägen 7 i Järbo 11-11.50.
Samlad cykeltur till start och målområde 11.55.
Pris till True klassen men om vi eller ev.sponsorer är på humör kan fler få pris....
Grillmöjlighet efter rejs.
Inga jävla kramar eller pussar delas ut.
//Tävlingsledningen ;)

Hahaha Nice!

Bara å dyka upp för jag tror inte vi kommer spräcka FHMs rekommendationer för fler än 50 pers. Men det är ju kul å se i förväg hur många som kan tänkas vilja vara med...

Hej!
Mycket jobb så jag glömmer bort att kolla här... Nu är kalendern uppdaterad med info.
Mvh/ Henke

En till fråga, kan det finnas en verktygslåda tillgänglig i närheten till mötesplats eller tävlingsstart? Jag kommer behöva en kedjepiska och kassett verktyg för att byta utväxling efter cykelturen till Järbo. Blir så tungt annars i skogen alternativt väldigt hög kadens på vägen dit.

En till fråga, kan det finnas en verktygslåda tillgänglig i närheten till mötesplats eller tävlingsstart? Jag kommer behöva en kedjepiska och kassett verktyg för att byta utväxling efter cykelturen till Järbo. Blir så tungt annars i skogen alternativt väldigt hög kadens på vägen dit.
Det kan vi ordna.

Jag kommer rulla från Uppsala mest troligt med tjejen, tar tåget dit från Stockholm. Vi hojar upp, tältar lite, jag SS tävlar lite, sen cyklar vi tillbaka. :)

Om det finns ett par 29er däck runt 2,2" + slang att tillgå så behöver jag inte kånka med mig det men annars så är det planen.

Ser fram emot single speed festligheterna!

Jag kommer rulla från Uppsala mest troligt med tjejen, tar tåget dit från Stockholm. Vi hojar upp, tältar lite, jag SS tävlar lite, sen cyklar vi tillbaka. :)

Om det finns ett par 29er däck runt 2,2" + slang att tillgå så behöver jag inte kånka med mig det men annars så är det planen.

Ser fram emot single speed festligheterna!
Oj vilken resa! Coolt! Det finns en massa 29" däck men det mesta är 2,4 och uppåt.... Jag kollar vad som ligger och skräpar.

Tillbaka
Topp